Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man ta gravtest nu eller är det missvisande? Håller tummarna för att allt är okej i alla fall!

Blödningen jag hade kan omöjligt vara ett ”helt” missfall, men tänker ibland att det kanske skulle kunna vara nåt tecken på missed abortion tex. Men tror att graviditetstest då ändå kommer visa positivt. Men funderar på att ta ett ändå för att se hur starkt det är. Är inte jätteorolig just nu dock, försöker bara vänta in ultraljudet. Har kollat in privata alternativ så smått, men verkar inte finnas nåt i min stad.
 
Blödningen jag hade kan omöjligt vara ett ”helt” missfall, men tänker ibland att det kanske skulle kunna vara nåt tecken på missed abortion tex. Men tror att graviditetstest då ändå kommer visa positivt. Men funderar på att ta ett ändå för att se hur starkt det är. Är inte jätteorolig just nu dock, försöker bara vänta in ultraljudet. Har kollat in privata alternativ så smått, men verkar inte finnas nåt i min stad.
Det enda du kan göra är vänta eller boka ultraljud.
 
@em-pirre Japp, som sagt, jag väntar in det ultraljud som redan finns bokat :) Frågan lyftes eftersom Monkie frågade hur det gått efter blödningen och vad nästa steg var.
 
Blödningen jag hade kan omöjligt vara ett ”helt” missfall, men tänker ibland att det kanske skulle kunna vara nåt tecken på missed abortion tex. Men tror att graviditetstest då ändå kommer visa positivt. Men funderar på att ta ett ändå för att se hur starkt det är. Är inte jätteorolig just nu dock, försöker bara vänta in ultraljudet. Har kollat in privata alternativ så smått, men verkar inte finnas nåt i min stad.
Ah okej... Hur lång tid är det kvar till ultraljudet? Håller tummarna!!

Här har jag aldrig väntat så ivrigt på en mens.... Och nu kommer den inte :mad:. Med några få undantag har den dykt upp på dag 26~27 sedan 2015. Idag är dag 29! Så jobbigt!
 
Ah okej... Hur lång tid är det kvar till ultraljudet? Håller tummarna!!

Här har jag aldrig väntat så ivrigt på en mens.... Och nu kommer den inte :mad:. Med några få undantag har den dykt upp på dag 26~27 sedan 2015. Idag är dag 29! Så jobbigt!

Vad irriterande! Hoppas den kommer snart, så ni kan börja.
 
Äggplock idag resulterade i 10 plockade ägg. Samma som förra gången, så ingen skillnad med dessa hormonsprutorna. Gick bra att ta de på vänster sida, sen de på höger sätt mer illa till sa läkaren och gav mig mer smärtstillande innan en syster fick hjälpa till att trycka ovanpå magen. Efter den påfyllningen somnade jag. 😳 Kan inte minnas att jag var så trött efter nån av de andra gångerna, men nu sov jag en stund efteråt, innan jag fick frukost, och sen ytterligare 2 timmar när jag kom hem. Får meddelande imorgon om antal befruktade ägg och tid för insättning. Hoppas, hoppas att det är mer än ett som klarar sig den här gången.
 
Äggplock idag resulterade i 10 plockade ägg. Samma som förra gången, så ingen skillnad med dessa hormonsprutorna. Gick bra att ta de på vänster sida, sen de på höger sätt mer illa till sa läkaren och gav mig mer smärtstillande innan en syster fick hjälpa till att trycka ovanpå magen. Efter den påfyllningen somnade jag. 😳 Kan inte minnas att jag var så trött efter nån av de andra gångerna, men nu sov jag en stund efteråt, innan jag fick frukost, och sen ytterligare 2 timmar när jag kom hem. Får meddelande imorgon om antal befruktade ägg och tid för insättning. Hoppas, hoppas att det är mer än ett som klarar sig den här gången.
Håller tummarna!!
 
Men vad är det för ställen som har fullt? Är det vanligt? Jag har aldrig nånsin hört om nån här i finland som fått vänta för att det är fullt.
Jag går på RMC i Malmö. De har sagt att de inte kan ha för många på g samtidigt och att man få vänta. Läste sista anteckningen från läkaren som ville prioritera mig pga låg äggreserv och att jag redan köat i alla jäkla köer som finns, plus att jag fortfarande står i kö till operation.
 
Äggplock idag resulterade i 10 plockade ägg. Samma som förra gången, så ingen skillnad med dessa hormonsprutorna. Gick bra att ta de på vänster sida, sen de på höger sätt mer illa till sa läkaren och gav mig mer smärtstillande innan en syster fick hjälpa till att trycka ovanpå magen. Efter den påfyllningen somnade jag. 😳 Kan inte minnas att jag var så trött efter nån av de andra gångerna, men nu sov jag en stund efteråt, innan jag fick frukost, och sen ytterligare 2 timmar när jag kom hem. Får meddelande imorgon om antal befruktade ägg och tid för insättning. Hoppas, hoppas att det är mer än ett som klarar sig den här gången.
Håller tummarna!

Fått mens, lämnat besked och fått svar. De har fullt. Kan ta upp till tre månader. Jävla skit! ☹
Vad trist :(
 
@Monkie Näää, fy farao vad trist!! :( När du precis fått upp förhoppningarna. Så snopet när man dessutom fått höra att man ska bli prioriterad.
 
Jag har dock väldigt få graviditetssymtom (inte haft en tillstymmelse till illamående tex och molvärken har också försvunnit senaste veckan) så lite nojig är man ju om det faktiskt är nåt därinne. Är dock väldigt, väldigt trött vissa dagar och lite ömmade bröst fortfarande.

Jag har inte heller ett enda symptom, kanske lite mer flytningar och känner jag efter riktigt så kanske bröstvårtorna är lite ömma.
Annars... nada!
Hade önskat man kände lite ibland så det blev mer verkligt 😂
 
Men vad är det för ställen som har fullt? Är det vanligt? Jag har aldrig nånsin hört om nån här i finland som fått vänta för att det är fullt.
RMC Malmö kan skjuta upp behandlingsstart två cykler, tredje gången man anmäler måste de bereda plats för behandling.
Oerhört nervöst, man kan inte planera något alls när man går hos dem...

Jag och min man ville verkligen hinna med en behandling innan sommaren, för det var vi ”tvungna” att anmäla start i april, om de skulle neka de första två cyklerna. Vilket vi trodde de skulle göra, alla vi känner har blivit nekade start.
Ville egentligen inte starta första cykeln vi anmälde då mannen var borta på jobb i fem veckor i april-maj men vi fick starta direkt.. det blev ett väldigt pusslande med hemresor för mannen under hans utbildning. Men det gick ju bra ändå :)
 
Jag hoppar in här utan att ha läst igenom allt, tänkte göra det så fort jag hinner :heart

Jag har många år bakom mig av ofrivillig barnlöshet men har pga olika anledningar inte sökt hjälp, förräns nu. Fick efter ett halvårs köande tag på en privat mottagning som hade en avbokning en vecka senare som jag självklart bokade.

Först var dom positiva och tänkte försöka hinna få in ett andra besök redan innan midsommar, bara mensen kom som den skulle och vi fick ta alla blodprover. Men väl under undersökningen letade gyn länge efter livmoder och äggstockar, tillslut hittades en ganska stor cysta på en äggstock, som gjorde att det var svårt att se livmoder osv. Så det var bara att skicka en remiss för att få operera bort cystan och den äggstocken... Jag ska dock få ta proverna ändå och se hur dom ser ut, även om något annat inte kan göras innan operation.

Jag har haft mer eller mindre konstant molande värk vid den äggstocken i 2-3års tid, men har tänkt att det kanske hör ihop med ägglossning eller något. Gyn såg även knutor, men hade svårt att se hur mycket det var förstod jag det som.

Är det någon här som har haft liknande problem? Och hur har det fungerat med operation/efter operation? All erfarenhet är välkommen!
 
Jag hoppar in här utan att ha läst igenom allt, tänkte göra det så fort jag hinner :heart

Jag har många år bakom mig av ofrivillig barnlöshet men har pga olika anledningar inte sökt hjälp, förräns nu. Fick efter ett halvårs köande tag på en privat mottagning som hade en avbokning en vecka senare som jag självklart bokade.

Först var dom positiva och tänkte försöka hinna få in ett andra besök redan innan midsommar, bara mensen kom som den skulle och vi fick ta alla blodprover. Men väl under undersökningen letade gyn länge efter livmoder och äggstockar, tillslut hittades en ganska stor cysta på en äggstock, som gjorde att det var svårt att se livmoder osv. Så det var bara att skicka en remiss för att få operera bort cystan och den äggstocken... Jag ska dock få ta proverna ändå och se hur dom ser ut, även om något annat inte kan göras innan operation.

Jag har haft mer eller mindre konstant molande värk vid den äggstocken i 2-3års tid, men har tänkt att det kanske hör ihop med ägglossning eller något. Gyn såg även knutor, men hade svårt att se hur mycket det var förstod jag det som.

Är det någon här som har haft liknande problem? Och hur har det fungerat med operation/efter operation? All erfarenhet är välkommen!
Har ingen erfarenhet, vill bara säga hej och välkommen till tråden!
 
Så tråkigt :(
Då missar ni försök innan sommaren?
Ja, och det känns extra surt eftersom jag läste att läkaren ville att jag skulle få äggplock så snart som möjligt pga låg äggreserv. I julas stod vi i kö inför julkedighetetna, nu är det sommarledigheter ☹️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 443
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 450
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp