En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. Jag injicerade ju med penna varje dag, så att man kunde styra follikeltillväxten bättre. Vi justerade dos efter varje ultraljud (gjorde ju varannan dag). Så jag vet inte hur det fungerar med en engångsdos.

Orgalutranet stoppar ju ägglossningen (fast det visste du säkert redan, men kanske någon annan inte vet?), så den gav nog inte mig några känningar. Annat än blåmärken på magen.

Det är inte alls sagt att du är svårstimulerad, och det sägs ju dessutom att kvaliteten blir sämre på äggen om man har väldigt många. Typ som jag. 23 befruktade och 4 var tillräckligt bra.

Utseendet på mina äggstockar och antalet "grundfolliklar" säger att de troligen är svårstimulerade.

Jo jag vet att orgalutranet är för att förhindra "spontan" ägglossning (hahahaha). Jag gissar att man vill styra follikelmognaden med menopuren men det kräver ju några växande folliklar till att börja med :p

Fungerar inte den här varianten så antar jag att man testar något annat nästa gång.
 
Jahapp, ny plan.

Tydligen räknar mitt landsting 2 inseminationer som en IVF, så gör man inseminationer har man bara 2 IVF-försök kvar landstingsfinansierat, och det vill vi ju inte..

Så tillbaka till att vänta på viktnedgång då. Måste nog kanske ta och göra något drastiskt, haha. Har gått ned några kilo. Har omkring fyra kvar. Hur svårt ska det vara liksom, en vecka VLCD då typ.. Kör nu Flutterdash, kör!
 
Det känns som vi är många som sitter i ivf-träsket just nu. Jag har inte ens börjat med behandlingen och funderar på om det verkligen är värt det. Den ständiga besvikelsen man ställs inför när man har fått upp hoppet ett tag för att sedan obarmhärtigt tryckas ner i skorna igen är så tärande. Efter mycket tjat på olika håll har jag äntligen fått bekräftat från den privata kliniken att de fått vår remiss. För en månad sedan, när vår remiss egentligen skulle skickats, hade de två månaders väntetid. Nu får jag veta att vi blir kallade om ungefär tre månader. Det skulle bli mitt under julhelgen och då har de säkert inte ens öppet. Allt som allt blir det troligen ingen skillnad från om vi hade valt att stå kvar i kön hos reproduktionscentrum. Men det är för sent att backa nu. Vad har vi gett oss in på? Skulle vi ha valt att stå kvar i kön på reproduktionscentrum istället? Kommer vi att klara detta? Kommer det över huvud taget att bli något eller gör vi allt detta förgäves? Jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. Jag har min make men vi är så maktlösa. Jag är så rädd.
 
Jahapp, ny plan.

Tydligen räknar mitt landsting 2 inseminationer som en IVF, så gör man inseminationer har man bara 2 IVF-försök kvar landstingsfinansierat, och det vill vi ju inte..

Så tillbaka till att vänta på viktnedgång då. Måste nog kanske ta och göra något drastiskt, haha. Har gått ned några kilo. Har omkring fyra kvar. Hur svårt ska det vara liksom, en vecka VLCD då typ.. Kör nu Flutterdash, kör!
Äsch då, så fånigt!

Du får köra någon snabbdiet! Kämpa!
 
Jag funderar på detta med äggledarspolning. Det verkar inte bli aktuellt för oss, det verkar inte vara rutin här.

Hur ser det ut hos er? Är det något man gör på rutin? När jag frågade om det sa de bara att det inte ger någon ny information, typ. Är det stopp så blir ju ändå lösningen ivf, så den informationen leder inte till någon ny behandling.
 
Jag funderar på detta med äggledarspolning. Det verkar inte bli aktuellt för oss, det verkar inte vara rutin här.

Hur ser det ut hos er? Är det något man gör på rutin? När jag frågade om det sa de bara att det inte ger någon ny information, typ. Är det stopp så blir ju ändå lösningen ivf, så den informationen leder inte till någon ny behandling.

Det var det som vi började med när vi började med utredning. (Stockholm, Sophia-hemmet)
 
Jag funderar på detta med äggledarspolning. Det verkar inte bli aktuellt för oss, det verkar inte vara rutin här.

Hur ser det ut hos er? Är det något man gör på rutin? När jag frågade om det sa de bara att det inte ger någon ny information, typ. Är det stopp så blir ju ändå lösningen ivf, så den informationen leder inte till någon ny behandling.

Min Prun vill spola när vi ses i december. Hon vill vara säker på att det inte är stopp innan hon börjar stimulera mina ägg.
 
Jag funderar på detta med äggledarspolning. Det verkar inte bli aktuellt för oss, det verkar inte vara rutin här.

Hur ser det ut hos er? Är det något man gör på rutin? När jag frågade om det sa de bara att det inte ger någon ny information, typ. Är det stopp så blir ju ändå lösningen ivf, så den informationen leder inte till någon ny behandling.

Ingen spolning men det är ju meningslöst när jag plussat en gång på varje sida. Har uppenbarligen passage även om de inte tycks ha fungerat som de ska.
 
Jag ska tävla den 24e.
Ska vi sätta en tia på äggplock den 23e så jag har ont och inte orkar tävla?

Ska rida kurshelg 17+18e men de bör klara sig.

Jag tror att det kanske har börjat röra lite på sig i de nedre regionerna eller så är det tarmen som är arg efter två dagar med alldeles för mycket fenylalanin.
 
Jag ska tävla den 24e.
Ska vi sätta en tia på äggplock den 23e så jag har ont och inte orkar tävla?

Ska rida kurshelg 17+18e men de bör klara sig.

Jag tror att det kanske har börjat röra lite på sig i de nedre regionerna eller så är det tarmen som är arg efter två dagar med alldeles för mycket fenylalanin.
Om du har väldigt många folliklar kan det hända att du har ont redan flera dagar före äggplock. Ridning hade absolut inte fungerat en vecka före äggplock, men så hade jag ju också trettio folliklar.
 
Om du har väldigt många folliklar kan det hända att du har ont redan flera dagar före äggplock. Ridning hade absolut inte fungerat en vecka före äggplock, men så hade jag ju också trettio folliklar.

Jag är inte så orolig för ont av många folliklar utan snarare arg livmoder efter att de varit där och stuckits, den är lite känslig :p
 
Jag är inte så orolig för ont av många folliklar utan snarare arg livmoder efter att de varit där och stuckits, den är lite känslig :p
Ju mer folliklar, desto mera stick... Min livmoder måste ha sett ut som en sil efteråt. Och ont därefter också. Det var väldigt svårt att vända sig i sängen om nätterna.

Nu är det ju svårt för mig att säga vad som orsakade mest smärta. Sticken eller överstimuleringen. Ont gjorde det i alla fall.
 
Nu har jag tagit mitt sista piller idag, känns både spännande, overkligt och nervöst :)

Åker på 4 veckors semester till Australien om 1 vecka också, fullt upp :D

Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn :):):)

Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det :)
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går :)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt :)

Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera ;)
 
Uppdaterar, har haft ÄL, och nu har tempen gått upp så jag är rätt säker på att jag faktiskt hade Äl denna gång.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 8/10, Menopur troligen från 11/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Uppdaterar lite.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 8/10, Menopur troligen från 11/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 418
· Visningar
196 489
Senast: Poppan
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
229 162
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
191 377
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
171 082
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp