Bukefalos 28 år!

Ensamma i jul

Min mamma klarar tyvärr inte ens att hantera en dator längre. Jag ringer henne på en vanlig telefon eftersom hon inte klarar någon ny teknik.
Så synd! Hon har inte hemhjälp som kan hjälpa henne?
Annars ska man verkligen inte förakta ett vanligt telefonsamtal. Mormor som är sjuk (igen) säger nästan varje gång jag hör av mig att det viktigaste är att vi får höras och prata. :heart
 
Så synd! Hon har inte hemhjälp som kan hjälpa henne?
Annars ska man verkligen inte förakta ett vanligt telefonsamtal. Mormor som är sjuk (igen) säger nästan varje gång jag hör av mig att det viktigaste är att vi får höras och prata. :heart
Hon hade hemtjänst (som jag ordnade) men hon sa upp den i somras. Hon "kände sig så låst". Ett besök i veckan.
 
Har varit ute och skottat nere vid bilen. (borde varit gjort redan ingår)

Läste i morse detta fantastiska inlägget i Secret Santa-tråden av @Cattis_E. Insåg att det jag skulle utföra var julompysslande av min magiska transportren. Genast mycket roligare att gå ut. :love1:

Ja, den har en röd mule. Visas dock bara för utvalda vid särskilda tillfällen.

Matat Secret renarna.
Frågade dem om de verklogen var renar då jag inte såg några horn.
De svarade att lilla flicka, det fmrstår du väl att secret-renars horn är kamoflerade och syns ju bara när vi vill att de ska det.

Att fodra en kall julaftonsmorgon är en fantastisk sak. Det könns ungefär såhär:

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård,
djupt under midnatts timma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


Tomten måste vara den finaste juldikten som finns.
Vill ni läsa hela? Kolla här
https://www.juligen.se/julkul/tomten-av-viktor-rydberg/
 
Jag hjälpte min kompis med morgonfodring och utsläpp i morse. Julaftonsmorgon i stallet är en tradition jag har, men om jag hade följt med till svärmor, hade jag missat den i år.
Det var -12°C, nästan vindstilla och en fantastisk soluppgång. :love:
Hästen fick godis och en massa morötter och Lova och jag tog en kort promenad vid stallet innan vi åkte hem och åt frukost.
Nu myser vi i soffan framför en julfilm.
 
Fast funderar på om jag ska gå en promenad eller bara vara hemma hela dagen. Försöker även komma på vad jag vill äta idag och om jag i så fall måste gå och handla... Eller om jag för ovanlighetens skull ska beställa mat kanske? I så fall blir det libanesiskt :d
 
Haft lång sovmorgon, långdragen frukost och tagit en promenad. Nu sitter jag på bussen på väg till bilen. Ska slå på värmen till imorgon och sopa bort lite snö, så jag förhoppningsvis kommer iväg.
 
God Jul Shaggy sa min bil när jag redan var sen till stallet. Varningslampan för temperatur blinkade, kylarvätskan var på kritisk nivå.
Tack och lov att min granne, som jag "trakasserade", känner bilförsäljarna några hus bort. Jag fick en hel dunk med kylarvätska :bow:. Nu är det bara att hoppas på att kylarn inte är trasig.
Började nästan gråta av lycka. Jag ska banne mig köpa en stor blombukett till dem till nyår.
 
Min bil vill ha ett garage i julklapp…

IMG_4726.jpeg

La 11 min på att få bort snön, sen fick jag ge mig och åka hem igen. Men motorvärmaren går iaf en halvtimme och förhoppningsvis även imorgon. Snön är stenhård skarsnö, hopplöst svårt att få bort. Förardörren var fastfryst, även om jag fick upp den via passagerardörren. Sen precis när jag skulle gå tillbaka till bussen och bara slänga in borsten lite snabbt, så hade den dörren plötsligt fryst. Hej och hå. Är iaf glad över att jag flyttade spaden från bagaget till baksätet, för bagageluckan lär jag inte få upp förrän till våren.

Men nu är jag på hemväg och ska njuta av dopp i gryta!
 
Exakt detta har jag i:
1 l mjölk 3%
1 dl grädde
2 dl grötris
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
Kör på lågt tills den har lagom konsistens, ca 3,5 timmar.
Den låter kanongod, jag har gjort god gröt på mjölk (helst gammaldags med högre fetthalt) och vatten.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 184
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 237
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 112
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp