I
Invinciblestables
Sv: Ett värdigt slut
Det är inte fel att ha den åsikten, men att skriva t.ex. Citat "Jeg tyckar absolut inte synd om "ägeren"....du har i mina ögon tatt bort en sund och frisk häst och du har svikit dit djur." Man kan framföra sin personliga åsikt UTAN sådana här kommentarer till TS!
Kicki
Nu har jag läst igenom tråden igen men jag kan inte säga att jag hittar någon som dömmer TS som person. Däremot finns det ett par stycken som starkt fördömmer själva handlingen vilket jag tycker är en helt annan sak. TS bad ju faktiskt om åsikter och det fick h*n.
Varför är det fel åsikt att inte tycka det är ok att avliva en frisk häst? Vad är det som är så rätt med att avliva för att man själv inte vill/orkar/kan/har råd att ha kvar en häst? Bara för att man får och kan?
Nu menar jag frisk häst i allmänhet utan att peka ut TS. Hon har redan tagit sitt beslut och det är bara att acceptera eller respektera, vilket man nu tycker passar bäst in.
Det är inte fel att ha den åsikten, men att skriva t.ex. Citat "Jeg tyckar absolut inte synd om "ägeren"....du har i mina ögon tatt bort en sund och frisk häst och du har svikit dit djur." Man kan framföra sin personliga åsikt UTAN sådana här kommentarer till TS!
Kicki