Eurovision 2025

Taskig attityd? Det är rätt märkligt om man måste tycka att det är bra eller hålla tyst, när man inte tycker det är bra alls. Men jag ska hjälpa till och hålla tyst och rapportera alla inlägg som inte hyllar låtar som omnämns.

Jag tänkte faktiskt igår att eftersom det verkar som många gillar det så kanske det har kvaliteter som jag missade vid första tävlingen och sedan också när jag var live på Strawberry - men nej, det hade det inte. Så jag är liksom besviken igen på att jag inte kan se det alls, helt immun.

@Lobelia Den andra låten, som faktiskt var ännu sämre på flera sätt, var kaffe-"låten".
Och jag älskar pajjiga bidrag. Estland är favoriten. Joost Klein hoppades jag på förra året. Jag gillar att vi gillar olika😊

Mina omdömen kommer idag samlat :)

Australien är lite utflippat och tokroligt om än lite tjatigt.

Montenegro är mer dramatiskt men inte tillräckligt intressant.

Irland är en orimlig text vilket är synd eftersom jag egentligen gillar låten.

Lettland är mest udda och inte på ett sätt jag uppskattar.

Armenien har något så den får godkänt.

Österrike har vissa partier men jag är inte helt övertygad.

Storbritannien funkar bitvis men som helhet är jag inte överförtjust.

Grekland är lite för allvarligt för min smak.

Litauen fortsätter med kvällens allvarligheter.

Malta är inte riktigt min grej, tycker att den inte riktigt kommer igång.

Georgien visar att det inte är över med överdramatiska låtar.

Frankrike är också dramatiskt men det är åtminstone lite tjusigt.

Danmark är lite av en partylåt så det kan passera.

Tjeckien är för tjatigt och träffar inte rätt hos mig.

Luxemburgs nummer är roligare än låten.

Israel är finstämt och tjusigt men lite för långsamt.

Tyskland kändes upphakat, inte roligt.

Serbien kändes varken modernt eller roligt.

Finland var inte så tokigt. Kul när det händer något.

Sverige har fått startnummer 23 i finalen. Producers choice så det snackas (bland fans i sociala medier) om att Björkman gav Sverige ett bra startnummer för att favorisera.

Sverige har fått startnummer 23 i finalen. Producers choice så det snackas (bland fans i sociala medier) om att Björkman gav Sverige ett bra startnummer för att favorisera.
Självklart gjorde han det, man brukar göra det med favoriterna. Om han gjorde det för att det är Sverigevär mer tveksamt. Jag är mer fundersam om Österrike. Men de blev lottade till första halvan.

Vilket startnummer fick de?
9. Visserligen var de lottade till första halvan så där var inte mycket att välja på, men 9 borde ända vara ett rätt sugigt startnummer. Så sent som möjligt i första halvan borde vara mer fördelaktigt.

Å andra sidan kommer de direkt efter UK och att döma av igår kommer de väl att hamna så nära botten som bara är möjligt.

Frankrike var verkligen ursnyggt i går. Jag tror att de vinner, med KAJ som tvåa.

En riktig uppgradering av numret hade också Grekland gjort, tror att de kommer dra ordentligt med juryröster. Stensäker sångerska.

Finland ägde. Hoppas juryn inte är för snåla mot henne, hon är en urkraft på scenen. Däremot är jag glad över att Australiens spermanummer inte gick vidare. Man får gärna sjunga om kvinnlig orgasm om man gör det med Erikas attityd men Go Jo var jun bara sliskig.

Är förvånad över att Danmark gick vidare. Hon blev en av fanfavoriterna vid preparties men jag trodde inte att numret skulle tilltala tittarna. Och hennes stabila sång verkade väldigt lågt mixad.

9. Visserligen var de lottade till första halvan så där var inte mycket att välja på, men 9 borde ända vara ett rätt sugigt startnummer. Så sent som möjligt i första halvan borde vara mer fördelaktigt.

Å andra sidan kommer de direkt efter UK och att döma av igår kommer de väl att hamna så nära botten som bara är möjligt.
Loreen hade startnummer 9 år 2023, uppenbarligen inget problem att vinna därifrån om man är förhandsfavvo.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka