En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
HJÄLP!!
Nu ringde doktorn och sa att vi kan börja hormonstimuleringen nästa mens (förutsatt att det finns plats). Operationen kan göras under tiden (står ju i kö där också) och om man ser att det finns vätska i äggledarna inför insättning lägger de istället äggen i frysen för återföring när operationen är utförd.
Har ringt och lagt undan mediciner på Apoteket så jag kan hämta om det blir aktuellt.
Min mens beräknas liksom att starta om 5 dagar = onsdag :nailbiting:.
Det jag främst tänker på är:
1. Om mensen kommer redan på söndag, kan det då vara möjligt att starta den här menscykeln ändå, om man startar på måndag?
2. Torsdag är en röd dag, tänk om mensen startar onsdag eftermiddag när de stängt. Är det då möjligt att starta på fredagen, tro?
3. Fick lite allmän oro nu över... ALLT! OM det är så att vi kan starta redan denna cykeln, kör korta protokollet) blir ju återföringen innan sommaren!

Mycket känslor nu!
 
Angående IVF och en annan allmän fundering om testardagar. Efter återföring, är man då som "regel" gravid om man testar innan testdagen, som regel liksom? Funderar på om man kan fusktesta liksom, eller om det "alltid" ger positivt resultat?
Lite flummig fråga kanske, hoppas det går att förstå hur jag menar?
 
Angående IVF och en annan allmän fundering om testardagar. Efter återföring, är man då som "regel" gravid om man testar innan testdagen, som regel liksom? Funderar på om man kan fusktesta liksom, eller om det "alltid" ger positivt resultat?
Lite flummig fråga kanske, hoppas det går att förstå hur jag menar?
Du får positivt så länge du har ägglossningsspruta i kroppen (motsvarande gravidhormon) men sen är det negativt tills du producerat tillräckligt med eget hcg. Man brukar kunna testa redan flera dagar innan testdag.

Och sprutorna brukar man börja på dag 2 eller 1 så det är nog inte så noga.
 
1. Om mensen kommer redan på söndag, kan det då vara möjligt att starta den här menscykeln ändå, om man startar på måndag?
2. Torsdag är en röd dag, tänk om mensen startar onsdag eftermiddag när de stängt. Är det då möjligt att starta på fredagen, tro?
3. Fick lite allmän oro nu över... ALLT! OM det är så att vi kan starta redan denna cykeln, kör korta protokollet) blir ju återföringen innan sommaren!

Mycket känslor nu!
Angående IVF och en annan allmän fundering om testardagar. Efter återföring, är man då som "regel" gravid om man testar innan testdagen, som regel liksom? Funderar på om man kan fusktesta liksom, eller om det "alltid" ger positivt resultat?
Lite flummig fråga kanske, hoppas det går att förstå hur jag menar?

1. Du anmäler mensstart den dagen du har första klarröda blödning. Jag anmälde mensstart en onsdag, fick börja spruta på torsdagen. I mitt fall hade de egentligen föredragit sprutstart på fredagen och VUL dag 5, men det sammanföll med 1 maj och röd dag därför började jag spruta dag 1.

2. Se ovan fråga. Du startar inte spruta samma dag som mensen. RMC läser ofta av meddelande på 1177 även röda dagar.

3. Oroa dig inte, bara häng med! Till mig sa de att de flesta får uppskjuten start och inte får börja första gången man anmäler mensstart så jag anmälde, satt lugnt på jobbet och fick en kvart senare ett samtal om att jag skulle börja behandling :love: Chockad och superglad att vi skulle få börja direkt.

Inför äggplock får du 36h innan ta en spruta för att få ägglossning, jag fick Ovitrelle.
Denna kan ge positivt utslag på sticka upp till 10 dagar efter du tagit den.
Jag testade negativt ruvardag 4, dvs 10 dagar efter jag tagit Ovitrelle.
Tjuvtestade svagt positivt ruvardag 7, vilket var 14 dagar efter den.

Lycka till!
 
HJÄLP!!
Nu ringde doktorn och sa att vi kan börja hormonstimuleringen nästa mens (förutsatt att det finns plats). Operationen kan göras under tiden (står ju i kö där också) och om man ser att det finns vätska i äggledarna inför insättning lägger de istället äggen i frysen för återföring när operationen är utförd.
Har ringt och lagt undan mediciner på Apoteket så jag kan hämta om det blir aktuellt.
Min mens beräknas liksom att starta om 5 dagar = onsdag :nailbiting:.
Det jag främst tänker på är:
1. Om mensen kommer redan på söndag, kan det då vara möjligt att starta den här menscykeln ändå, om man startar på måndag?
2. Torsdag är en röd dag, tänk om mensen startar onsdag eftermiddag när de stängt. Är det då möjligt att starta på fredagen, tro?
3. Fick lite allmän oro nu över... ALLT! OM det är så att vi kan starta redan denna cykeln, kör korta protokollet) blir ju återföringen innan sommaren!

Mycket känslor nu!
Till mig sa de att jag skulle börja spruta som planerat när jag fått mens (skulle börja dag två) och sen höra av mig första vardagen. Det verkar dock variera mellan kliniker hur de säger.

Och tjuvtesta kan man, bara ägglossningssprutan gått ur kroppen.
Jag fick svagt positivt som aldrig blev starkare efter vår första insättning, det var negativt på testdagen (dvs tidigt missfall). Det är ju risken, att man får upp hoppet. Men å andra sidan är ju tyvärr inget säkert även om man får positivt på testdagen heller.

Hoppas ni hinner med ett försök innan sommaren :).
 
HJÄLP!!
Nu ringde doktorn och sa att vi kan börja hormonstimuleringen nästa mens (förutsatt att det finns plats). Operationen kan göras under tiden (står ju i kö där också) och om man ser att det finns vätska i äggledarna inför insättning lägger de istället äggen i frysen för återföring när operationen är utförd.
Har ringt och lagt undan mediciner på Apoteket så jag kan hämta om det blir aktuellt.
Min mens beräknas liksom att starta om 5 dagar = onsdag :nailbiting:.
Det jag främst tänker på är:
1. Om mensen kommer redan på söndag, kan det då vara möjligt att starta den här menscykeln ändå, om man startar på måndag?
2. Torsdag är en röd dag, tänk om mensen startar onsdag eftermiddag när de stängt. Är det då möjligt att starta på fredagen, tro?
3. Fick lite allmän oro nu över... ALLT! OM det är så att vi kan starta redan denna cykeln, kör korta protokollet) blir ju återföringen innan sommaren!

Mycket känslor nu!

Vad roligt att ni fått klartecken! Hoppas ni får börja redan denna mensen och slipper vänta. Det är sååå drygt.
 
HJÄLP!!
Nu ringde doktorn och sa att vi kan börja hormonstimuleringen nästa mens (förutsatt att det finns plats). Operationen kan göras under tiden (står ju i kö där också) och om man ser att det finns vätska i äggledarna inför insättning lägger de istället äggen i frysen för återföring när operationen är utförd.
Har ringt och lagt undan mediciner på Apoteket så jag kan hämta om det blir aktuellt.
Min mens beräknas liksom att starta om 5 dagar = onsdag :nailbiting:.
Det jag främst tänker på är:
1. Om mensen kommer redan på söndag, kan det då vara möjligt att starta den här menscykeln ändå, om man startar på måndag?
2. Torsdag är en röd dag, tänk om mensen startar onsdag eftermiddag när de stängt. Är det då möjligt att starta på fredagen, tro?
3. Fick lite allmän oro nu över... ALLT! OM det är så att vi kan starta redan denna cykeln, kör korta protokollet) blir ju återföringen innan sommaren!

Mycket känslor nu!

Wow, så spännande! Förstår det är mycket känslor! Håller tummarna :)
 
Tack för pepp och svar!!! Det känns som att jag inte behöver nojja så mycket efter att ha läst era svar. Känns bra att få ta del av er kunskap! ❤️
Har känt att läget kring IVF känts lite hopplöst ett tag men nu fick jag tillbaka gnistan!
 
Vi fick plus 😍
Vaknade 03.30 och kunde inte somna om, tvingade upp mannen för att testa och det var inga tvivel om att jag faktiskt är gravid nu!
Tog tre olika test med samma starka resultat.

Känns riktigt overkligt..
Vad roligt!!! 😍 Stort grattis!!!!!!!
 
  • Hjärta
Reactions: kmt
Vi fick plus 😍
Vaknade 03.30 och kunde inte somna om, tvingade upp mannen för att testa och det var inga tvivel om att jag faktiskt är gravid nu!
Tog tre olika test med samma starka resultat.

Känns riktigt overkligt..
Nämen fy bubblan vad härligt! Fantastiskt! Stort grattis!!!
 
  • Hjärta
Reactions: kmt
Det blev inte två embryon, det blev ett av låg kvalitet. Ett klarade inte upptining. Vi fick tillbaka ett iaf, men det var inte speciellt bra. Såpass att vi inte ens behöver betala om det inte blir en graviditet av det... Det såg ut som en potatis. Blastocyster ska inte se ut som potatisar.
 
Det blev inte två embryon, det blev ett av låg kvalitet. Ett klarade inte upptining. Vi fick tillbaka ett iaf, men det var inte speciellt bra. Såpass att vi inte ens behöver betala om det inte blir en graviditet av det... Det såg ut som en potatis. Blastocyster ska inte se ut som potatisar.

Vad tråkigt att höra... Håller tummarna för att det tar sig trots allt. Hoppas ni lyckas slappna av och njuta av semestern ändå, ta hand om varandra och ladda om.
 
@kmt Vad kul för er! Vad glad jag blir! Då kommer du och jag hänga i vinterföräldra-tråden tillsammans om det får vägen för oss båda :)
 
  • Hjärta
Reactions: kmt
Det blev inte två embryon, det blev ett av låg kvalitet. Ett klarade inte upptining. Vi fick tillbaka ett iaf, men det var inte speciellt bra. Såpass att vi inte ens behöver betala om det inte blir en graviditet av det... Det såg ut som en potatis. Blastocyster ska inte se ut som potatisar.
Vad tråkigt :(
Håller försiktigt tummarna ämdå. Bra ändå att ni inte behöver betala om det inte tar sig. Skönt att kunna spara till ev framtida FET.
 
Vad tråkigt att höra... Håller tummarna för att det tar sig trots allt. Hoppas ni lyckas slappna av och njuta av semestern ändå, ta hand om varandra och ladda om.
@Hedblomster Så himla tråkiga nyheter, nu när ni fått igenom insätt av två stycken också. Beklagar :(
Vad tråkigt :(
Håller försiktigt tummarna ämdå. Bra ändå att ni inte behöver betala om det inte tar sig. Skönt att kunna spara till ev framtida FET.
Tack, det som känns jobbigt är ju att man fantiserade om två fina embryon och att ett inte klarade upptining kunde jag väl leva med, jag vet ju att det händer ibland. Men att dessutom det som fanns kvar var så dåligt... Det var inte kul. Men jag hoppas ju såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 826
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp