En tom dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade vid sextiden i morse, låg vaken ett par timmar och somnade sedan om. Så småningom vaknade jag och enda anledningen till att jag klev upp var att mobilens batteri var på väg att dö och laddkabeln fanns inte i sovrummet.

Jag käkade frukost men har sedan dess inte gjort något alls förutom att vattna mina plantor.

Det blir ingen ridning i helgen.

Så jag sitter och kommer mig inte för något alls. Det är ju inte så att det saknas saker att göra, men jag ids inte.
 

Visst gillar jag även det som är runt omkring ridningen, men att bara ägna mig åt sånt som inte är ridning gör mig trött och omotiverad. Ridningen behöver finnas där.

Jag skrev inte att du BARA skulle göra det, jag frågade om det var aktuellt att vara där fler dagar än de du red. Jag red två dagar i veckan men var där fem-sex dagar i veckan för att ha något att göra. Nu verkar det ju inte aktuellt oavsett, det var bara en tanke jag hade.
 
Jag har bara annonserat i det lokala hästforumet på FB och på hästnet (som är helt dött). Precis när jag hade flyttat hit så frågade jag i forumet var man kunde åka och träna här i trakten. Jag fick då 3 erbjudanden på ett bräde om medryttarhäst (men jag hade ju redan en). I ett grannstall några hundra meter bort är det nog en som vill ha medryttare om hon inte har hittat någon. Hon frågade mig i vintras men då hade jag en medryttarhäst. Dessvärre vill jag inte ha med den människan att göra så jag kommer aldrig att rida hennes häst. Jag skulle inte ens vilja stalla upp en häst i samma stall som hon, trots att det bara är några minuters promenad dit.

Jag tror du menar Vagnsbrohagens gård. Det är för långt dit med över en halvtimme i bilen så jag kan inte åka den sträckan för ofta. Jag synkar inte heller med undervisningen där. Nu är det en ny verksamhet som har startat upp i närheten av Linde men de har inte träningar på regelbundna tider utan annonserar på FB när det är. Den som undervisar är samma som jag ridit för tidigare på en annan ridskola. Jag har ridit där en gång och fick då rida en fantastiskt trevlig häst som jag blev mycket förtjust i (trots att han var neutralt tråkbrun utan tecken och stor som ett hus.) Men i ridningen :love:.
Kan du fråga dem som har stället om ni kunde göra en specialdeal med regelbundenhet för dig?
Det kanske går bara man frågar. Om du inte redan gjort det så klart.
 
Kan du fråga dem som har stället om ni kunde göra en specialdeal med regelbundenhet för dig?
Det kanske går bara man frågar. Om du inte redan gjort det så klart.
Klart jag kan fråga men drar mig för det. Jag vill inte uppfattas som besvärlig. Varför skulle hon vilja gå med på det liksom? Det bästa är väl om hon hittar en fodervärd som kan ta hästen på heltid. Och jag ska väl inte fortsätta rida när det är så kinkigt att åka långt hela tiden.
 
Klart jag kan fråga men drar mig för det. Jag vill inte uppfattas som besvärlig. Varför skulle hon vilja gå med på det liksom? Det bästa är väl om hon hittar en fodervärd som kan ta hästen på heltid. Och jag ska väl inte fortsätta rida när det är så kinkigt att åka långt hela tiden.

Jag menade på stället du nyss red den fina hästen på, den du red lektion för.
Som tränare är det ju skönt att kunna planera sina dagar i förväg och slippa jaga kunder för specifika tillfällen. Så upplever jag iaf de flesta kollegor tänker.
Det är ju motsatsen mot att vara en besvärlig kund tycker jag, att i förväg boka in en regelbunden plats.

Förstår att det bär emot nu med allt joxande på olika vis som varit nu med de du ridit hos.
Men samtidigt verkar det ju vara ditt andningshål och .. ja.. mindfulness kanske man kan kalla det. När man kan få vara fri från annat mentalt den stunden. Så jag hoppas du får rida på ett lustfyllt sätt som inte kostar för mkt sas.
 
Jag menade på stället du nyss red den fina hästen på, den du red lektion för.
Som tränare är det ju skönt att kunna planera sina dagar i förväg och slippa jaga kunder för specifika tillfällen. Så upplever jag iaf de flesta kollegor tänker.
Det är ju motsatsen mot att vara en besvärlig kund tycker jag, att i förväg boka in en regelbunden plats.

Förstår att det bär emot nu med allt joxande på olika vis som varit nu med de du ridit hos.
Men samtidigt verkar det ju vara ditt andningshål och .. ja.. mindfulness kanske man kan kalla det. När man kan få vara fri från annat mentalt den stunden. Så jag hoppas du får rida på ett lustfyllt sätt som inte kostar för mkt sas.
Ja, ridningen är mitt andningshål. Det är bara på hästryggen jag kan glömma att jag är sjuk. Och just nu finns det jäkligt dåligt med livslust utan ridningen. Jag vill inte ens veta av min trädgård.

En lektion på det stället kostar 500 med lånad häst, så jag kan inte rida alltför ofta och jag känner att jag behöver hålla igång ridningen utanför lektionerna. Annars kommer jag nog inte utvecklas utan bara stå och stampa på samma ställe. Utan utveckling så blir det rätt bortkastat.
 
Ja, ridningen är mitt andningshål. Det är bara på hästryggen jag kan glömma att jag är sjuk. Och just nu finns det jäkligt dåligt med livslust utan ridningen. Jag vill inte ens veta av min trädgård.

En lektion på det stället kostar 500 med lånad häst, så jag kan inte rida alltför ofta och jag känner att jag behöver hålla igång ridningen utanför lektionerna. Annars kommer jag nog inte utvecklas utan bara stå och stampa på samma ställe. Utan utveckling så blir det rätt bortkastat.

Ah, ok! Hajar ang lektionsstället. Synd!

Hoppas du kan hitta någon lämplig medryttarhäst då. Känns ju som det kan vara väldigt bra för dig.
 
Klart jag kan fråga men drar mig för det. Jag vill inte uppfattas som besvärlig. Varför skulle hon vilja gå med på det liksom? Det bästa är väl om hon hittar en fodervärd som kan ta hästen på heltid. Och jag ska väl inte fortsätta rida när det är så kinkigt att åka långt hela tiden.
Låt ägaren till hästen avgöra om denne tycker det är för besvärligt eller inte för henne.
 
Har inte heller kommit upp än, men klockan är ju inte ens 11 än🌻
Jag har flyttat mig från sängen till soffan på de fyra timmar jag varit vaken :o
Jag slösade bort hela gårdagen på ingenting. Den här dagen ser ut att bli likadan. Ett liv utan innehåll är inget liv.

Idag har jag hunnit gå på toa två gånger. Men jag har inte ätit.

Varje minut är bara ett lidande. Jag har inget att se fram emot och inget som är meningsfullt.
 
DF0F311B-A70F-4D21-95D1-56DF2F6F9A60.gif
 
Jag slösade bort hela gårdagen på ingenting. Den här dagen ser ut att bli likadan. Ett liv utan innehåll är inget liv.

Idag har jag hunnit gå på toa två gånger. Men jag har inte ätit.

Varje minut är bara ett lidande. Jag har inget att se fram emot och inget som är meningsfullt.
Som jag skrev häromdagen och nyss i en annan av dina trådar. Ring psykakuten, eller bara åk dit. Sådär kan du inte fortsätta må :heart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 815
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp