Bukefalos 28 år!

Ett tredje världskrig?

FYI
Den här tråden handlar om en konfliktsituation mellan Ryssland och NATO. Inte om nåt annat.
Om det nu handlar om Ryssland vs Nato (Turkiet) så är ju inte EU inblandat alltså är Sverige inte "tvunget" att kriga !

Och då är ju Sverige Neutralt och ska definitivt behålla sina trupper hemma... Så vi kan hålla koll på Ryssland från vårt håll..
 
Samt cirkulerade på platsen. Var alltså inte på väg,nånstans.
Nä exakt. Har någon hört/läst om något ifrågasättande kring det, och, kanske främst, svar från Ryssland? För det vore ju onekligen intressant att höra vad syftet var.
 
Nä exakt. Har någon hört/läst om något ifrågasättande kring det, och, kanske främst, svar från Ryssland? För det vore ju onekligen intressant att höra vad syftet var.
Syftet var som 80% av all rysk verksamhet i Syrien är - att klämma åt rebellstyrkor. Det behövs ingen rocket science för att klura ut det.
 
The internet has decided to photoshop Isis fighters as rubber ducks

CU0VqPNWEAEW-3m.jpg
 
Vi behöver våra styrkor för att försvara oss "här hemma" ...
Så stora styrkor har vi inte ... Men klart vi kan ju skicka ner asylsökande män i krigsför ålder (som gjort deras "lumpen") att ta tillbaka deras land... Och är inte de villiga att slåss för sitt land varför ska vi ?
Men annars är det väl fritt fram för de som vill "kriga" i Sverige att söka FN tjänst ?
(där kan jag inte tillräckligt om hur det funkar)

Det där var väldigt obehagligt.

Jag känner flera FN-soldater (både män och kvinnor) som gör FN-tjänst för de vill göra en skillnad i världen. En av dem (en kvinna) har jobbat med kvinnor i Afghanistan.

Att säga att de vill "ut och kriga" är en ren jävla förolämpning.

Läs på litegrann om vad svenska FN-trupper har gjort och varför de internationellt har så stor respekt:

https://morgonsur.wordpress.com/2013/10/25/ba01-for-tjugo-ar-sedan-vandpunkten/
 
Det där var väldigt obehagligt.

Jag känner flera FN-soldater (både män och kvinnor) som gör FN-tjänst för de vill göra en skillnad i världen. En av dem (en kvinna) har jobbat med kvinnor i Afghanistan.

Att säga att de vill "ut och kriga" är en ren jävla förolämpning.

Läs på litegrann om vad svenska FN-trupper har gjort och varför de internationellt har så stor respekt:

https://morgonsur.wordpress.com/2013/10/25/ba01-for-tjugo-ar-sedan-vandpunkten/

Som sagt totalt ointresserad av folk som jobbar med "krigsförande/hjälpande" insatser... Självklart bra att de finns ... Men som sagt totalt ointresserad... Deras liv inte mitt ... Om jag ville bli mer intresserad så självklart men som sagt ... Nej just nu inte alls... Lika ointresserad av att läsa om andra saker som är ointressanta för mej som frimärkssamling, röda korset arbetare, stickning, akademisk ridning eller förskoleutbildningar...

Och så skrev jag åxå ... att jag inte har speciellt mycket fakta på just FNarbetare... All heder åt dem (säkert) men som sagt inte mitt intresse... Och visst all heder åt alla som jobbar på förskola, sjukhus och äldrevården med ! Skulle själv aldrig göra det, inte intresserad av det ... Och ändå så finns det andra som gör det ! Kanon ! Smaken är som baken ... Delad..

men nu handlade de ju tydligen om Ryssland vs Turkiet i tråden så då som sagt ska Sverige def hålla sej borta enligt mej =) (och istället hålla sej "hemma")
 
Som sagt totalt ointresserad av folk som jobbar med "krigsförande/hjälpande" insatser... Självklart bra att de finns ... Men som sagt totalt ointresserad... Deras liv inte mitt ... Om jag ville bli mer intresserad så självklart men som sagt ... Nej just nu inte alls... Lika ointresserad av att läsa om andra saker som är ointressanta för mej som frimärkssamling, röda korset arbetare, stickning, akademisk ridning eller förskoleutbildningar...

Och så skrev jag åxå ... att jag inte har speciellt mycket fakta på just FNarbetare... All heder åt dem (säkert) men som sagt inte mitt intresse... Och visst all heder åt alla som jobbar på förskola, sjukhus och äldrevården med ! Skulle själv aldrig göra det, inte intresserad av det ... Och ändå så finns det andra som gör det ! Kanon ! Smaken är som baken ... Delad..

men nu handlade de ju tydligen om Ryssland vs Turkiet i tråden så då som sagt ska Sverige def hålla sej borta enligt mej =) (och istället hålla sej "hemma")

Om du medger din ignorans och ointresse för soldater i FN:s tjänst kanske du inte ska säga att de är ute efter att "åka och kriga".

Vad gäller att hålla sig borta... du tror väl inte på allvar att om det brakar loss rejält att vi ska klara oss undan? Tredje gången gillt och den här gången kommer vi inte att kunna smita undan under vår sk neutralitetsflagg.
 
Att som land förhålla sig neutralt i krig fungerade möjligtvis i gamla tiders invasionskrigföring.
Exakt, och dagens krig innefattar inte massbombningar o dyl. utan precis det vi ser nu, terrorrism, nålstick i infrastruktur och kommunikation och att skapa en osäkerhet inom befolkningen så ekonomiska systemen störs, dvs. precis det vi ser nu. Lek lite med tanken vad som händer om landet blir strömlöst 10 dygn och det är -10 utomhus,,,,,,, Vi på landet klarar oss ganska bra, själv klarar jag mig ett år på det som finns här men stadens mataffärer lär gapa tomma ganska snart iom. att logistiken havererar för allt går ju via datasystem idag, fast då kan man ju alltid ringa lagret istället,,,,,,,,,,, nä visst fan, mobilnätet funkar ju inte utan ström och lastbilarna går ju inte att tanka utan ström till pumparna och kommer man till lagret kommer man inte ens in där utan ström till portarna och kommer man in så lär ju kyl och frysvarorna vara oanvändbara ganska snabbt för utan ström-ingen kyla om det är på sommaren och varmt ute.

Bostadsförhållandena och sjukvården ska vi inte tala om, det lär bli kallt snabbt i husen,,,,,,,som går på el eller fjärrvärme.

Vi är sårbarare än någonsin och det kommer en potentiell fiende att utnyttja, var så säkra, och dom vet vilka staglinor dom ska kapa så att kraftledningarna faller som korthus.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 881
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 962
Senast: cili
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 447
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp