En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått besked att inget av de två äggen i labbet ägg klarat sig till frysen. ☹️

Gissar att chansen är minimal att något av de två skulle ha superkvalitet, överleva och fästa. Visst, man ska inte ta ut något i förskott men hoppet är nog redan ute.

Idag ville jag testa om Ovitrelle var ute ur kroppen, tog ett test som var väldigt negativt.

Jag gissar att mensen bör komma cirka 14 dagar efter plocket, så bara att vänta och se hur vi går vidare, mina ägg verkar ju inte vilja hänga med.

Sorry för neggigt inlägg!
 
Har fått besked att inget av de två äggen i labbet ägg klarat sig till frysen. ☹

Gissar att chansen är minimal att något av de två skulle ha superkvalitet, överleva och fästa. Visst, man ska inte ta ut något i förskott men hoppet är nog redan ute.

Idag ville jag testa om Ovitrelle var ute ur kroppen, tog ett test som var väldigt negativt.

Jag gissar att mensen bör komma cirka 14 dagar efter plocket, så bara att vänta och se hur vi går vidare, mina ägg verkar ju inte vilja hänga med.

Sorry för neggigt inlägg!
Fy vad trist. Håller trots allt tummarna för de i livmodern.
 
Har fått besked att inget av de två äggen i labbet ägg klarat sig till frysen. ☹️

Gissar att chansen är minimal att något av de två skulle ha superkvalitet, överleva och fästa. Visst, man ska inte ta ut något i förskott men hoppet är nog redan ute.

Idag ville jag testa om Ovitrelle var ute ur kroppen, tog ett test som var väldigt negativt.

Jag gissar att mensen bör komma cirka 14 dagar efter plocket, så bara att vänta och se hur vi går vidare, mina ägg verkar ju inte vilja hänga med.

Sorry för neggigt inlägg!

Har heller aldrig fått något till frysen så vet hur det känns... Men man ska inte ta ut nåt i förskott, fortsätt hoppas på de två du fick tillbaka!
 
Är det någon som fått tillskott av B12 rekommenderat till sig samtidigt som folsyra under ivf? Olika på RMC jämfört med privat. Läste i en annan tråd att b-vitamintillskott lindrade biverkningar (som huvudvärk) av hormoner och funderade på om det var därför RMC rekommenderade det.
 
Är det någon som fått tillskott av B12 rekommenderat till sig samtidigt som folsyra under ivf? Olika på RMC jämfört med privat. Läste i en annan tråd att b-vitamintillskott lindrade biverkningar (som huvudvärk) av hormoner och funderade på om det var därför RMC rekommenderade det.
Fick förklarat att B12 också hjälpte till med celldelning. Har inte kollat upp om det stämmer dock.
 
Har fått besked att inget av de två äggen i labbet ägg klarat sig till frysen. ☹

Gissar att chansen är minimal att något av de två skulle ha superkvalitet, överleva och fästa. Visst, man ska inte ta ut något i förskott men hoppet är nog redan ute.

Idag ville jag testa om Ovitrelle var ute ur kroppen, tog ett test som var väldigt negativt.

Jag gissar att mensen bör komma cirka 14 dagar efter plocket, så bara att vänta och se hur vi går vidare, mina ägg verkar ju inte vilja hänga med.

Sorry för neggigt inlägg!

En närstående till mig fick aldrig något till frysen heller, men på fjärde plocket fick de tvillingar av två återförda 2-dagars embryon ❤️
 
Har heller aldrig fått något till frysen så vet hur det känns... Men man ska inte ta ut nåt i förskott, fortsätt hoppas på de två du fick tillbaka!
En närstående till mig fick aldrig något till frysen heller, men på fjärde plocket fick de tvillingar av två återförda 2-dagars embryon ❤
Tack för lite hopp!
De två jag fick stack ut genom att vara väldigt väldigt fina, och snabbare än de andra. Tänk om något är guldägget!
 
Är det någon som fått tillskott av B12 rekommenderat till sig samtidigt som folsyra under ivf? Olika på RMC jämfört med privat. Läste i en annan tråd att b-vitamintillskott lindrade biverkningar (som huvudvärk) av hormoner och funderade på om det var därför RMC rekommenderade det.
De hänger väl ihop på något sätt?
Jag har aldrig tagit pga graviditet men har haft brist på b12 och då skulle jag ta även folsyra.
 
De hänger väl ihop på något sätt?
Jag har aldrig tagit pga graviditet men har haft brist på b12 och då skulle jag ta även folsyra.

Aha, intressant. Vår privata klinik har inte sagt något om extra tillskott av B12, därav min fundering. Kanske skulle köpa en burk ändå.
 
Mina äggledare spolades idag. Fy f*n vad ont de gjorde när de förde in kanylen(?), jag höll på att både svimma och kräkas och då anser jag ändå att jag tål smärta väldigt bra. Allt såg bra ut och nu får vi vänta till aprilmensen med att börja med mediciner och inseminering.

Gör insemineringen lika ont? :nailbiting:
 
Mina äggledare spolades idag. Fy f*n vad ont de gjorde när de förde in kanylen(?), jag höll på att både svimma och kräkas och då anser jag ändå att jag tål smärta väldigt bra. Allt såg bra ut och nu får vi vänta till aprilmensen med att börja med mediciner och inseminering.

Gör insemineringen lika ont? :nailbiting:
Återföring (som jag antar är lika som vid inseminering) var inte värre än ett cellprov. Eller, det kändes mindre än det. Det som var lite obehagligt första gången tyckte jag var spekulumet som håller slidan öppen. Andra gången var det en annan läkare och då kändes inte ens det nåt speciellt.
Har aldrig gjort spolning, men inseminering/återföring går inte att jämföra med spolning.
 
Mina äggledare spolades idag. Fy f*n vad ont de gjorde när de förde in kanylen(?), jag höll på att både svimma och kräkas och då anser jag ändå att jag tål smärta väldigt bra. Allt såg bra ut och nu får vi vänta till aprilmensen med att börja med mediciner och inseminering.

Gör insemineringen lika ont? :nailbiting:
Jag spydde! 😁
 
Imorn tänkte jag göra ett nytt försök att få tag på Prun. (privat gynekolog)
Om det inte lyckas...då vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på.
 
Spottings på ruvardag 7 eller 8, erfarenheter?
Har googlat (svårt att låta bli) och hittar både positiva och negativa erfarenheter. Jag har testdag 1/2.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 343
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp