EURO..inom ridsporten

Eve

Trådstartare
vad skulle en ny valuta göra för ridsporten?
bra eller dåligt?
är intresserad vad ni andra tycker..
 
Skit samma, enligt min uppfattning. Hur svårt är det att räkna om en valuta/växla pengar? Vi har klarat det i hundratals år, så varför skulle det plötsligt vara så enormt svårt och kostsamt?

Tycker EMU-frågorna ligger på ett mycket djupare plan, men dom tas dessvärre sällan upp på sätt, så att jag förstår.

Rösta ja eller nej?
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

LIA
 
Troligen ingen större skillnad. Toppryttarna som reser hela tiden får väl lite enklare. För oss vanliga så kan jag inte se att vår ridning kommer att påverkas av euron.
 
Håller helt med dej LIA! ;) :D

Såg i Ridsport att flera kända ryttare har ställt sej samman att de ska rösta JA...jag bara undrar isåfall vilka kontakter de har nere i Europa isåfall!?!

För när man har bekanta i Europa som får minska ner och sälja av hästarna pga av konsekvenserna med valutan....ja då vill iallafall inte jag ha den här...så jag röstar NEJ för min del.

...och NÄR det bevisligen blir positivt med euro-valutan...ja då kan man ju fundera om.Men som det är nu...nähä..inte när det åtminstone börjar gå väl för Sverige efter så lång tid....ska de stjälpa Sverige med att införa euron bara för att få samma valuta som europa...ja då tvivlar jag starkt på hur det går för oss i framtiden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Sigrid Bergåkra hoppas på en hästvälfärdsdebatt med positiva förtecken, och mellan de olika segmenten i...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Idag är debatten om hästvälfärd otroligt aktuell. Om ridsporten inte ställs inför en förändring, finns ingen framtid. Anette Graf...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hur ser vi till att all ridutbildning strävar mot att skapa empatiska ryttare med förmågan att kommunicera med hästen? Hur gör vi för...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Hästnyheter Björn Svensson tycker att det är bra att bryta tystnadskulturen, men uppmuntrar samtidigt folk att också lyfta det som är bra med...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp