Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Tack va glad jag blir :) Tycker hon utvecklas hela tiden, hon är helt fantastisk! Är så glad att jag har henne :) Man skulle bara varit lite mindre så man hade varit mer propertionerlig gentemot henne... Men men!

Jag tror du och Polar kan gå hur långt som helst! Vill man så kan man! Allt handlar om vilja och inställning :) Jag hejjar på er!
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Jisses, när jag startade filmen tänkte jag att det var otroligt vad lugna hästarna var med DET livet på läktaren! :rofl:

Sen insåg jag att det var pålagd musik :o

Vad bra det går! :)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Kl

Då det visat sig att min yngsta flicka har en utvecklingsstörning, och kommer behöva mycket hjälp och stöd, så har jag beslutat mig för att sälja min fina buse :cry:
Det finns ingen tid och ork att hålla igång honom just nu, och det kommer det inte finnas en lång tid framöver.
Tycker det är synd att han bara ska stå och skrota i hagen plus att han blir mycket mer harmonisk av få jobba. Men det känns tungt :(
Jag har ju haft min buse i åtta år och ja....det gör ont i hjärtat att behöva skiljas från honom :cry:
Får bara hoppas att han kommer till ett bra ställe.
Om nu någon vill ha honom...:angel: Det finns ju hur många fina blodisar som helst på annons!
Så än blir ni inte av med mig i alla fall ;)

Förresten, vad fina bilder alla lägger in! Jättekul att se :)

Här kommer en bild på min bus, dock inte helt ny

25563028.jpg
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Usch va tråkigt! :( Hoppas verkligen det löser sig med din flicka, och att din fina kille hamnar hos någon som kan ta tillvara på honom! Han är så fin!! :love:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Vad tråkigt :cry: Både med din lilla flicka och din fina hästpojke.

8 år är lång tid - jag kommer in på 9:e året nu efter nyår tillsammans med min fullblodsgrabb. Han hade nyss fyllt 4 när jag köpte honom och nu fyller han 12 år snart! Känns som man haft honom alltid :love:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

KL

Nu har vi släppt in honom i en stor hage tillsammans med en welsh cob-vallack och en 4-årig liten halvblodsvalack. Det gick hur lugnt som helst och han verkar stormtrivas :D skönt nu får han verkligen leka av sig i hagen och ha sälllskap :)

I ridningen går det framåt, vi ska prova lite nya bett. Han har fått med sig ett rakt äppelbett som jag tycker funkar sisådär så vi får se...

Här är en bild, tyvärr syns inte hela hästen riktigt ;) svårt att ta kort när man oftast är själv ute!
Underhalsen ska jobbas bort, rumpa har han däremot massor av :)

DSC00426.jpg
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

+ Rebecca och Messy,

Tack snälla ni, det blir säkert bra så småningom, känns bara så himla ofattbart just nu :( Detta är ju sånt som händer andra...trodde jag :grin:

Messy, vem är QS? Nu är jag rädd att jag är oförskämd mot någon här som jag borde veta vem det är :o :angel:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Tack va glad jag blir :) Tycker hon utvecklas hela tiden, hon är helt fantastisk! Är så glad att jag har henne :) Man skulle bara varit lite mindre så man hade varit mer propertionerlig gentemot henne... Men men!

Jag tror du och Polar kan gå hur långt som helst! Vill man så kan man! Allt handlar om vilja och inställning :) Jag hejjar på er!

Jag hoppas det, han har ju sån potential när han skärper sig och inte bara springer undan det jobbiga ;).
Aldrig klickat med en häst som jag gjort med Polar, märkte det när jag provred första gången och det är anledningen till att han står hos mig nu. Vilket är anledningen till att jag tror du har rätt, vi kommer bli ostoppbara :banana:!

och så en KL

JAG BEHÖVER LITE RÅD :laugh:!

Det är så att imorgon (om vädret tillåter) så ska jag löshoppa Polarbus för första gången i hela hans liv. Vi har lattjat lite över bommar på marken och det har inte varit några problem, han går över som han aldrig gjort annat.
Kommer inte köra några elithöjder utan bara se hur han reagerar på hinder och vilken teknik han har.
Dock är det så att jag inte löshoppat alltför många hästar förut så skulle bli tacksam för råd om tex hinder uppbyggnad. Tänkte ett kryss på varje långsida? Vad tycker ni?
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Messy, vem är QS? Nu är jag rädd att jag är oförskämd mot någon här som jag borde veta vem det är :o :angel:

ehm... jag minns ju inte vad hennes kompis heter här men har sagt åt henne på facbook å skriva här :D


*kl*

Min lilla Oki har för övrigt vilat 1.5v nu och ska hem på fredag, ska bli kul att komma igång med lite vinterträning, dressyr, hoppserier och klättring ska det läggas fokus på!
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Förstår att det måste vara helt overkligt...

Blir hästsuget för stort och du behöver komma ifrån någon dag så är det bara att höra av dig :)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Det brukar vara lättare att ha alla hinder på en långsida.

Ett kryss, 5,5 m och ett rättuppstående funkar ofta bra.
Tanken är då att de ska ta ett galoppsprång emellan.
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Men gud så tråkigt. :( Hade jag varit lite rikare hade jag gärna tagit honom, men det blir svårt att hålla 2 hästar. :(

fishy: Pontes svar gällande löshoppningen är bra, kör på det. :)

Här är för övrigt en bild på min karusellhäst!

DSC06790.jpg


Och en bonusbild från framhoppningen till den senaste P&J på 120 cm. :)

308150_10150388301111855_662676854_8259793_336055845_n.jpg
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Nu tycker jag du går och ber om löneförhöjning bums! :mad: :angel:;) Nä seriöst, jag fattar :) Men åh vad glad jag hade blivit om det hade gått!!!
Och shit vad han hoppar, Greven!!

Rebecca: Åh vad snällt!!! Det ska jag göra :) Skulle vara kul att hälsa på er oavsett hästabstinens eller inte! ;)

Messy, haha ja okej, tack snälla du! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Innan jag åkte till veckans ridlektion på ridskolan så tänkte jag att jag förstod att jag inte kunde hoppas på att få rida på Ägrim...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: cassiopeja
·
I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: izadora
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp