Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

har den ens en droppe annat blod i sig så är det inte ett engelskt fullblod så tyvärr, tråden är för rena fullblod. Söt häst i övrigt :)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

har den ens en droppe annat blod i sig så är det inte ett engelskt fullblod så tyvärr, tråden är för rena fullblod. Söt häst i övrigt :)

Haha nä att det inte är ett fullblod har jag också fattat ;) Ville bara se reaktionerna då jag oftast får höra: va! har HAN fullblods blod i sig? :o

Nej han platsar nog inte här. Följer dock er tråd då jag tycker ni har mkt fina och ädla hästar :)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Jag är så avundsjuk på din fina skimmel alltså :love: Och så blir han rosa dessutom! :D Det är så typiskt blodisar, en liten skråma så ärde nära döden! haha! :)

Jo han är så fin min lilla prins :love:. Kan inte vara arg på honom hur hopplös han än är ibland.

Jag fick tugga sand för första gången förr helgen :D! Vi var ute i skogen för att lyfta på benen och lära oss att hålla koll på vart vi går. Det var helt bortkastat för Björne hade en av sina galoppör-återfall då det bara var springa som gällde :grin:.
På en liten skogsväg så flyger jag av iaf, har noll koll på hur det gick till. Landar precis framför Polars framhovar med en fot fast i ena stigbygeln. Man behöver ju inte vara ett geni för att veta hur det kan sluta. Men gubben var så snäll. Förstod direkt att det var allvar och stod blixtstilla medan jag lirkade ur foten och ställde mig upp. Efter det var han en ängel att leda hem medan jag muttrade lite svordomar över att han fått en lös sko.
Han var både billig och dyr den dagen :p


378065_10150403469173011_692003010_8295325_1811240895_n.jpg
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Kan inte annat än att hålla med mackan! Han är en riktig sagohäst!

Men idag visade två av mina sagohästar vad de gick för! Finaste Lina gjorde en kanondag på terrängbanan, red en 100-bana utan några som helst bekymmer. Hon har utvecklats så himla mycket! Tänk, har ahft henne mindre än ett år, och innan jag köpte henne hade hon på sin höjd skuttat över lite stockar i skogen, och nu är hon en fullfjädrad FT-häst! :love:

lina_175790966.jpg


Och min andelshäst Banksy vann stort på Jägersro! Stolt matte som tog emot blommor och applåder i vinnarcirkeln!

vinnare_175801813.jpg


img_3723_175800235.jpg


img_3759_175801187.jpg


img_3778_175801669.jpg
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Glömde även skriva att det var väldigt trevliga bilder som du lagt upp. :)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Tack :love: är så glad för mina fina hästar! De förgyller verkligen livet! Även om man sliter som ett djur för dem :D
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Jo det går bra med tjejen :). Jag fick lära henne att stå still när jag skulle hoppa upp och när det började fungera som bäst råkade klumpiga jag göra så att hon slog i pallen och iväg for hon och jag åkte i backen :). Efter det har jag fått träna på uppsittningen från pallen och där är vi just nu. Jag hinner inte mer än komma upp i sadeln innan hon far iväg.

När jag väl är uppe är hon hur trevlig som helst att rida. Något avancerat har jag inte gjort än, skrittat henne och sen har jag varit ute och gått med henne mycket så vi kan lära känna varandra. Jag har tränat lite lydnad från marken och det tycker hon faktiskt är kul verkar det som. Hon hade en tendens att gå över en i början men det har hon förstått att när matte stannar så stannar hon också :).

Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR henne!

 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Myshäst:love:

Skönt att veta att det inte bara är min som inte kan stå still:p

Igår var bästa dagen på hur länge som hälst!! För första gången sen skadan i slutet på juni så kunde jag skritta min huligan UTE utan att han hivade av morsan måste nog kläcka ur mig lite kärlek jag med..jag ÄLSKAR min häst:love:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Åh är så glad att jag fick chansen att ha just DENNA hästen. Är helt kär, min fina fina Zelinda! Igår var en väldigt stressig dag, men trots det så gick det jättebra på lektionen. Eftersom hon har gått barfota båda fram pga tappskor så har jag inte kunnat rida henne sen hon kom i onsdags, men vi hann åka till hovis innan lektionen igår. Här kommer i alla fall en film, andra gången jag rider henne!

http://www.youtube.com/watch?v=wObIW5P4-zs
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Vilken fin häst!! hon verkar ju jättetrevlig!! Tufft av dig att åka på träning andra gången du rider henne;)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Verkligen trevlig häst måste jag säga! Roligt att se, det ser väldigt prydligt och trevligt ut också!
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Tack så mycket! Jo jag tänkte först inte ta med henne, men stallägaren övertalade mig :D trodde hon skulle flyga i taket, men icke! Så lugn och fin :love:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Åh tack! Vad glad jag blir. :laugh: hon är så himla mysig att rida, kände direkt på provridningen att allt bara klickade!
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Alla bilder på mig och Herr Greve från denna träningen ser vi ut som ett karusellhästpar på. :p Tragiskt, men sant. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Innan jag åkte till veckans ridlektion på ridskolan så tänkte jag att jag förstod att jag inte kunde hoppas på att få rida på Ägrim...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: cassiopeja
·
I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: izadora
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp