Ensam med 2 hundar

Bukefalos 30 år!

Nej inga valpar som är hans kompisar då han har mig och sin "storebror" lekbehovet får han uppfyllt hos mig
Jag tänker att hundar faktiskt mår bra av att få härja av sig med sin egen sort med. Vi kan liksom inte ersätta allt och den andra hunden andra hunden har kanske en chans att få vara i fred om valpen får utlopp för det med annat vis.
Förutom att man sätter gränser etc som sagt.

Hur mycket jag än tränat, lekt och umgåtts så har jag aldrig kunnat ersätta härjandet med annan hund hos mina. I skrivande stund har jag (återigen) fått styra upp en 5 årig dobbistik och en snart 3årig dobbishane som dragit igång morgonlek, trots att de umgåtts de senaste 3 dygnen ihop.

Nej inga valpar som är hans kompisar då han har mig och sin "storebror" lekbehovet får han uppfyllt hos mig
Nej man kan inte som människa uppfylla det behovet och storebror verkar inte särskilt sugen på att ha den rollen. Det är jätteviktigt för deras språkutveckling och allmänna välmående att de får busa med andra hundar ibland. För vuxna hundar är behovet ibland väldigt lågt men valpar och unga hundar behöver detta.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka