Eurovision 2025

9. Visserligen var de lottade till första halvan så där var inte mycket att välja på, men 9 borde ända vara ett rätt sugigt startnummer. Så sent som möjligt i första halvan borde vara mer fördelaktigt.

Å andra sidan kommer de direkt efter UK och att döma av igår kommer de väl att hamna så nära botten som bara är möjligt.

Loreen Tattoo hade startnummer 9. (Tvåan 13)
Måns hade startnummer 10 (Tvåan 25)
Conchita hade startnummer 11 (Tvåan 24)
Salvador Sobral nummer 11 (Tvåan 25)

Dessutom så får man rösta under hela programmet numera. Så om man tycker om låt nummer 1 kan man rösta redan då.

Jag tror inte att startnummer har så stor betydelse.

Då tror jag att vilka låtar som startar närmast före och efter har större betydelse!

Sverige har fått startnummer 23 i finalen. Producers choice så det snackas (bland fans i sociala medier) om att Björkman gav Sverige ett bra startnummer för att favorisera.
Vad menas med "Producers choice"? Att producenten bestämt startnummer? I så fall ger jag tummen ner till den som bestämt att KAJ startar så sent. Jag hade hoppats på ett tidigt startnummer för att ha någon energi när det är dags. Nu lär det ju bli vid midnatt typ som de går upp på scen... Får kanske sova lite först och sedan vakna, bastudansa och se resultatet :rofl:

Jag tror visst startnummer kan ha betydelse, men inte
Vad menas med "Producers choice"? Att producenten bestämt startnummer? I så fall ger jag tummen ner till den som bestämt att KAJ startar så sent. Jag hade hoppats på ett tidigt startnummer för att ha någon energi när det är dags. Nu lär det ju bli vid midnatt typ som de går upp på scen... Får kanske sova lite först och sedan vakna, bastudansa och se resultatet :rofl:
Attans också att de inte valde startnummer efter dina preferenser ;)

Producers choice innebär att produktionen bestämmer var de startar helt till skillnad från de som lottades till första respektive andra halvan av startfältet. Producenterna placerar ut all låtar helt fritt, i första halvan eller andra allt enligt lottning.

Håller med! Jag tappade gnistan lite när de startar nästan sist. Alltså, tävlingen BÖRJAR ju typ när jag brukar gå och lägga mig… :bag:

Jag skrev i mitt originalinlägg om att det fanns ett bidrag till som kravlade rätt långt under den ribba jag anser att KAJ satt.

Men om man ska ta det från en mer ljus horisont så var Spanien hyfsad, Portugal likaså, Ukraina rätt bra, Nederländerna okej, Schweiz också. Rätt många fler var hyfsade nummer men lite för svajiga sångmässigt och melodimässigt.

Jag lovar att inte skriva något mer om KAJ alls i sammanhanget. Min 2-raders-åsikt av personlig natur i denna tråd har redan getts alltför stort utrymme av alltför många i tråden.

Jag håller helt och hållet med dig om Kaj!
Jag önskar att jag förstod vad andra hör och ser. Men nej, JAG tycker att det är uselt.
Och jag hoppas innerligt att någon annan vinner!

Vi har sett båda semifinaler nu, men inte röstningen, så vet inte vilka som åkt ut.
Men de enda som fick över 5 poäng av mig (av tio) är;
Irland, Frankrike, Israel, Estland, San Marino och Nederländerna. Förutom Sverige då :).
Men Frankrike är väl egentligen det enda land jag ser som Sveriges konkurrent.
Tycker det var mycket skit med i år.

Jag håller helt och hållet med dig om Kaj!
Jag önskar att jag förstod vad andra hör och ser. Men nej, JAG tycker att det är uselt.
Och jag hoppas innerligt att någon annan vinner!
Då är min nyfikna fråga vad som är uselt, mer än man inte gillar genren. Hittills har ingen lyckats svara på frågan. Självklart kan jag se att låten är för alla, men åtminstone för mig så är fel genre knappast lika med usel.

Jag är lite fascinerad av att låten väcker så starka känslor, både positiva och negativa.

Då är min nyfikna fråga vad som är uselt, mer än man inte gillar genren. Hittills har ingen lyckats svara på frågan. Självklart kan jag se att låten är för alla, men åtminstone för mig så är fel genre knappast lika med usel.

Jag är lite fascinerad av att låten väcker så starka känslor, både positiva och negativa.
Räcker inte det? Att man inte gillar genren?
Men jag tycker att texten är dålig.
Melodin är inget som fastnar.
Och jag ser inte det charmiga i artisterna och tycker inte heller att de sjunger bra.

Vad blir det för snacks ikväll då? Tror jag kommer satsa på chips, choklad och sura godisar, kör allt helt enkelt! :D
Jag har beslutsångest :D Har kladdkaka i frysen (köpt, eller ja, sambon fick gratis av ica när han fyllde år), hallonmuffin och glass att välja på. Ska också köpa Briska då jag igår råkade dricka upp den jag tänkt spara till idag :angel: Troligen blir det hallonmuffin och lite kladdkaka. Kanske skulle lyxa till det och köpa grädde till kladdkakan...

Kommer också få besök av morsan nu på eftermiddagen, så att vi kan värma upp lite inför Eurovision. Det blir för sent för oss att sitta tillsammans här och titta/lyssna, men nu på eftermiddagen kan vi iaf titta på KAJs bidrag, jag kan förklara/syntolka allt åt henne ordentligt och leta fram några intervjuer med killarna som hon kan få ta del av också.

Jag har även passat på att bada bastu nu på förmiddagen, inte specifikt pga Eurovision, utan för att sambon föreslog att vi skulle åka och klättra och jag älskar att basta efteråt. Men det var svårt att inte sitta och sjunga i bastun trots att jag egentligen föredrar att bara ligga tyst och njuta av värmen.

I mitt fall är det inga starka känslor, men jag gillar inte låtar av den här typen helt enkelt. Jag minns knappt övriga låtar längre, men Maja Ivarssons tyckte jag om.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka