Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedblomster Vad händer sen då, om inte det här försöket tar sig? Jag minns att du skrivit tidigare att det här var sista försöket innan... vad?
Det var sista av det vi betalat för så det vi gör nu är att köa på att få göra via landstinget som visserligen är gratis men också väldigt mycket mer oflexibelt. Jag hoppas på att vi isf kan börja direkt efter sommarstängt men jag vet inte om de har väntetid eller så, vi får se.

Det blir ju byte av klinik vilket känns lite jobbigt. Är lite orolig att nya kliniken inte ska ha helgöppet för behandling, för två av fyra återföringar har för oss hamnat på helg 😱 Och har de stängt då får man vänta och hoppas på nästa månad. Men jag är tacksam att vi har hjälp att få, det är bara... Långsamt och osmidigt. Och läskigt. Kommer vi lyckas eller inte liksom.
 
Det blev inte två embryon, det blev ett av låg kvalitet. Ett klarade inte upptining. Vi fick tillbaka ett iaf, men det var inte speciellt bra. Såpass att vi inte ens behöver betala om det inte blir en graviditet av det... Det såg ut som en potatis. Blastocyster ska inte se ut som potatisar.

Så ledsen för er skull, håller tummar för er ändå. Hoppas ni får en fantastisk semester och kan försöka koppla av och njuta av ledighet tillsammans ❤️
 
@Hedblomster Jag förstår att all väntan och ovetskapen om det kommer ta sig eller inte nästan är det värsta. Att tex behöva få hoppa över en månad känns så himla långt när man är mitt uppe i det, även om man förnuftigt förstår att det inte är så mycket tid i det stora hela. Men det jobbiga är ju att man inte vet om det tar sig månaden efter liksom, då hade det ju varit hanterbart.
 
Det var sista av det vi betalat för så det vi gör nu är att köa på att få göra via landstinget som visserligen är gratis men också väldigt mycket mer oflexibelt. Jag hoppas på att vi isf kan börja direkt efter sommarstängt men jag vet inte om de har väntetid eller så, vi får se.

Det blir ju byte av klinik vilket känns lite jobbigt. Är lite orolig att nya kliniken inte ska ha helgöppet för behandling, för två av fyra återföringar har för oss hamnat på helg 😱 Och har de stängt då får man vänta och hoppas på nästa månad. Men jag är tacksam att vi har hjälp att få, det är bara... Långsamt och osmidigt. Och läskigt. Kommer vi lyckas eller inte liksom.
På privatsidan har jag alltid tagit Progesteron inför FET just för att kunna styra transfer. Via det som motsvarar landstinget här har jag aldrig fått stimulerad FET och därmed missat transfer pga helg. Så jävla sugigt.

Om jag kör en vända till blir det privat. De kör inte bara nåt eget protokoll utan är mer flexibla. Samtidigt kan man ju ha tur via landstinget och råka ha ÄL mitt i veckan och hinna få transfer.
 
Det var sista av det vi betalat för så det vi gör nu är att köa på att få göra via landstinget som visserligen är gratis men också väldigt mycket mer oflexibelt. Jag hoppas på att vi isf kan börja direkt efter sommarstängt men jag vet inte om de har väntetid eller så, vi får se.

Det blir ju byte av klinik vilket känns lite jobbigt. Är lite orolig att nya kliniken inte ska ha helgöppet för behandling, för två av fyra återföringar har för oss hamnat på helg 😱 Och har de stängt då får man vänta och hoppas på nästa månad. Men jag är tacksam att vi har hjälp att få, det är bara... Långsamt och osmidigt. Och läskigt. Kommer vi lyckas eller inte liksom.

Det är säkert olika mellan olika landsting, men i Malmö gör de insättningar på helger i alla fall. Äggplock vet jag inte, men mina insättningar är gjorda en lördag resp söndag. Sen har de ju semesterstängt och julledigt som är tråkigt att pricka in. Att bli nekad behandlingsstart är lika jobbigt varje gång.
 
Andra kontrollen med UL i denna behandlingen. Såg bra ut, men kan förhoppningsvis bli ännu lite bättre, så ska fortsätta med sprutor två dagar till. Planerat äggplock på fredag. Fick den tidiga tiden kl 8 den här gången, vilket hungriga jag såg som positivt eftersom de vill att man fastar från kl 24 dagen innan.😁
 
Andra kontrollen med UL i denna behandlingen. Såg bra ut, men kan förhoppningsvis bli ännu lite bättre, så ska fortsätta med sprutor två dagar till. Planerat äggplock på fredag. Fick den tidiga tiden kl 8 den här gången, vilket hungriga jag såg som positivt eftersom de vill att man fastar från kl 24 dagen innan.😁

Håller tummarna för er!
Uuh.. 24h fasta är ju omänskligt! Jag fick fasta från midnatt när jag hade plock 08.
 
Håller tummarna för er!
Uuh.. 24h fasta är ju omänskligt! Jag fick fasta från midnatt när jag hade plock 08.

24 timmar fasta blir det ju inte, menade samma som du..! 😁 Har förstått att det är olika mellan olika kliniker. Men i Malmö är det fasta efter kl 24 som gäller, oavsett om man har äggplock kl 8 eller 10.30.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
@cherie Hur går det för dig efter blödningen, vad är nästa steg! (Sorry om jag missat)

Jag håller på att krypa ur skinnet, väntar på mens som börjar komma, vad det verkar som är jag prioriterad på rmc pga låg äggreserv, sommarsemester och väntetid för op. Börjar isf med sprutor denna vecka, ev äggplock v. 24 och om det ser bra ut även införing! Annars frysen till efter op.

Sitter här och supernojjar, drack ett glas vin snabbt medans jag kan, blev snurrig och välte en blomkruka. Allt känns så läskigt och spännande!! Jag kan ju faktiskt vara gravid om fyra veckor, efter att ha försökt sen 2015 😬
 
@Monkie Åhh, håller tummarna så mycket för dig! Så härligt att få känna sig lite exalterad och hoppfull igen!! Vecka 24 är ju jättesnart!

För mig har det inte hänt nåt mer efter blödningen. Jätteskönt. Fint att du frågar :heart Så jag antar att graviditeten fortlöper. Nästa steg är ultraljud i vecka 13, men det är 5 veckor dit så ganska lång tid kvar. Jag har dock väldigt få graviditetssymtom (inte haft en tillstymmelse till illamående tex och molvärken har också försvunnit senaste veckan) så lite nojig är man ju om det faktiskt är nåt därinne. Är dock väldigt, väldigt trött vissa dagar och lite ömmade bröst fortfarande.
 
Senast ändrad:
@Monkie Åhh, håller tummarna så mycket för dig! Så härligt att få känna sig lite exalterad och hoppfull igen!! Vecka 24 är ju jättesnart!

För mig har det inte hänt nåt mer efter blödningen. Jätteskönt. Fint att du frågar :heart Så jag antar att graviditeten fortlöper. Nästa steg är ultraljud i vecka 13, men det är 5 veckor dit så ganska lång tid kvar. Jag har dock väldigt få graviditetssymtom (inte haft en tillstymmelse till illamående tex och molvärken har också försvunnit senaste veckan) så lite nojig är man ju om det faktiskt är nåt därinne. Är dock väldigt, väldigt trött vissa dagar och lite ömmade bröst fortfarande.

Skönt att det lugnat ner sig. Håller tummarna för att det fortfarande finns nåt kvar därinne. ❤
 
@cherie Hur går det för dig efter blödningen, vad är nästa steg! (Sorry om jag missat)

Jag håller på att krypa ur skinnet, väntar på mens som börjar komma, vad det verkar som är jag prioriterad på rmc pga låg äggreserv, sommarsemester och väntetid för op. Börjar isf med sprutor denna vecka, ev äggplock v. 24 och om det ser bra ut även införing! Annars frysen till efter op.

Sitter här och supernojjar, drack ett glas vin snabbt medans jag kan, blev snurrig och välte en blomkruka. Allt känns så läskigt och spännande!! Jag kan ju faktiskt vara gravid om fyra veckor, efter att ha försökt sen 2015 😬

Hoppas du kan komma igång med behandlingen snart. Känns klart bättre när det händer något istället för att man bara ska sitta och vänta. Kör ni kort protokoll så går det ju fort också!😊
 
Har tagit ägglossningssprutan ikväll, inför fredagens äggplock. Nojar lite för att den inte gick ner till noll, som det stod i bruksanvisningen. "Noll betyder att allt läkemedel blivit injicerat" står det, men jag kan inte se att det finns nåt kvar i sprutan. Står även att man ska kontakta sin läkare om det händer, men det finns ju inte nån människa på RMC som går att få tag i imorgon... så jag får ta det med dem på fredag när vi ska dit.
 
Har tagit ägglossningssprutan ikväll, inför fredagens äggplock. Nojar lite för att den inte gick ner till noll, som det stod i bruksanvisningen. "Noll betyder att allt läkemedel blivit injicerat" står det, men jag kan inte se att det finns nåt kvar i sprutan. Står även att man ska kontakta sin läkare om det händer, men det finns ju inte nån människa på RMC som går att få tag i imorgon... så jag får ta det med dem på fredag när vi ska dit.
Hoppas det går bra ändå! (det gör det säkert!)
 
@cherie
Jag tror inte du ska tänka så mycket på gravidsymtomen. Man läser ju att det ska vara på ett visst vis med symtom, men det stämmer inte. De kan komma och gå hur som helst.
Har själv varit supernojig i början av denna graviditet för mina gravidsymtom försvann. Efter några dagar eller veckor kunde de dyka upp igen. Förutom mina ömma bröst. De var ömma första veckorna, sen försvann de och är nu i v 37 och de är inte tillbaka än.
 
På äl +7 idag.

Har haft molvärk senaste två dagarna, men annars inga symptom. Vet att det är tidigt, men vid mina två tidigare graviditeter (som slutade i missfall) fick jag symptom väldigt tidigt.

Tidigare har graviditeterna tagit sig på första försöket så om jag inte är gravid nu så är det första gången som det krävs flera försök.

En liten lättnad även om det är trist om det inte tagit sig denna månaden. Jag har hellre att det tar några månader att få en bra graviditet än att bli gravid och få missfall gång på gång.

Hade ingen poäng med detta inlägget, men ville skriva av mig lite för väntan mellan ägglossning och BIM är så lååååååååååååång!
 
@cherie vad skönt att du inte haft någon mer blödning! Veckorna går långsamt där i början, hoppas ni får fina besked på ert ultraljud :love: med min son gjorde vi ett ul privat väldigt tidigt, tror det var i vecka 9. Jag hade verkligen inga symptom alls och trodde det var något fel på testen.

@SeptemberB håller med, dagarna mellan äl och bim är outhärdligt långa. Hoppas det går vägen för er denna gång!
 
@Monkie Åhh, håller tummarna så mycket för dig! Så härligt att få känna sig lite exalterad och hoppfull igen!! Vecka 24 är ju jättesnart!

För mig har det inte hänt nåt mer efter blödningen. Jätteskönt. Fint att du frågar :heart Så jag antar att graviditeten fortlöper. Nästa steg är ultraljud i vecka 13, men det är 5 veckor dit så ganska lång tid kvar. Jag har dock väldigt få graviditetssymtom (inte haft en tillstymmelse till illamående tex och molvärken har också försvunnit senaste veckan) så lite nojig är man ju om det faktiskt är nåt därinne. Är dock väldigt, väldigt trött vissa dagar och lite ömmade bröst fortfarande.
Kan man ta gravtest nu eller är det missvisande? Håller tummarna för att allt är okej i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 224
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp