Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spectacular Tide är en trevlig hingst som lämnat avkommor med mycket bra temperament. Och flera har hoppat bra också![]()
Nej benen i sig är knappast sköra. Men alla håller inte för det de används till från början dvs löp, och därför tror nog många att fullbloden (och många travare) föds trasiga. Jag är väl iofs ute på hal is nu eftersom jag knappast forskar i ämnet, men jag har svårt att se lönsamheten i att avla på trasiga gener så att säga. Därför känns det som att både trav- och galoppstuterier borde avla rätt mkt på hållbarhet, men att de extrema påfrestningar dessa sporter är för hästarna tyvärr ger rätt mkt skador. Men jag har svårt att tro att andra raser skulle vara mindre skadade med samma träning, snarare tvärtom.
Rätta mig om jag har fel.
QUOTE]
Kan bara instämma! Själv hade en farfar som va travtränare och hängde med på ett träningspass med min ponny (som jag tyckte va mycket vältränad och tävlade hoppning med), så jag red i samma tempo som han höll (denna va en häst som just då inte kördes fort utan bara tränades för underhåll av kondisen typ, så ingen stenhård körning ute på bana), min ponny va rätt svett när vi kom hem och dagen efter va hon block halt! Och va detta i 1 vecka... Till saken va att hon ALDRIG va halt under den tiden jag hade henne, hade henne i 9 år!
Så travhästar har i alla fall toppenbra hållbarhet för att tåla den träningen dom tränas för.
Har själv två f.d galoppörer, båda jättefina hopphästar! Helförälskad i mina fullblod! Kan inte tänka mej nått annat efter att skaffat mej detta! (då haft en massa halvblod som jag tyckt va grymt tråkiga!) Visst är dom speciella, men jag rider den ena i grimma och grimskaft om det är så, inga som helst problem, så visst kan man slappna av på domMen helt klart inga nybörjarhästar!
Men finns både fina och mindre fina fullblod, själv mer förtjust i den lite "grövre" typen, inte dom som är pinnsmala!
![]()
Han växte till sig...![]()
![]()
![]()
Fick dem! Och ska få lite mer om mamman och så...
![]()
Han växte till sig...![]()
En liten inblick i utbildningen och träningen. Han var ganska lugn idag om man jämför med andra dagar
http://www.youtube.com/watch?v=Tjj_FR4YOT4
umm... skon fastnade i rötterna på backen?![]()