En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack ❤
Det känns ju onekligen lite extra när man vet att det är sista försöket, åtminstone hos landstinget. Vi har inte funderat så mycket på vad vi gör ifall det inte funkar. Jag har ju åldern emot mig så det känns som stor risk med bortkastade pengar på privata försök. Men vi får se, ett steg i taget.

Jag går redan på det långa protokollet. De får ju ut ägg och de blir befruktade, men sen utvecklas de inte vidare ordentligt. 10 ägg, 5 befruktade, 1 som klarade sig till insättning dag 3. Tar progesterontabletter efter insättning och gör inget ansträngande. Jag vet inte vad man mer kan göra?
Ingenting.

Jag fick kortison sist, eftersom de misstänker att jag stöter bort embryon. Då blev jag åtminstone gravid men ändå stannar det av vid typ vecka 6. Man kan bara fortsätta och försöka. För vissa lyckas det ju plötsligt ändå på tionde försöket. För vissa inte.

Tar du inte progesteronet vaginalt? Det ska vara bättre än tablett.

Jag fick också blodförtunnande, vilket också är vanligt att försöka.
 
Ingenting.

Jag fick kortison sist, eftersom de misstänker att jag stöter bort embryon. Då blev jag åtminstone gravid men ändå stannar det av vid typ vecka 6. Man kan bara fortsätta och försöka. För vissa lyckas det ju plötsligt ändå på tionde försöket. För vissa inte.

Tar du inte progesteronet vaginalt? Det ska vara bättre än tablett.

Jag fick också blodförtunnande, vilket också är vanligt att försöka.

Det är ganska intressant egentligen, att man kan göra så himla mycket med kroppen, men inte det. Bara låta kroppen bestämma själv.

Japp, jag har haft vaginaltabletter med progesteron. Tycker de är lite obehagliga att ta, framförallt samtidigt som man har mens.

Vi får se om läkaren föreslår någon annan åtgärd på sista försöket. Nu får vi vänta till nästa mens först innan nästa behandling får börja.
 
Ringde och pratade med rmc tidigare idag. Fortfarande inga tecken på mens. De gav mig rådet att ta ett nytt test imorgon bitti, om det visar negativt och jag inte fått mens på måndag ska jag få komma på ultraljud.
Var världens sötaste sköterska jag fick prata med :love:

Pratade med svägerskan också, som är läkare. Hon fick inte positiva test förrän i vecka 7 respektive vecka 11 med sina barn. Det där med ”låghormonare” är tydligen inte bara en företeelse som existerar på familjeliv :angel:
 
Vilket bra resultat! *avis* Håller tummarna för att det går bra!
Ja vi är väldigt glada och tacksamma att det hittills gått så bra! Känner mig lyckligt lottad men får se hur det slutar.

Oj vad bra! Håller tummarna.
Hur länge ska de fyra till odlas?
Tack, nu får vi bara hoppas på det bästa :) De ska odlas till i eftermiddag eller imorgon och resultat på det kommer per brev så blir kul att få se det resultatet sen också. Känner mig väldigt lugn nu, kanske för att vi har lite "reserv" om denna gång inte fungerar.
 
Denna cykel tror jag att vi prickade in ÄL bra. Sex både innan, under och någon dag efter ÄL. Jag fick utslag på stickorna och även temperaturökning som vittnar om att ÄL har skett. Jag vet att ÄL-stickor kan ge falska resultat vid PCOS men vet inte om temperaturökning är säkrare tecken?

Jag är glad att min cykel fortfarande är så pass regelbunden. Jag har förstått att vid PCOS kan cykeln oftast vara det tätt inpå avslutade p-piller. Mina andra PCOS-symtom har dock börjat smyga tillbaka med ökad akne-benägenhet i både ansikte och axlar samt markant ökad behåring igen. Vi får se om menscykeln snart rubbas igen.
 
Kommer få en remiss till gyn för att kolla upp en misstänkt polyp i livmodern innan nästa ivf-behandling. Skulle inte förvåna mig om det är 3 månaders väntetid där också.
 
Kommer få en remiss till gyn för att kolla upp en misstänkt polyp i livmodern innan nästa ivf-behandling. Skulle inte förvåna mig om det är 3 månaders väntetid där också.
Hoppas inte, men risken finns ju att det tar så lång tid :( men säkert bra att få gjort innan nästa ivf om det är så att det finns en polyp!
 
Hoppas inte, men risken finns ju att det tar så lång tid :( men säkert bra att få gjort innan nästa ivf om det är så att det finns en polyp!

Absolut! Annars känns ju nästa försök lite bortkastat. Synd att de inte sett det tidigare bara, det har ju blivit ganska många UL genom utredning och behandlingar, men men.

Hur känner du dig efter äggplock och insättning? Jag tyckte det tog ungefär en vecka efter insättning innan jag kände mig helt återställd.
 
Absolut! Annars känns ju nästa försök lite bortkastat. Synd att de inte sett det tidigare bara, det har ju blivit ganska många UL genom utredning och behandlingar, men men.

Hur känner du dig efter äggplock och insättning? Jag tyckte det tog ungefär en vecka efter insättning innan jag kände mig helt återställd.
Jaa, om du haft den eventuella polypen länge hade den ju till och med kunnat upptäckas i utredningen... I och för sig tyckte jag att ultraljudet i utredningen mest gick ut på att se om jag hade en livmoder och två äggstockar, det gick åtminstone väldigt snabbt.

Jag känner mig helt som vanligt just nu. Var öm efter äggplock i kanske fyra dagar och svullen i fem eller sex men nu känns det inte ens att jag gjort något. Har ömma bröst men det har jag haft sedan början av sprutperioden. Fick i alla fall brev hem idag om att vi har hela fyra frysta embryon nu! Plus ett i livmodern så. Så ofattbart, att fem av tio var så bra!
 
Mycket kramper i magen i onsdags, en liten droppe brunt blod på lutinuspinnen i torsdags, helt rosafärgat lutinus sen igår... Hade hoppats det skulle vara vitt igen idag men nej. För tidigt att få mens, vill inte :( Dag i med blastocyst så embryot borde vara 12 dagar nu. Funderar på att gå upp och ta ett test när sambon vaknat bara för att slippa fundera. Tror inte det gått vägen.
 
Mycket kramper i magen i onsdags, en liten droppe brunt blod på lutinuspinnen i torsdags, helt rosafärgat lutinus sen igår... Hade hoppats det skulle vara vitt igen idag men nej. För tidigt att få mens, vill inte :( Dag i med blastocyst så embryot borde vara 12 dagar nu. Funderar på att gå upp och ta ett test när sambon vaknat bara för att slippa fundera. Tror inte det gått vägen.
Äsch då. Ja det borde gå alldeles utmärkt att testa nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 805
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp