En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nu när du säger det så låter det ju mer logiskt att bli arg på kroppen, men av nån anledning så var första reaktionen att bli arg på vården. 😳Förstår givetvis att de inte kan förutsäga hur just min kropp kommer reagera, men det känns bättre att vara arg på nån annan än sig själv.😇😁

För att göra det hela bättre så har mannen det riktigt körigt på jobb nästa vecka, det ska ordnas för fest på stort köpcenter och han har ensam hand om all matning av el till spektaklet. Men hans chef vet om att vi gör behandling (chefen har gjort samma), så det får lösa sig.
Haha, jag förstår att bli arg på vården också... Ibland känner jag liksom att de KAN fixa detta, de bara BRYR sig inte tillräckligt mycket! Jobbar ändå ständigt på att försöka lita på läkaren osv, haha.

Det kan vara knepigt att kombinera jobb och ivf... Jag tycker såklart att ivf är viktigast men det är ändå svårt, man har ju en plikt på jobbet som är svår att släppa på det sättet att man känner sig att man krånglar till det för resten av arbetsplatsen, liksom.
 
Haha, jag förstår att bli arg på vården också... Ibland känner jag liksom att de KAN fixa detta, de bara BRYR sig inte tillräckligt mycket! Jobbar ändå ständigt på att försöka lita på läkaren osv, haha.

Det kan vara knepigt att kombinera jobb och ivf... Jag tycker såklart att ivf är viktigast men det är ändå svårt, man har ju en plikt på jobbet som är svår att släppa på det sättet att man känner sig att man krånglar till det för resten av arbetsplatsen, liksom.

Mitt jobb var mkt samarbetsvilligt med byte av pass med kort varsel utan kommentarer osv. Men det var ändå en befrielse att börja plugga runt andra omgången istället, noll dåligt samvete.
 
@_Zacke_ @BobberiBoo @underensten Tack hörni! Lite lugnade är det allt. Jag är inte jätterädd för molvärken, har läst på många ställen att det kan vara normalt. Men blödning känns läskigare! Men jag vet att även blödning kan vara ofarligt...

@Energi Inget tidigt ultraljud bokat, verkar väldigt svårt att få till här. Vi har ett bokat i vecka 13, så 6 veckor till.
 
BIM idag för mig, ska ta min sista Lutinus ikväll. Även om jag hatar dem, har jag lite panik och vill fortsätta med dem ändå..
har haft lite värk till och från, känns nästan som träningsvärk och inte som mensvärk, sitter lägre ner än det brukar göra också.

Räknar ner till testdag samtidigt som jag vill stanna i den här mensfria bubblan med ett svagt, svagt plus på en sticka för tre dagar sen 🤷🏼‍♀️
 
Mitt jobb var mkt samarbetsvilligt med byte av pass med kort varsel utan kommentarer osv. Men det var ändå en befrielse att börja plugga runt andra omgången istället, noll dåligt samvete.

Jag har inga problem att gå ifrån jobbet när det behövs. Jobbar i samma stad så ett kontrollbesök tar en timme bara. Mannen jobbar i en annan stad 7 mil bort, så det blir ju lite omständigare för honom såklart, men det har funkat hittills.
 
BIM idag för mig, ska ta min sista Lutinus ikväll. Även om jag hatar dem, har jag lite panik och vill fortsätta med dem ändå..
har haft lite värk till och från, känns nästan som träningsvärk och inte som mensvärk, sitter lägre ner än det brukar göra också.

Räknar ner till testdag samtidigt som jag vill stanna i den här mensfria bubblan med ett svagt, svagt plus på en sticka för tre dagar sen 🤷🏼‍♀️

Å, hoppas, hoppas!
 
Jag har inga problem att gå ifrån jobbet när det behövs. Jobbar i samma stad så ett kontrollbesök tar en timme bara. Mannen jobbar i en annan stad 7 mil bort, så det blir ju lite omständigare för honom såklart, men det har funkat hittills.

Jag körde buss så det var ju svårt att ”gå ifrån” en stund :D
 
BIM idag för mig, ska ta min sista Lutinus ikväll. Även om jag hatar dem, har jag lite panik och vill fortsätta med dem ändå..
har haft lite värk till och från, känns nästan som träningsvärk och inte som mensvärk, sitter lägre ner än det brukar göra också.

Räknar ner till testdag samtidigt som jag vill stanna i den här mensfria bubblan med ett svagt, svagt plus på en sticka för tre dagar sen 🤷🏼‍♀️
Jag var i samma situation som du och kände lika dant. Så jag ringde kliniken och bönade och bad om mer Lutinus eftersom det inte kan göra ngn skada att forts lite längre. Och det fick jag och kände mig direkt mkt lugnare!
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Progesteron. I en vanlig cykel börjar mensen då Progesteron sjunker. Därför vill man säkra med Progesteron vid ivf eftersom det inte är en vanlig cykel
Fast vissa som gör FET gör i vanlig cykel. Verkar olika mellan kliniker hur de gör. Jag fick ta lutinus två gånger om dagen trots att det var i min naturliga cykel.
 
Jag var i samma situation som du och kände lika dant. Så jag ringde kliniken och bönade och bad om mer Lutinus eftersom det inte kan göra ngn skada att forts lite längre. Och det fick jag och kände mig direkt mkt lugnare!

Min man ringde och pratade med kliniken idag, han är snäppet mindre hysterisk än vad jag kan vara 😂
De menade på att det inte är medicinskt motiverat och jag köpte det så jag är utan Lutinus nu sen 24h.


Är idag på BIM+1 och ruskigt nervös...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 798
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp