Ensamma i jul

Vi brukar synas till jul,oftast den 23e. Hela familjen (7pers+ 2 småbarn)... Vi är ingen stor familj...

Men tre av oss har fått galopperande pestkolera (förkylning) så det blir inget med det.

Imorgon blir det julfrukost i stallet, sen skall jag tycka synd om mig själv i soffan ihop med katterna.
 
Borde ha varit snabbare med att få in den direkt i morse och borde kört på en högre temperatur från början. Men jag räknar med att jag ska vakna av termometern när den piper. (hoppas jag :nailbiting:) Har kommit till 60 grader nu, var 47 när jag satte i termometern (någon gång efter lunch?). DÅ tänkte jag oj vad fort det gick, inte nu längre...
Då hade jag tagit ut den! Kött brukar vara godast om man tar ut det vid typ 58 (om det inte är fläsk eller liknande som måste upp av säkerhetsskäl).
 
:rofl:

Farmor ringde precis och tyckte synd om mig som skulle vara ensam imorgon. Men hon hörde att jag var sjuk så hon sa typ "jag hade tänkt bjuda in dig på lunch imorgon men när jag hör det vill jag inte det längre"
 
Jag har jobbat idag, sitter nu i mjukiskläder och äter chips. Imorgon ska jag jobba igen, ta hand om hästen i lugn och ro och sen åka hem och äta saffranspannkaka med drottningsylt :love: Känns lite ensamt då familjen passar hunden (eftersom jag jobbar så mycket och oregelbundet just nu) men jag ska försöka ha en mysig kväll ändå.
 
Jag har gjort lite för mycket senaste veckan så nu är jag allmänt febrig och småämlig. Imorgon kommer jag fira några timmar med mamma och en vän, men behöver mycket egentid för vila, så så hänger jag nog lite här med er. :heart
 
Firar ”antijul”, som jag gjort sen 2003 förutom en jul då jag var hos en nu fd kompis.
Det känns rätt ok i år, faktiskt, men undviker allt juligt på tv. Om nån säger ”god jul” till mig så säger jag ”god jul” tillbaka för att det är det som förväntas.
 
Jag har sedan tidigare lovat bort mig på julfirande hos min syster imorgon och jag ångrar det så mycket just nu. Det blir första gången på julfirande där utan mamma. Jag vet inte om jag är redo för det och kommer nog aldrig bli. Julen har förlorat mycket av sin mening för mig, så har varit ensam de senaste tre jularna och skulle hellre vilja vara hemma i lugn och ro den här julen med. Men jag får försöka stå ut ett par timmar i alla fall.
 
Tänker på min mamma som sitter ensam. Jag bor alldeles för långt bort. Usel ekonomi och arbetssökande gör att jag inte kan resa till henne. Före Covid-19 hälsade dottern och jag på min bror åren innan men i år kom det ingen inbjudan. Just julen är en svår helg. Övriga helger är inte lika tunga familjehögtider så då kan man lättare leva med att man inte träffas. Dottern och jag firade jul hos mamma för 5 år sen och det har jag helt enkelt inte råd med i år.

Livet suger
 
Tänker på min mamma som sitter ensam. Jag bor alldeles för långt bort. Usel ekonomi och arbetssökande gör att jag inte kan resa till henne. Före Covid-19 hälsade dottern och jag på min bror åren innan men i år kom det ingen inbjudan. Just julen är en svår helg. Övriga helger är inte lika tunga familjehögtider så då kan man lättare leva med att man inte träffas. Dottern och jag firade jul hos mamma för 5 år sen och det har jag helt enkelt inte råd med i år.

Livet suger
Kan ni köra med videosamtal? Det gör vi sedan några år tillbaka med mormor som inte riktigt orkar hänga med, och hon tycker att det är jättemysigt. :heart
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 118
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 729
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp