ESC 2013 - FINAL - We are one!

Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Det som jag minns allra bäst av showen var isbjörnen som syntes på ett isflak när det var en vy över Stockholm :rofl:
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Den långa självironiska mellanakten var grym - för oss. Men jag undrar hur mycket resten av världen fattade. I många av de deltagande länderna ska tv och eurovision promota det egna landet, inte ironisera över det. Därför undrar jag vad de tror om Sverige efter det där. De kanske tror att det var vårt sätt att hylla oss:D

Jag var faktiskt tvungen att googla lite efter att ha sett mellanakten, som jag tyckte var fantastisk, och kunde konstatera att väldigt många uppskattade att vi kunde driva med oss själva. Bl.a folk som ville kunna rösta på programledaren och flera som påstod att det var bästa Eurovision-arrangemanget nånsin, tack vare det. Så jo, nog verkade det vara uppskattat även utomlands! :) Även om det såklart fanns några som funderade på vad tusan det var, men de verkade vara minoritet. ;)
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Kul! Vilka länder kom de ifrån som tyckte det, la du märke till det? Jag kan tänka mig att kom från länder som är kulturellt nära Sverige snarare än från t ex Azerbajdzjan, Armenien, Georgien och Ukraina.
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Det som jag minns allra bäst av showen var isbjörnen som syntes på ett isflak när det var en vy över Stockholm :rofl:

Ja, de där snabba inklippen var roliga. Och Reinfelt som blev uppläxad för kaffekoppen:rofl: Hoppas folk fattade att han är Mr Prime Minister på riktigt.
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Jag kollade lite snabbt om det fanns på svt eller youtube men det verkade det inte göra...

Det var när den engelske reportern skildrade hur svenskar är och sa att vi är väldigt jämlika, ingen är förmer än nån annan. Då kom ett klipp där Reinfeldt sitter i ett sammanträde och avbryts när en beskäftig karl kommer in med en kaffemugg i handen:

"Who left this coffee cup in the kitchen?"

Han vänder på muggen och läser högt:

"FREDRIK!"

Skamsen Reinfeldt:

"But the dishwasher was full".

Han reser sig och lomar efter den beskäftige typen ut man och man hör "Men hur skulle det se ut om alla, din mamma jobbar inte här..." osv



:laugh:
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Efter ca 2.23 här.

Även det som kommer strax innan är bra. I Sverige har man platta organisationer - så klipper de till en krigsscen med beskjutna svenska soldater där ingen vill ta beslut trots att kulorna viner kring öronen. "I think we should have a group discussion":rofl:
 
Sv: ESC 2013 - FINAL - We are one!

Hela sketchen är faktiskt gräslig, så det var bra att de tog bort några delar. Exempelvis den förolämpande och rasistiska biten om italienare.

Det de lämnade kvar tyckte jag var OK, dock inte jätteroligt.

Den finns för övrigt utlagd i sin helhet på Betners hemsida. De ville att han skulle vara med men han tackade (minst sagt) nej.
 

Liknande trådar

Äldre Ikväll kl 21:00 smäller det, semifinal 2 i Eurovision song contest drar i gång!! 17 artister tävlar om de 10 återstående...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 629
Senast: Penny Lane
·
Äldre Ikväll kl 21 på svt 1 startar då äntligen Eurovision Song Contest 2013 - och den tar plats här hos oss i Sverige! Loreen tog hem...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp