:bow: :bow: :bow:
Ett jätte bra inlägg...Och trava i 180 är som du säger,
är super härligt :love:
 
travare

Mitt fullblodssto är betäckt med en travare, hittade ingen halvblodshingst som jag kände passade, men när vi kom till travarhingsten så sa det bara klick!

Min sto är en dressyrare med NOLL hoppkapacitet, dom travare jag känner/rider är duktiga "höjdhoppare" så med lite ur så knske fölis blir en bättre allroundhäst än mitt sto!

Vill också påpeka att varmblodshingsten är relativt liten och det passar mig perfa eftersom jag är väldigt liten själv och mitt sto bara är 154cm

Tittar man på halvblodshingstarna så verkar medelhöjden ligga runt 1.70...
Hur ska lilla jag komma upp på den????

Varmblodet har också tycker jag ett väldigt gott psyke och dom tycker det är roligt att lära sig saker och dom lär sig fort!

Har tränat en fdtravare nu i ca 6mån, och han är nu utb LB dressyr.
Han har gått på travet och sedan blivit riden av sin ägare i ett antal år, i skog och mark. Han är för mig det största beviset jag sett på att en travare tycker att det är roligt att lära sig nya saker och att dom är himmla duktig på det.
 
Re: travare

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Jättebra inlägg!! Hoppas alla dessa disskusioner slutar nu... :mad:
Men som sagt var; jättebra inlägg!! :bump: :rofl: :D :banana: :) :idea: ;) :p :d :bow: :love:
 
Hi hi, jag måste erkänna att när mitt sto får trava iväg i sitt eget tempo när man rider, då går det FORT.
Men det är en ganska behaglig känsla när man är beredd på travartraven! Monté är troligen rätt roligt att rida! :banana:
 
Sv: Travaren.

Först vill jag bara säga: Jätte bra skrivet!!! :bow:

Jag kommer från Åland och om man säger att man har en travare (när folk frågar) så tittar dom på en som om man var tokig. Min kompis ställde upp i en hopptävling med sin travare. Där var han som äger stället jätte taskig och börja prata en massa skit om travare när hon skulle hoppa.. Hon klara rundan fel fri!!! :banana:

Trots allt skitsnack älskar jag mina travare över allt annat och skulle aldrig göra mig av med dom hur mycket folk än tittar ner på mig...
 
Sv: Travaren.

Tackar för ett "redigt" inlägg. Jag själv älskar min feta shettis, min unga, vilda araba, min rangliga travmärr, de dräktiga och mitt "rejäla" sto. Rejäl skriver jag bara för att hon SER UT som ett halvblod (till och med halvblodsfolk undrar om hon i alla fall inte är en korsning därav.... ) men hon är den bästa travaren i flocken.
 
Sv: Travaren.

En liten punkt som du missade, den franska travaren är en förhållandevis ung ras fortfarande jämfört med den "amerikanska". Den har sitt ursprung i den normandiska hästen där även dagens SF har sina rötter. Den normandiska hästen finns som ras betraktat inte kvar längre, istället så har vi både den franska travaren och SF som "uppstod" under 1900-talet.

Det går inte att komma ifrån att den franska travaren har lättare för sig som ridhäst än vad den amerikanska travaren har. Dock vill jag poängtera att oavsett vad man än rider på för ras så är alla hästar riktiga hästar! :love:

Problemet med många tränare tror jag ligger i att duktiga ekipage som når långt på ridbanorna i olika dicipliner ger guldglans till tränaren. Alla andra som inte är intresserade av att träna och tävla på hög nivå, oavsett ras, får aldrig samma chans att rida för de riktigt duktiga instruktörerna. Personligen anser jag att en tränare borde vara glad att folk vill utvecklas tillsammans med sina hästar, istället för att se ner på ekipagen pga fel ras eller bristande tävlingsintresse hos ryttaren. Det blir en återvändsgränd, för de som får chansen att träna och utvecklas kan mycket väl nån gång i framtiden även vilja tävla när de känner att det börjar lossna.

Skit samma vad det är för ras på hästen, så länge ägaren är nöjd och har roligt tillsammans med sin häst! :idea: Alla individer har begränsningar, om man har högre målsättning än vad individen räcker till får man antingen köpa en annan häst eller sänka sina krav.
 
Sv: Travaren.

Vilken gång i ordningen är det du lägger ut exakt samma text?? Det måste väl iallafall vara fjärde gången nu..


liiiiiiite tjatigt...
 
Sv: Travaren.

Du har inte tänkt på att det hela tiden kommer in nya människor på Buke, eller????

Jag har inte läst detta innan, och tycker att det var jättebra skrivet!!! :)
Om du nu känner igen texten, varför bemöda sig med att läsa igen????

Jag tycker bara att ditt inlägg var lite onödigt, och har du personliga åsikter på Mack_Lobell, så kan du ju PM:a henne.......

Tack för mig!!
 
Sv: Travaren.

Om du tycker mitt inlägga var onödigt varför bemönda dig med att svara mig då?

Förövrigt var inte nog bara 1-2 veckor sedan texten var inlagd senast, tycker du vi ska upprepa allt med den intervallen här så kommer det bli väligt enformigt, förmodligen då bara för nya människor och alla gamla kommer försvinna om det bara är upprepningar.

Jag har inga klagomål på texten eller Mack_Lobell som person, men att lägga ut exakt samma tex om och om och om igen tycker jag är onödligt oavsett vad det handlar om.
 
Sv: Travaren.

Ett sällsynt vettigt inlägg!!!!
Bravo!!! :bow:

AM (som inte hade läst detta tidigare..vissa är nämligen inte på Buke varje dag)
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 840
Senast: Bison
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 912
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 052
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 415
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp