Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

C

caramel

Hej,

Har precis köpt ett stall med 10 boxar, ett stall utan isolering, men allt ingick förutom plattan då...:love:
Stallet är 3 år gammalt och i fint skick förutom i någon enstaka box har nån pålle smaskat lite på inredningen...:o

Någon som vet vad detta ska kosta?
(Vill bara veta om man blivit lurad eller man kanske rent av gjort ett fynd?):crazy::confused:
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Såg ett sådant stall på Blocket för ett tag sedan, (kanske samma;)) Tror det skulle kosta 70 tusen. Helt klart prisvärt med tanke på att det blir 7000/boxplats. Sen tillkommer plattan, vatten och el så det drar ju med sig lite fler kostnader. Men har du gett något ditåt så har du ett billigt stall.
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Tja med tanke på att vi håller på att renovera ladan för att få plats med 4 boxar och det nog kommer att gå på 30-35 tusen för inredningen i befintlig lada. Så låter det ju inte farligt.
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

mitt bruksbalken stall för 3 hästar+spolspilta, sadelkammare och foderrum kostade 287.000+moms. Utan platta, el osv.

Så det låter väldigt billigt!!!
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Tja med tanke på att vi håller på att renovera ladan för att få plats med 4 boxar och det nog kommer att gå på 30-35 tusen för inredningen i befintlig lada. Så låter det ju inte farligt.

mitt bruksbalken stall för 3 hästar+spolspilta, sadelkammare och foderrum kostade 287.000+moms. Utan platta, el osv.

Så det låter väldigt billigt!!!



Men vi vet ju inte vad TS har gett för sitt stall! Dom där 70 tusen jag skrev om var ett stall på Blocket ju.

Hallå TS, lite info tack, om du nu vill ha svar på din fråga du ställde i ditt inlägg!
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Men vi vet ju inte vad TS har gett för sitt stall! Dom där 70 tusen jag skrev om var ett stall på Blocket ju.

Hallå TS, lite info tack, om du nu vill ha svar på din fråga du ställde i ditt inlägg!

Hej! Tack för alla svar!:bump:
Har inte varit inloggad sen igår! Ni är så snabba på att svara:idea::bow:
Jo, köpte ett stall som var med på hastnet.se 75 +moms
Hade ringt hela dagen till säljaren men jag hade turen att hinna ner och titta på det innan det blev köp..:d
Har letat runt lite själv men kan inte hitta tillverkaren på detta stall...:cool:
Så det är svårt att hitta nypris... Sen en värdeminskning på 3 år...:confused:

Ursprungligen postat av Centaur
mitt bruksbalken stall för 3 hästar+spolspilta, sadelkammare och foderrum kostade 287.000+moms. Utan platta, el osv.

Så det låter väldigt billigt!!!


Var ditt bruksbalken stall isolerat eller kallstall?
Du har möjligtvis ingen bild på det?:angel::idea:

Detta jag köpte var byggt med u-balkar och spontat virke som satt ihop till olika sektioner..lite svårt att förklara... Ska försöka mig på att lägga in en bild..
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

mitt stall är isolerat. :)

november07091-2.jpg


DSCN1021.jpg
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

mitt stall är isolerat. :)

november07091-2.jpg


DSCN1021.jpg

Åhh så fint stall!!:love:

Detta jag köpte är typ en stallgång i mitten och 5 boxar på vardera sida.
Tänkte isolera en eller två boxar till sadelkammare/foderrum/fikarum =)
Detta var heller inte målat så det ska nog bli rött när det kommer upp ..
Längtar såååå... Tur man har en snickare till sambo ....:angel:

Men jag ska lägga in en bild så kanske nån kan se vilket fabrikat det är?

:bump:
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Grattis!

Jag misstänker att det är det stallet jag såg på Blocket. Den annonsen är borttagen nu.

Du gör helt rätt som isolerar några boxar till varmutrymme, behövs ju verkligen när det är sånt här kallväder...

Lycka till!!
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Grattis!

Jag misstänker att det är det stallet jag såg på Blocket. Den annonsen är borttagen nu.

Du gör helt rätt som isolerar några boxar till varmutrymme, behövs ju verkligen när det är sånt här kallväder...

Lycka till!!

Kan juh vara det du har sätt:idea:

Här i Laholm har vi inte så kyligt... Man kan säga att vi har en lååång höst istället.. Skulle det komma snö så är det i februari som i princip försvinner samma dag...:cool:

Vet någon hur man lägger in bilder här? Har sparat bilder från kameran på datorn och klicka man här inne står att man ska knappa in URL? Hur gör ja?:mad::confused:
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

för att kunna lägga upp bilder här så måste du lägga ut bilderna på nätet.. typ på pixbox, photobucket etc
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

okej.... Ska försöka ge mig på detta...:D
Kanske det kommer in några bilder ikväll då.. om jag inte hinner slita av mig håret innan...:devil:
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Hej!

har skaffat pixbox nu och lagt upp 3 bilder hur gör man nu? :o
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

högerklickar på bilden, klickar på egenskaper längst ner, kopierar bildens adress som du sedan klistrar in i rutan du får upp när du klickar på den gula rutan med berg/sol ovan för textrutan.

Har du förstååååt :=):
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Det gick!!:D:bump:

Man lär sig något nytt varje dag....:idea:
 
Sv: Ett bra pris eller inte...? nyköpt stall

Kanske inte den bästa bilden men vi tog detta när vi plocka ner det...
Får ta bättre bilder när det kommit upp hemma hos mig...:idea::love:

Ska bara införskaffa en platta först...

har hört pris på 150:-/ kubik så typ 15000 loppor cirka...

Några tips man ska tänka på innan man sätter upp något sånt här?
 

Liknande trådar

L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 263
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej där! Detta gäller inte mig utan hjälper en vän :) "Jag hyr ett helt stall, det finns fyra boxar och jag har två hästar, stallet...
Svar
5
· Visningar
4 600
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 504
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 590
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp