Ensamma i jul

IMG_20231224_145025367.jpg
 
Har varit en God Männska och skottat snö åt annat folk som är i tjänst idag. Fick i gengäld fylla en termosmugg med glögg och hasa hem i strålande sol, -10° till en upptinad vetelängd som blev frukost i lag med lågbrynt snabbkaffe i retroporslinskopp.

Iklädd fotsid särk och gamla herrkalsonger; fem snabba avsnitt av QI.

Iklädd fotsid särk, gamla herrkalsonger, knästrumpor och termosockor; se ikapp På Spåret ackompnjerat av ostchips och folköl.

Det här är nog min softaste jul på många år. Det är så otroligt najs! Ingen julmat, inget julbak, inte ens en glöggflaska inköpt. Och jag brukar vara rätt ambitiös i köket, även under jul. Det enda jag lirat med är Saturnus glöggkoncentrat med en ohoj! med renat i botten. Till filmen Repmånad.

Det råder ett stort, stilla lugn här... tänk om den som har en tuff julafton idag kunde få tälja en bit ur luften och ha med sig ikväll. :heart
 
Jobbar och hade fullt upp fram till lunch innan det lugnade sig och nu varierar det mellan lagom och lugnt.. Lyssnat på jullåtar hela dagen.
Hann inte äta så mycket godis före lunch men det får jag väl ta igen snart.
Hunnit få i mig ett par chokladpannacotta i alla fall.
Nachotallrik till lunch (tillbehören fanns färdigtillagade).
Vid 19 blir det väl lite julmat som maken fick med från sin familj.
 
Har jobbat, kommit hem. Är förkyld. Det stormar ute. Ska ned till affärn en snabbis eftersom allt är stängt imorgon men annars blir det nog inte så mycket mer idag.
Middag blir någon slags polsk korv med potatissallad och ett glas rödvin, sedan sängen och jobb imorgon igen!
 
I mitt förraliv sjöng jag, tidigt nästa morgon.
Promenerade över gården sjungandes "När juldagsmorgon glimmar jag vill till stallet gå."

Det vill jag nog fortfarande, så jag kanske ska sjunga det när jag morgonrastar vovve
 
Har nu ätit min middag på inte-riktig-tjälknöl-inte-riktig-stek till potatismos med grönkål. Det blev i alla fall gott.

(ställde väckarklockan på 24, då var det två grader kvar, stängde av värmen och lät den ligga kvar i ugnen på eftervärme, i morse lade jag den kall i lagen)

Har även ätit risgrynsgröt. Färdig från plastkorv. Betydligt enklare. :D
Med vinbärssylt. (kan ju inte vara helt konventionell)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 161
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 571
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp