En pissig tråd

Enligt min erfarenhet är det rätt vanligt att dem inte kan kontrollera blåsan riktigt innan alla medel man sprutat in vid narkosen släppt kroppen helt. När föräldrarnas storpudel kastrerades så kissade han ordentligt i bilen på vägen hem, vilket han normalt sett aldrig gör och kunde i princip inte hålla tätt ö.h.t det första dygnet, men efter ett par dagar så var allt normalt igen.
 
Hej! Det går bra! Bruce har fått ta det ganska lugnt sen kastreringen. Han får inte vara hos dagmatte förrän han tar bort stygnen så han har varit hemma med oss. Såret läker bra, han är inte alls intresserad av det vilket är skönt :) Han har kissat i sängen en gång, det var dagen efter kastreringen men sedan dess har han varit torr! Dock brukar han ju vara torr hemma hos oss förutom senaste månadens bakslag, så det är svårt att veta om det är "bra" eller inte. Nästa vecka ska han tillbaka till dagmatte så jag inväntar just nu det samt att låta tiden gå så hormonerna får lägga sig lite. Vågar inte utvärdera så mycket förrän vi är tillbaka till vanliga rutinerna och se hur det funkar!

Jag försöker också, när vi ändå får en liten nystart, att berömma mycket när han gör sina behov ute samt aldrig låta det gå över 3 h hemma så jag inte riskerar någonting!
 
@Singoalla
Jag måste säga att du och din sambo verkar vara helt fantastiska hundägare :).

Blir alldeles varm om hjärtat när jag läser om ert fina arbete med hunden. Många hade säkert gett upp för längesedan.

Så mycket tålamod och intresse att lösa ett så pass jobbigt problem är härligt att se.

Hoppas att det blir bra för er alla nu :up:
 
@Singoalla
Jag måste säga att du och din sambo verkar vara helt fantastiska hundägare :).

Blir alldeles varm om hjärtat när jag läser om ert fina arbete med hunden. Många hade säkert gett upp för längesedan.

Så mycket tålamod och intresse att lösa ett så pass jobbigt problem är härligt att se.

Hoppas att det blir bra för er alla nu :up:

Tack fina du. Nu satte han sig precis och kissade på golvet, ganska precis 2,5 h efter att han var ute senast. Känner att det där goda hoppet snabbt rann ur mig... :(
 
Tack fina du. Nu satte han sig precis och kissade på golvet, ganska precis 2,5 h efter att han var ute senast. Känner att det där goda hoppet snabbt rann ur mig... :(

Ajdå! Men inte tappa modet redan, det tar minst några veckor och upp till flera månader för hormonnivåerna att stabiliseras väl?

Ta ett djupt andetag, har du stått ut så här länge så klarar du att inte bli förhastat pessimistisk (höll på att skriva pissimistisk, sorry ;)) nu också. Du är en jättebra matte, och än har du inget säkert facit på vad kastreringen gett. :)
 
Ajdå! Men inte tappa modet redan, det tar minst några veckor och upp till flera månader för hormonnivåerna att stabiliseras väl?

Ta ett djupt andetag, har du stått ut så här länge så klarar du att inte bli förhastat pessimistisk (höll på att skriva pissimistisk, sorry ;)) nu också. Du är en jättebra matte, och än har du inget säkert facit på vad kastreringen gett. :)

Tack snälla. Vad skulle jag göra utan er pepp? :)

Det är bara svårt när det känns som inget man gör hjälper. Man blir liksom tokig tillslut. Tokig på att man inte vet vad som är fel :banghead:

En vän till mig berättade om en rottis som ingen fick rumsren, som dom tillslut fick ta bort för ingen kunde ha henne. Känns som dom orden hela tiden ekar i bakhuvudet :nailbiting: Det skrämmer livet ur mig att sånna fall funnits.
 
Tack snälla. Vad skulle jag göra utan er pepp? :)

Det är bara svårt när det känns som inget man gör hjälper. Man blir liksom tokig tillslut. Tokig på att man inte vet vad som är fel :banghead:

En vän till mig berättade om en rottis som ingen fick rumsren, som dom tillslut fick ta bort för ingen kunde ha henne. Känns som dom orden hela tiden ekar i bakhuvudet :nailbiting: Det skrämmer livet ur mig att sånna fall funnits.

Det är skitsvårt, självklart är det det! Och det är helt tillåtet att få känna hur jobbigt det är emellanåt, det är inget misslyckande.

Det är klart att skräckexempel fastnar i dina tankar och får extra makt när du blir besviken (det är ju risken med att våga hoppas ;)), men saker har ju inte gått så långt än. En sådan sak är inte något du måste ta ställning till i förväg, om ni nånsin kommer dithän så kan ni ta de tankarna då. De tillför inget idag annat än att göra att allt känns värre. Vi kan alla hamna i en situation där vi tvingas ta ett tungt beslut att ta bort en hund i förtid, det behöver inte handla om något som varit ett problem en längre tid och blivit ohållbart, det kan lika gärna vara en överraskning. Detsamma gäller din hund. Er nuvarande situation kanske en dag visar sig vara ohållbar, något totalt oväntat kanske händer - eller så blir det som det ändå blir med de flesta hundar, han får ett långt och gott liv och ni ser tillbaka på de jobbiga stunderna med inte mer än en suck. :)

Tro mig, jag fattar verkligen att du har det jobbigt och att sådana här bakslag efter det gått bra ett tag gör det extra tungt! Men akta dig för att låta sådant som inte bidrar med annat än lånat elände få ta plats i dina tankar. Vi har alla nog av vårat egna elände, vi behöver inte låna av varandra. ;)
 
Tack fina du. Nu satte han sig precis och kissade på golvet, ganska precis 2,5 h efter att han var ute senast. Känner att det där goda hoppet snabbt rann ur mig... :(
Du får nog räkna med 1-2 månader innan hormonerna helt gått ur kroppen. Invanda beteenden kan ta ännu längre tid.

Dessutom hittade jag det här:
Ett fåtal hanar kan en tid efter kastrationen dricka och kissa mer än normalt. Detta normaliserar sig i regel själv, när väl kroppens hormoner stabiliserat sig efter förändringen.
 
Ledsen för mitt långsamma svar, hade tenta igår så jag blev helt slut :up:

Är väldigt glad för era svar. Ibland känns det hopplöst, andra dagar känns det väldigt hoppfullt. Jag tror varken jag eller sambon var beredda på att vi skulle känna så mycket för Bruce som vi gör. Så utifrån sett undrar nog många just nu hur mycket vi orkar hålla på med "en hund". Men för oss är ju Bruce en familjemedlem, som ett litet barn. Om han kommer kissa inne en gång i veckan av resten av sitt liv så... so be it. Han ger ändå tusen gånger mer energi än vad han tar.
 
Ledsen för mitt långsamma svar, hade tenta igår så jag blev helt slut :up:

Är väldigt glad för era svar. Ibland känns det hopplöst, andra dagar känns det väldigt hoppfullt. Jag tror varken jag eller sambon var beredda på att vi skulle känna så mycket för Bruce som vi gör. Så utifrån sett undrar nog många just nu hur mycket vi orkar hålla på med "en hund". Men för oss är ju Bruce en familjemedlem, som ett litet barn. Om han kommer kissa inne en gång i veckan av resten av sitt liv så... so be it. Han ger ändå tusen gånger mer energi än vad han tar.

:love: :love: :love:
 
Ledsen för mitt långsamma svar, hade tenta igår så jag blev helt slut :up:

Är väldigt glad för era svar. Ibland känns det hopplöst, andra dagar känns det väldigt hoppfullt. Jag tror varken jag eller sambon var beredda på att vi skulle känna så mycket för Bruce som vi gör. Så utifrån sett undrar nog många just nu hur mycket vi orkar hålla på med "en hund". Men för oss är ju Bruce en familjemedlem, som ett litet barn. Om han kommer kissa inne en gång i veckan av resten av sitt liv så... so be it. Han ger ändå tusen gånger mer energi än vad han tar.
:love::love::love: De har såklart en speciell plats. Bruce ska vara mycket glad att han flyttat till just er :bow:
 
MIN ÄLSKLING! :love: :love: :love: Nu sitter jag på jobbet och blev helt saknig. Vill hem och gosa in mitt huvud i honom.

1977426_10152307141821216_2937037312863857602_n.jpg
 
Ivan hade kragen när hans ögon var fula och irriterade för några veckor sedan, den har liksom ett "hål" och är inte som en badring. Han har den i alla fall som kudde är rätt nöjd med den. :)

Den ser ut så här, och vissa stänger den helt (kardborre). Det gör inte jag, för Pivski brukar inte ens försöka ta sig ur den, han gillar läget.
193427564_045e220e-17d0-4d93-8836-25d9072cb6d9.jpg

Jag köpte en sånhär förresten. Funkar sjukt bra!
 
@Singoalla Om ni har möjlighet är jag och tävlar i Kista 5-6 januari om Bruce vill träffa två DP-kompisar för lite umgänges- och promenadträning.
 
@Singoalla Om ni har möjlighet är jag och tävlar i Kista 5-6 januari om Bruce vill träffa två DP-kompisar för lite umgänges- och promenadträning.

Jag lovar att Kakis är snäll! :D

Och vi ska till Stockholm under lucia och har ingen hundvakt. Ska hänga med kompisar som bor på Kungsholmen i några timmar, om ni har lust att låna Billy och Ivan är det fritt fram :angel:
 
@Singoalla Om ni har möjlighet är jag och tävlar i Kista 5-6 januari om Bruce vill träffa två DP-kompisar för lite umgänges- och promenadträning.

Hemskt gärna! :)

Jag lovar att Kakis är snäll! :D

Och vi ska till Stockholm under lucia och har ingen hundvakt. Ska hänga med kompisar som bor på Kungsholmen i några timmar, om ni har lust att låna Billy och Ivan är det fritt fram :angel:

Jag och Bruce ska på hundmässan och stå i montern med Maj tror jag! Vi har ringt om varandra senaste dagarna så vi har inte spikat något. Vilken tid är du på Kungsholmen? Om jag inte är på mässan just då så hänger jag gärna med grabbarna!
 
Jag och Bruce ska på hundmässan och stå i montern med Maj tror jag! Vi har ringt om varandra senaste dagarna så vi har inte spikat något. Vilken tid är du på Kungsholmen? Om jag inte är på mässan just då så hänger jag gärna med grabbarna!

Vad roligt att hänga i montern! Det kanske är där jag ska dumpa mina? Så himla bra rasrepresentanter, en liten och hysterisk med galna öron och dubbelkrok på svansen, och en jättestor (men i övrigt helt perfekt) gigant. Hahaha! :D

Jag vet inte vilka tider, flera timmar i alla fall. Jag håller på att jaga hundvakt här på hemmaplan, egentligen har vi bokat övernattning men det börjar jag lägga ner tankarna på helt sedan hundvakten lämnade återbud...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
868
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 517
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 291
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp