Bukefalos 28 år!

Ettåring kräks på natten

hvala

Trådstartare
Nu har det hänt tre gånger på en månad att dottern kräkts på natten. Hon är inte sjuk och mår inte dåligt i övrigt. Hon kräks aldrig dagtid. Vi vaknade i natt av att hon grät men innan jag hann in hade hon somnat om så jag gick och la mig igen. I morse när jag kom in var både barnet och sängen full med kräk :yuck:

Är det här normalt eller något vi borde kolla upp? Läser på 1177 att det kan vara symptom på födoämnesallergi. Dottern har tidigare varit mjölkproteinallergisk men äter nu mjölk igen sedan några månader och vi tycker det verkar funka.
 
Jag hade gissat på allergi. Har ni pratat med bvc? Jag hade velat ta bort mjölk igen på prov, min bebis kräks mycket när jag äter mjölk. Betydligt mindre annars.
 
Ett vanligt symptom på mjölkallergi. Min äldsta son åt mjölk en period vid ett års ålder, men klarade det inte. Det var kräkningar (nattetid), en miljard uppvak varje natt (kändes det som i alla fall) och det enda som märktes dagtid var att bajset var lite löst.

Samtliga problem löste sig när vi tog bort mjölken igen.
 
@Amha och @trazel -tack! Jag har inte pratat med bvc då det var först idag, efter nattens kräkning, som jag började fundera på om det här är normalt. Dottern hade inte nattliga kräkningar som symptom när allergin först upptäcktes utan då var det blod i avföringen, räsermage, torr hud och utebliven viktuppgång. Jag ska prova ringa både vår privata allergiläkare och vår bvc-sköterska imorgon och höra vad de säger.
 
@Amha och @trazel -tack! Jag har inte pratat med bvc då det var först idag, efter nattens kräkning, som jag började fundera på om det här är normalt. Dottern hade inte nattliga kräkningar som symptom när allergin först upptäcktes utan då var det blod i avföringen, räsermage, torr hud och utebliven viktuppgång. Jag ska prova ringa både vår privata allergiläkare och vår bvc-sköterska imorgon och höra vad de säger.
Hade en period på ett par månader eller nåt när jag var helt utan mjölk och barnet mådde bättre. Har sedan nyår ätit mjölk (ammar ju) och även bebis har smakat lite mjölk och hon har fått nya symptom nu, utöver kräkningarna så det kan säkert ändras. Här verkar bebis iofs må helt OK nu, skriker inte så mycket som innan jag slutade med mjölk så jag hoppas vi står ut några dagar till då jag vill äta smörgåstårta i helgen som kommer :o
 
Det var inte samma symptom andra vändan för oss heller. Först var det regelrätt kolik (vid 1 månads ålder...), där vid ett år var det som sagt kräkningar på natten, oändliga uppvak på natten (med ett märkligt beteende) och diarrér.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 064
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: Harrysen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp