enskild firma, nu kan jag inte undvika det

Sv: enskild firma, nu kan jag inte undvika det

Aktualiserar tråden
HAr skrivit mina första kvitton och har en hög verifikationer som ska in i bokföring.

Kollade lite på BL Information och det verkar vettigt? Vilka andra alternativ är vettiga?
Erfarenheter tack.

iOrdning är skitbra, men finns bara till Mac tror jag.
 
Sv: enskild firma, nu kan jag inte undvika det

Du behöver ju inte uppdatera varje år.
99kr/mån blir ca 1200kr/år och då får man i mitt tycke mycket mindre för pengarna.
BL är i så all ett bättre alternativ.
 
Sv: enskild firma, nu kan jag inte undvika det

MMm sen om man är i väldigt liten skala så blir det ju knappast några extrema mängder kvitton etc som det ska hållas reda på.

Jag körde ALL min bokföring manuellt i kassabok när jag hade firma för en massa år sedan. För man bara in kontinuerligt är det inga problem.

Och när jag deklarerade så gjorde jag som det stod i broschyrerna som man får av skatteverket.

Var jag osäker på nån punkt så bifogade jag ett brev där jag förklarade hur jag hade tänkt och bad dem på skatteverket att berätta om jag gjort fel och hur jag skulle göra om det i så all.

De är nämligen skyldiga att hjälpa till så det blir rätt och förklarar man hur man tänker så förstår de att man inte försöker luras.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 919
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Hur är det nu med förlust i enskild firma och kvitta mot sin ”vanliga” inkomst, är det samma år? Dvs om förlusten på säg -20k är 2019...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: BornAgain
·
Ekonomi & Juridik Jag har en "vilande" enskild firma. Hyrde ut boxplatser tidigare men har lagt ner det. Nu har jag inte haft nån verksamhet på 2 år och...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: Tussemaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp