Bukefalos 28 år!

Ett tips så här i nysnön!

Mitrolle

Trådstartare
:idea:
Klipp utav ex. plastlock tunna plastskivor som du måttat efter insidan på hästens sko.
Tryck i dessa i hästens skor tills du ska sko om, med snösulor, så slipper du styltor!
Ibland ramlar de ur, men det är ju ganska billigt att tillverka, och de fungerar kanonbra så länge de sitter kvar.

Min häst har sådana i hagen nu tills hovis kommer på onsdag.
 
Ja gör det!!
Får man bara till dem så de passar så sitter de kanonbra. Har ridit ut åtskilliga ggr med samma par utan att tappa dem, fast ibland försvinner de ju då... Men de är ju så billiga att tillverka, bara att klippa i gamla plastförpackningar, t.ex. vitamindunkar.
 

Liknande trådar

Hästvård Kära Buke, Jag vänder mig till alla erfarna människor här för att få era bästa råd om hur tusan man behåller bakdojorna på en häst som...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej! Min häst blev på nyår sömstucken av en oerhört dålig hovslagare, efter att jag tvingat honom dra ut sömmen så vilade hästen i 1...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Alva00
·
Hästvård Jag har en new forest som är sex år gammal, som hittills gått barfota, och det har gått bra. I somras, när det var som allra mest...
Svar
15
· Visningar
1 376
Senast: mily
·
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med min ponny och tänkte att jag kanske kunde få något bra tips utav er. Min ponny har fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp