En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 14

Bukefalos 30 år!

Jo jag vet ju vad som är korrekt rent fysiologiskt, och hur man räkna ut BF. Men det känns ju verkligen fel att säga att man är i vecka 5 när man (förhoppningsvis) plussar 2 veckor efter återföringen.
Jag har alltid tänkt att när någon säger att den är 12 veckor gången så var det 12 veckor sedan denne hade oskyddat sex/embryotransfer.

Förstår helt hur du menar, det är väldigt märkligt.

Vaknade för tidigt med lite förväntan i kroppen 🙈

Men visst är strecket starkare idag! ❤️Fortfarande jättejättesvagt, men att det är mer synligt idag utesluter ju ovitrelle-påverkan. Idag skulle till och med min partner urskilja linjen, det hade varit tveksamt igår 😄 Längtar efter ett ännu tydligare test! Men jag får påminna mig om att jag bara är fem dagar efter återföring och riktig testdag är inte förrän om en vecka.

Hoppas hoppas hoppas det är vår tur nu och att lilla embryot vill hålla sig fast och utvecklas bra nu! ❤️

Det där är ju tydligt!
(Till skillnad från alla som lägger upp i diverse gravidgrupper där man eventuellt kan ana en skugga om man drar upp kontrasten till max och månen står rätt samtidigt som det blåser från sydöst typ).

Hoppas hoppas!

Det där är ju tydligt!
(Till skillnad från alla som lägger upp i diverse gravidgrupper där man eventuellt kan ana en skugga om man drar upp kontrasten till max och månen står rätt samtidigt som det blåser från sydöst typ).

Hoppas hoppas!

Håller med om att den var tydlig idag.Min man såg direkt bara jag höll fram stickan. Men igår var skuggan ungefär som du beskrev, haha 😄

Det värker fint i magen och det gör mig lugn 🧡 Med dottern hade jag mycket molvärk i början så det känns tryggt och sunt, som ett tecken på att något växer och gror därinne!

Fick precis brev i Kivra: ett embryo till frysen blev det, så det känns bra!
Dag 3 efter insättning idag så det är väl nu det fäster, eller inte fäster. Vi får se.
Blir det inget så kommer det först bli frysåterföring innan vi får gå på en ny runda IVF.
Fick idag också reda på att man räknar graviditetsveckor från senaste mensens första dag, vilket känns helt skevt i mitt huvud eftersom befruktning och sedan implantation sker så mycket senare 😅

Det är helsnurrigt. Ännu mer snurrigt blir det när man räknar veckor och så kommer någon och frågar vilken månad man är i 😅

Nu har jag inte haft någon molvärk på hela dagen och det som oroar mig mest är att brösten inte börjat ömma/spänna - alls! Det är också något som ALLTID kommit tidigt när jag är gravid, det är lika "säkert" tecken som molvärken.

Imorgonbitti testar jag igen för att se om strecket har ökat nåt i styrka. Skulle ljuga om att jag sa att jag inte känner mig orolig inför det. Visar det bara ett tydligt starkare streck imorgon kan jag nog slappna av, men med alla utomkveds nu så vill jag gärna se tydliga tecken på att Hcg ökar som det ska. Ruvardag 8 imorgon (motsvarar ÄL+13) och då bör testlinjen ändå vara tydligare tänker jag.

Blä, håll alla tummar, men min magkänsla är inte toppen faktiskt.

Linjen har ökat i styrka!

Jag blev lite lugnare igår kväll då jag började känna lite, lite fyllighet i brösten och molvärken kom när jag la mig ner.

Tänk om det faktiskt blir nåt av detta. Åh, så vi hoppas ❤️
Åh vad jag känner med dig, de där känslokasten mellan hopp och hopplöshet som kommer så fort och så starkt. Jag trodde när jag gick in ivf-processen att det var det fysiska som skulle vara värst, men tänk så fel man kan ha. All väntan och ovisshet och osäkerhet var det som tärde absolut mest. Håller alla tummar för er!

Linjen har ökat i styrka!

Jag blev lite lugnare igår kväll då jag började känna lite, lite fyllighet i brösten och molvärken kom när jag la mig ner.

Tänk om det faktiskt blir nåt av detta. Åh, så vi hoppas ❤️
Nu är det er tur! ❤️
Jag har över en vecka kvar till testdag (nästa söndag). Mensen beräknas komma när som helst från imorgon, men troligtvis senast onsdag. Börjar jag blöda kommer jag testa tidigare såklart.

Tack för alla lyckoönskningar och tumhållningar 🧡 Idag tog jag även ett digitalt test (det sista nu tänkte jag) som visade 2-3 veckor gravid. Det kändes bra för embryot är exakt 2 veckor idag så det hade likväl kunnat visa 1-2 veckor, men kändes extra tryggt att det ändå hamnade i det övre spannet ☺️

Nu vilar jag i detta och är glad fram tills vi vet något annat ☺️

Nu är det er tur! ❤️
Jag har över en vecka kvar till testdag (nästa söndag). Mensen beräknas komma när som helst från imorgon, men troligtvis senast onsdag. Börjar jag blöda kommer jag testa tidigare såklart.

Håller tummarna! Vilken ruvardag är du på? Och tar du progrestron eller inte (det håller nämligen undan mensen för mig, inte i evigheter men i alla fall i några dagar extra).

Tack för alla lyckoönskningar och tumhållningar 🧡 Idag tog jag även ett digitalt test (det sista nu tänkte jag) som visade 2-3 veckor gravid. Det kändes bra för embryot är exakt 2 veckor idag så det hade likväl kunnat visa 1-2 veckor, men kändes extra tryggt att det ändå hamnade i det övre spannet ☺️

Nu vilar jag i detta och är glad fram tills vi vet något annat ☺️

Åh men det är så jävla fint att jag smäller AV!
Håller alla tummar att det blir en liten 2026a även för er.❤️❤️❤️

Håller tummarna! Vilken ruvardag är du på? Och tar du progrestron eller inte (det håller nämligen undan mensen för mig, inte i evigheter men i alla fall i några dagar extra).
7 är jag på idag! Och ja, jag tar cyclogest morgon och kväll. Jag tycker jag känner pyttelite molvärk ibland på kvällen/natten sedan två dagar tillbaka. Annars känns allt som vanligt. Känner inte alls av någon tyngdkänsla eller stora äggstockar längre. Kunde inte ens skritta på hästen för en vecka sedan men idag kände jag inget alls inte ens i trav. Så äggstockarna har ju definitivt gått tillbaka nu efter all stimulering. Får se om jag börjar känna något mer i veckan som kan tyda på evtl graviditet, eller progesteronbiverkning…

Liknande trådar

• Vad gör ni på sommarloven?
  • Lämplig kattras?
  • Omplacering av en hund (tikar som slåss)
  • Uppsagd som medryttare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka