En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har pratat igenom hur vi vill göra och kommit fram till att vi gör ett sista försök. Mest för att få ett ordentligt avslut och kunna känna att vi verkligen har provat allt.

Läkaren ändrar lite, jag kommer få samma sprutor som vid långt protokoll, men vi kör det som ett kort protokoll. Och så med dubbla ägglossningssprutor för att få äggen att mogna fortare. Så får vi se. Kommer börja med sprutor efter påsk.
 
@Ingela_S Jag håller alla tummar och tår för att det ska fungera för er denna sista gång ❤️ Trots att jag aldrig träffat dej så tänker jag ibland på er och hoppas så att ni ska lyckas. Vi började ju i IVF-svängen samtidigt och det har varit fint att få dela tankar och funderingar ❤️
 
Vi har pratat igenom hur vi vill göra och kommit fram till att vi gör ett sista försök. Mest för att få ett ordentligt avslut och kunna känna att vi verkligen har provat allt.

Läkaren ändrar lite, jag kommer få samma sprutor som vid långt protokoll, men vi kör det som ett kort protokoll. Och så med dubbla ägglossningssprutor för att få äggen att mogna fortare. Så får vi se. Kommer börja med sprutor efter påsk.
Håller verkligen tummar och tår! :heart
 
Några dagar har passerat sedan positivt ägglossningstest. Nu är det bara den eviga väntan fram till mensen :meh:
Har lite samma väntan, fast hoppas nästan hellre på nästa månad för vore mer optimalt med januari än december för födelsedag tänker jag med ett novemberbarn redan...
 
@Ingela_S Jag håller alla tummar och tår för att det ska fungera för er denna sista gång ❤️ Trots att jag aldrig träffat dej så tänker jag ibland på er och hoppas så att ni ska lyckas. Vi började ju i IVF-svängen samtidigt och det har varit fint att få dela tankar och funderingar ❤️

Tack! Att ha andra att prata med, som går igenom samma sak, är guld värt och det är jätteskönt att veta att man inte är ensam.:heartJag skulle ljuga ifall jag sa att jag inte var avundsjuk på dig och @hemlig , som började samtidigt som mig, men redan har två barn var. Men självklart är jag glad för er skull. ❤ Önskar att alla som är eller varit i IVF-träsket kunde ha samma tur.
 
Har lite samma väntan, fast hoppas nästan hellre på nästa månad för vore mer optimalt med januari än december för födelsedag tänker jag med ett novemberbarn redan...

Lite så hade jag nog tänkt om det varit första eller andra försöket. Men nu är det femte försöket, och jag blir 32 om 3 månader så december skulle i detta läget vara välkommet :)
Men ja, min syster är född i december och det har väl inte alltid varit så kul för henne när hon var liten, när man få trycka ihop paket och firande på två väldigt nära varandra dagar och sen är det en lång väntan till nästa gång. Lite roligare att "strö" ut firandena.
 
Lite så hade jag nog tänkt om det varit första eller andra försöket. Men nu är det femte försöket, och jag blir 32 om 3 månader så december skulle i detta läget vara välkommet :)
Men ja, min syster är född i december och det har väl inte alltid varit så kul för henne när hon var liten, när man få trycka ihop paket och firande på två väldigt nära varandra dagar och sen är det en lång väntan till nästa gång. Lite roligare att "strö" ut firandena.

Då kan man välja ett namn som ligger lagom långt bort och fira namnsdag med pompa och ståt. Inte samma såklart men en extra egen dag 😊
 
Då kan man välja ett namn som ligger lagom långt bort och fira namnsdag med pompa och ståt. Inte samma såklart men en extra egen dag 😊

Lite så tänker jag också. Om vår IVF lyckas på första försöket kommer BF vara strax innan jul. Vi hoppade över de månader när bf skulle varit i slutet av november till början av januari under vårt första år av försök, men så här nästan tre år senare känns ett potentiellt barns födelsedag ganska oviktigt. :D Vi är båda födda sent på året och som de tävlingsmänniskor vi är kommer vi med fasa ihåg hur orättvist det kändes att tävla i olika sporter när man tävlade mot barn som var nästan ett år äldre. :o
 
Är det någon som har koll på hur vanligt det är att det finns två ägg i en follikel? Jag var på äggplock idag och hade fler ägg än punkterade folliklar. 🤨 finns det chans att de befruktas och utvecklas normalt, eller är båda äggen genetiskt "skräp"?
 
Äggplock på tisdag. Börjar bli nervös (nålar på väldigt otrevligt ställe 😱).
Jag fokuserade på bilden (ultraljudsbilden) och på sambon. Och som ovanstående sa, var inte rädd för att be om mer smärtlindring vid behov.
Tycker det kändes och var lite jobbigt ibland, men överkomligt.
 
Också jag har goda erfarenheter av äggplocket som faktiskt kändes mindre än jag trott. Visst, det var ju inte jättekul men kändes mindre än jag väntat mig.
 
Jag var helt borta vid äggplock. Varje gång jag ens rynkade på ögonbrynen så satt de i mera smärtlindrande direkt k blodet och hade en bra dos lugnande. Lugnt ingrepp. Jag njöt av att vara helt borta.
 
Tack för pepp! Det är klart det kommer gå bra, men ändå jobbigt såhär inför. Mannen får inte följa med, vilket hade känts något bättre. Jag klamrar mig fast vid tanken på lugnande och starka smärtstillande Hoppas jag också får bli helt borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
185 175
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp