ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Yes, Island kom med. Jag är nöjd. Nu väntar tacokväll och finalen hos en kompis på lördag :)
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Jag tror att följande går vidare:
Azerbajzdjan
Finland
Island
Norge
Albanien
Georgien
Armenien
Schweiz
San Marino
Grekland

Missade på:
Ungern
Rumänien
Malta

Missade totalt på fem bidrag av 20 på de två semifinalerna. Är rätt nöjd :)
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Men alltså Georgien, Finland, Grekland och Rumänien gick till final men ej Schweiz.....??
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Jag missade Rumänien, Ungern och Armenien. De jag hade med i stället var Lettland, Albanien och Schweiz. Det som retar mig lite är att jag strök Armenien till förmån för Schweiz. Rumänien hade jag aldrig kunnat gissa att den skulle gå vidare.
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Kl

Men alltså... vad har Grekland? Förutom potential att bli en hit på bargatorna i Alanya?
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

*kl*

Det blev ett väldans zappande mellan ESC, travet och hockeyn!
Därför fick jag ingen helhetsuppfattning om sändningen som sådan, men av det jag såg -var det inte bättre den här gången?

Tänker på produktionen som sådan.

Istället för den oerhört nydanande idén om att ta in dansare som framför någonting helt obegripligt i kulturens anda (ett koncept som har anammats sedan 1977) så fick vi Agnes och Darin! :-)

Så roligt, och rättvist, att alla Nordens bidrag kom med!
Islands låt växte lite nu när jag hörde den andra gången men fortfarande ett sömnpiller enligt min smak!

Norge och Finland imponerade med sina scenframträdande och hade inte Norge haft syntloopar rakt igenom hade låten varit ännu bättre för refrängen är otroligt stark!

Finlands bidrag går under kategorin "Tuggummi-pop" men tack vare att sångerskan levererar klarar sig låten bra!

Vad hände med Frälsningsarmén?
Hur kan man rösta på Rumänien och Grekland före dom? :eek: ;)
Jag får fortsätta att dammsuga till Zifa!
(I o m att det här är en musiktråd länkar jag! http://open.spotify.com/track/12RwbfGZdYtwSuKuC5bBdW )

Ungerns bidrag tyckte jag om!
Synd att han viskade värre än Per Gessle och att den inte framfördes på engelska!

Det ska bli jättespännande att se och höra finalen på lördag!
Ska köra upp till Halden (Norge) sent på kvällen och hoppas att jag kan koppla mobilen till stereon!
Tidigare har ju Carolina Norén och Björn Kjellgren skött finalen i radion men jag läste någonstans att man är hänvisad till webben numera.
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

KL

Igår var Petra Mede ännu bättre ju! Hon hade tonat ner den där överdrivna accenten lite, förmodligen efter den svenska kritiken. Hon är så otroligt säker. Och inslagen där de kopierar in henne i gamla klipp är ju makalöst roliga.

Även Lynda Woodruffs Zlatanscen var skitrolig:D

Vad gäller låtarna så tycker jag att Norge var lika bra som tidigare, Island växte för mig liksom Grekland. Och Ungern, den hade gått mig förbi tidigare men igår gillade jag den, trots att sångarens begränsade röst får Per Gessle att framstå som en näktergal.

Schweiz - är de frälsis på riktigt? Har inte fattat det.

Att Rumänien och Armenien gick vidare är obegripligt. Georgiens ballad var outhärdligt smörig och kvällens värsta gig var nog Bulgarien. SÅ glad att vi slipper deras duracelltrummande igen:yuck:
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Vet du, jag tycker faktiskt Rumänien är bra.

Sångaren är verkligen klassiskt utbildad och det märks. Tekniskt sett en bra låt med väldigt bra sång, till skillnad från vissa andra bidrag som är rent skräniga.

Det kan ju vara att du inte gillar just den genren... personligen ogillar jag rap väldigt mycket så för mig spelar det liksom ingen roll hur duktig en rappare är för jag dömer ut dom direkt ändå :o
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Rumäniens låt är helt okej. Det är sångsättet jag inte gillar... Den hade inte behövt göras som en operaschlager.
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Rumäniens låt är helt okej. Det är sångsättet jag inte gillar... Den hade inte behövt göras som en operaschlager.


Hur Rumäniens bidrag kunde gå vidare är över mitt förstånd:nailbiting::wtf:
Fruktansvärd sång, inte bara det att det är opera utan att han är helt värdelös på att sjunga. Låter ju jävl*gt ?! Låter som att han har en tupp i halsen. Jag såg ut så här när den gick vidare:eek:
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Fruktansvärd sång, inte bara det att det är opera utan att han är helt värdelös på att sjunga. Låter ju jävl*gt ?! Låter som att han har en tupp i halsen.

Tror han är kontratenor och inom operan anses han nog inte vara värdelös på att sjunga. :D
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

uj, jag ogillar verkligen greklands bidrag. hur kan dom få sjunga sådana ord, när andra sjunger om att rädda världen.. håhhåijaa..dum sång dessutom..
hade vadslagning med dottern. OM bulgarien (HUUU!!) vinner köper jag en bil åt henne :D
tur att finland slapp med.. island gillade jag också :)
(norge var ju inte dåligt heller)
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Rumäniens låt är helt okej. Det är sångsättet jag inte gillar... Den hade inte behövt göras som en operaschlager.

Måste bara flika in att en countertenor i sitt rätta element - barockmusiken - verkligen kan vara så vackert att lyssna på.

Som Ombra mai fu av Händel:
https://www.youtube.com/watch?v=G8Bgcuhu_9c

eller denna som kanske är bland det vackraste Bach komponerat:
https://www.youtube.com/watch?v=_wdF4wyIyeU

Men visst, i en schlagerlåt kan det kännas lite off :)
Fast jag gillade den nog ändå, men jag gillar å andra sidan klassisk musik och opera, men det kanske fler européer också gör :)
 

Liknande trådar

Äldre I morgon lördag kl 21 är det då äntligen dags! Vinnaren av Eurovision song contest 2013 skall utses!! Visst sitter ni bänkade?? Ni...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
20 558
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Ikväll kl 21 på svt 1 startar då äntligen Eurovision Song Contest 2013 - och den tar plats här hos oss i Sverige! Loreen tog hem...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp