Bukefalos 28 år!

Engels bulldog

Sv: Engels bulldog

Och jag tycker det är skamligt att man ens funderar på att köpa en Engelsk Bulldog. Sånt gör mig upprörd och arg :mad:

Man funderade ju på vem fan det är som köper de flåsande, stapplande liken. Nu har man kanske hittat en då.
 
Sv: Engels bulldog

Lägger in dessa bilder, om man inte ser vad som gått åt helskotta ...ja då vete sjutton vad man har för emptati i kroppen.

111page02.jpg


bulldog-imus-stack.jpg


infobull.jpg


Say no more..
 
Sv: Engels bulldog

Så det var dit bilderna försvann ;)

Varje gång en sådan här tråd dyker upp ångrar jag att jag inte lade in bilderna i den externa, men nu vet jag att du kan hiva in dem vid behov :bow:
 
Sv: Engels bulldog

Vad vackra perserkatter var förr! Skogstrollet borde slänga in en bild på hennes samsbos perser, den är otroligt fin!

Alltså hade jag hittat ett liknande kranie ute i skogen hade jag nog varit så korkad att jag gått till något museum och sagt att jag hittat en alien ..
 
Senast ändrad:
Sv: Engels bulldog

Otroligt fin! Han är ju lite platt, men det är ju milsvidd skillnad på honom och vad som anses vackert numera..

persian-cat-proud-showcat.jpg
 
Sv: Engels bulldog

Ja, nog hade man funderat både en och två gånger över vad för missfoster man hittat :crazy:
 
Sv: Engels bulldog

Dagens perser är ju inte bara platta, de buktar till och med innåt. Jämför också längden på nosen, från nosspegeln till ögonen. På bilden du visar sitter ju nosen nästan mellan ögonen.
 
Sv: Engels bulldog

*kl*

Vill bara påminna om att ni är i forumet Hund. Perser hör till djurslaget Katt ;)

/Moderatorn
 
Sv: Engels bulldog

TS, varför inte en till ambull? Nog för att HD problemen finns där också men det är ju ändå milsvidd skillnad på en ambull och en engbull.

Precis min tanke! :) En amerikansk bulldog ser betydligt mer hälsosam ut även om HD problemen finns.

Jag finner många av de plattnosade hundarna väldigt charmiga, men så många ohälsosamma individer med besvär som man ser så blir man gråtfärdig å deras vägnar. Jag träffade på en mops häromdagen som var mer än lovligt intryckt och trots att den verkade glad så hade den uppenbara besvär med andningen. :(
 
Sv: Engels bulldog

Jo,självklart får man dra parareller mellan djuren men de senaste 9 inläggen handlar om Perser.
Jag vill bara inte att hela tråden övergår till att visa och diskutera katter. Isåfall passar det bättre på Kattforumet.
Jag ville bara vara snäll och ge er en liten "blänkare" om att tråden kanske var på väg att bli något som inte passar på Hundforumet.

/Moderatorn
 
Sv: Engels bulldog

Måste väl få dra paralleller vad gäller likartade problem. Skall man ha vattentäta skott minskas möjligheterna till konstruktiva resonemang kraftigt!
PL
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ska försöka göra en lång historia kort. Av en slump kom jag i kontakt med en tjej som behöver hundvakt. Jag tänkte vid tillfället att...
2
Svar
23
· Visningar
4 333
Hundavel & Ras Läste ledaren i Hundsport Special om skribentens funderingar ang Danmarks sätt att ta bort alla regler och ersätta med rekommendationer...
2
Svar
21
· Visningar
4 865
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Eina
·
P
Övr. Hund Vart har folks ansvar i aveln tagit vägen? Gäller en uppfödares ansvar i sin avel bara i sina tikar och vilka hanhundar hon parar den...
Svar
11
· Visningar
1 307
Senast: Phakal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp