En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog ett test. Men de va negativt... Så misstänker mens om ca en och en halv vecka istället. Får vi se vad som händer
 
Vill någon ha typ 3 gravtest mot portokostnad? Här är vi mest troligt klara med barn och det känns dumt om de bara ligger och blir gamla. Skicka pm om intresse finns. :)
 
Ägglossningstest. Är det någon skillnad på stickor och stavar? Eftersom min cykel lever bananas bör man väl börja testa direkt då mensen tar slut? Men räcker det med en gång per dag (vilket är då bästa tiden?) eller bör man ta morgon och kväll?
 
Ägglossningstest. Är det någon skillnad på stickor och stavar? Eftersom min cykel lever bananas bör man väl börja testa direkt då mensen tar slut? Men räcker det med en gång per dag (vilket är då bästa tiden?) eller bör man ta morgon och kväll?
Kör billiga stickor. Testa typ tvåtiden på dagen om du kan. Börja cd 4 kanske
 
Ägglossningstest. Är det någon skillnad på stickor och stavar? Eftersom min cykel lever bananas bör man väl börja testa direkt då mensen tar slut? Men räcker det med en gång per dag (vilket är då bästa tiden?) eller bör man ta morgon och kväll?
Skulle ta stickor, billigare. Kanske komplettera med digitalt när du ser det närmar sig om du vill veta exakt.
 
Enligt appen skulle jag haft mens för fem dagar sedan men i och med att jag hade positivt äl-test så sent väntar jag några dagar till med att testa. Mensen lär dyka upp snart.
 
Pratade med en vän som undrade om jag testat zonterapi. Är i grunden en ganska skeptisk person, men hittade lite om det när jag googlade. Är det någon annan som har testat zonterapi eller har några tankar om det?
 
Pratade med en vän som undrade om jag testat zonterapi. Är i grunden en ganska skeptisk person, men hittade lite om det när jag googlade. Är det någon annan som har testat zonterapi eller har några tankar om det?

En släkting till mig provade det när hon haft två missfall.
Inga bekymmer att bli gravid, men att få behålla graviditeten. Hon gick på fyra behandlingar (vilket var vad behandlaren rekommenderade) och fick därefter tvillingar. Svårt att säga om det var zonterapin som hjälpte..
 
Pratade med en vän som undrade om jag testat zonterapi. Är i grunden en ganska skeptisk person, men hittade lite om det när jag googlade. Är det någon annan som har testat zonterapi eller har några tankar om det?
Jag tänker att det säkert inte skadar, men om man blir gravid i samband med det är det slumpen.
Men det är ju såna saker som gör att folk tror på det, liksom att "slappna av" - för att det tog sig för dom just då och därmed blev deras sanning.
 
Min fd chef utför zonterapi och flera av hennes kunder kommer bara när de vill bli gravida. Har hittills funkat för dem i alla fall, så kanske värt ett försök iaf :)
 
@kmt @em-pirre @hemlig @Stoplookingatmyass

Tack för era tankar. Har ju själv svårt att tro det skulle hjälpa, mer än för att stärka ens eget välbefinnande. Vilket kanske i sin tur hade ökat chanserna att lyckas, vad vet jag.

Har i alla fall bokat in ett första möte med privat klinik efter semestern och ska beställa hem journalkopior tills dess. Så får vi se vad de säger, om de tycker det är lönt att fortsätta med fler försök.
 
@kmt @em-pirre @hemlig @Stoplookingatmyass

Tack för era tankar. Har ju själv svårt att tro det skulle hjälpa, mer än för att stärka ens eget välbefinnande. Vilket kanske i sin tur hade ökat chanserna att lyckas, vad vet jag.

Har i alla fall bokat in ett första möte med privat klinik efter semestern och ska beställa hem journalkopior tills dess. Så får vi se vad de säger, om de tycker det är lönt att fortsätta med fler försök.
Min erfarenhet är att de nog typ aldrig säger när de tror att det räcker. Folk kan ju köra samma sorts protokoll och göra typ femton insättningar och lyckas på nr 16. Tyvärr. Det vore ju enklare om man kunde prova tre gånger och om det inte funkar då så är det dumt att fortsätta.
 
Känner att det är dags att hoppa in i tråden och inte bara läsa :)
Slutade med p-piller i februari 2018 och har fortfarande inte fått tillbaka min mens. Var hos privat gyn i april i år och fick konstaterad pcos och strax efteråt även hypotyreos. Har börjat äta Levaxin och känner att det börjar hända saker i kroppen nu.

För ca en vecka började jag få ömma bröst, vilket aldrig någonsin hänt mig, inte ens när jag kom in i puberteten! Fick ett positivt äl-test men blev inget ligga pga svamp.. misstänker att det kan vara äl som äntligen kommit igång men finns ett liiitet hopp om att det är något annat på gång :o högst osannolikt att det skulle ta sig på den första ägglossningen såklart men har ändå beställt gravtest för att kolla.

Annars hoppas jag såklart att det är äl. Skulle ju lika gärna kunna vara kroppen som luras. En mens skulle ju betyda att man äntligen kan börja räkna cykler.. hoppas bara det inte är lika oregelbundet som när jag var yngre - då kunde det gå många månader mellan menserna (oklart om det är ett ord..).
 
Min erfarenhet är att de nog typ aldrig säger när de tror att det räcker. Folk kan ju köra samma sorts protokoll och göra typ femton insättningar och lyckas på nr 16. Tyvärr. Det vore ju enklare om man kunde prova tre gånger och om det inte funkar då så är det dumt att fortsätta.

Nej, det förstår jag ju att de inte gör. Det är ju helt upp till oss hur mycket vi vill försöka, så länge vi betalar så spelar väl inte det kliniken någon roll. Men de kanske kan uttala sig om provresultat och chanser att lyckas, om de har andra åsikter än landstinget. Jag vet inte, vi får se.
 
Fick iaf mens för ett par dagar sedan och denna mens är helt normal dvs ingen mensverk eller andra konstigheter- det tillsammans med blödningen som kom efter förra mensen och det faktum att cykeln blev en vecka förskuten talar väl för att det mycket väl kan ha varit ett tidigt missfall jag hade för en månad sedan. På sätt och vis känns det ganska okej, att det inte va nått annat som va knas liksom. Både jag och sambon vart rätt skärrad när jag började blöda så där. Men nu lämnar vi de bakom oss och siktar in oss på en ny månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 659
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 911
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 851
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp