ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

*Lettland - högstadieframträdande men man blir glad :)
San Marino - konstigt byte mitt i låten, gillar iaf första delen bättre även om det ser ut som om hon vaktar ett ägg. andra delen är rätt förskräcklig.
*Makedonien - killen riktigt bra. Tanten, orientalisk ursula som fått jordnötter nedkört i halsen? Hade de tagit bort tanten hade jag definitivt haft den i min topp 5 i hela tävlingen.
*Azerbadjan - kunde varit bra men för dålig sånginsats (vilka fettfläckar det blev på glaslådan :p)
Finland - hemskt. Ska man göra ploj så ska det vara mer ordentligt så att man skrattar.
*Malta - småtöntigt och inte precis genialiskt musikaliskt men små mysigt :D
Bulgarien - fattar inte varför jag gillade den här tidigare, säckpipan är det ena bra. Tjejen som sjunger ser helt galen ut.
*Island - :love: lite minus för de fula kläderna.
*Grekland - ful-snyggt bidrag. Man blir glad iaf.
Israel - väldigt uselt
*Armenien - ok men inget mer
*Ungern - svagare än videon det går liksom inte fram, sen ser han grymt obekväm ut. Låten bättre än artisten
*Norge - gillar inte rösten och fortfarande ful klänning på löjligt snygg tjej.
Albanien - ultra töntigt
Georgien - gillar inte duetter och spec inte sådana här tråkiga stereotypiska.
*Schweiz - gillar den, och man kommer ihåg den, smånynnat hela dagen.
Rumänien - hoppar att se denna, lär inte bli mindre förskräcklig. Man som sjunger som en fet kvinna rys.

De med stjärnor före tycker jag ska vidare
 
Senast ändrad:
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

och jag som gillade Georgien.

Rumänien, någon som ser ut som en karlakarl och sjunger som en liten gosse, och dessutom en technovariant, nej inte min kopp te.
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Nu har vi hört alla låtar och jag har mina favoriter klara!

Island - överlägset bäst röst i denna tävlingen och låten fattar tag i mig totalt!
Ok styligen kanske inte är den bästa, men jag kan likväl blunda och bara lyssna. SÅ bra! Ingen vinnare i längden men hoppas på en topplacering!

Finland - det var glatt och medryckande! Lite o-finskt så det var lite kul!

Azerbaijan - gillar låten, en riktigt låt! Killen är lite stel och nervös men han har ngt ändå!

Norge - hon sjunger bra och refrängen gillar jag! Ev en bättre radiolåt än livelåt och saknar ngt hos henne. Men den är bra och kommer hamna i topp!

Malta - han sjunger bra och låten är glad och behaglig! Får gärna gå vidare!

Ja det var nog de jag gillade bäst! Ungern var behaglig och fin, men hände inte så mkt... Georgien lät ju bra men saknade ngt där, grep ej tag i mig alls!
Lettland var ju lite livliga och glittriga, verkade ha kul!
Resten var ungefär i samma kategori - ointressant. Har kommenterat så mkt på facebook under programmet så går inte mer inpå alla låtarna här just nu hehe.


Bara sååå besviken att vi ej får rösta ikväll! Jag röstar mkt sällan men hade lätt gjort det ikväll på Island..... :mad:
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

Nu kör BBC ett (faktiskt seriöst! :o ) om svenska musikindustrin och att "alla" hits skrivs av svenskar :)
 
Sv: ESC 2013 - Semifinal 2 - We are one!

ja hon är född -91, fattar inte hur de kan styla henne så hon ser ut som 35-45år :S
 

Liknande trådar

Äldre I morgon lördag kl 21 är det då äntligen dags! Vinnaren av Eurovision song contest 2013 skall utses!! Visst sitter ni bänkade?? Ni...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
20 560
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Ikväll kl 21 på svt 1 startar då äntligen Eurovision Song Contest 2013 - och den tar plats här hos oss i Sverige! Loreen tog hem...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp