Eurovision Song Contest 2018 - FINALEN!

Ha, nar var ESC nagonsin om musik?
Jag diggade Israels bidrag, upbeat och kul, med ett bra och starkande budskap!
Forvanad att det gick sa bra for Cypern, ett valdigt "bleh" nummer i min bok - och visst var det valdigt Helena Paparizou - My number one 2005?

Overlag forvanade publikrosterna - Sverige nara botten och italien trea?!
Det har blivit mer extremt med åren. Ifjol, i år.
I år var det bedrövligt. Hönor hör hemma i hönsgården.
 
Ha, nar var ESC nagonsin om musik?
Jag diggade Israels bidrag, upbeat och kul, med ett bra och starkande budskap!
Forvanad att det gick sa bra for Cypern, ett valdigt "bleh" nummer i min bok - och visst var det valdigt Helena Paparizou - My number one 2005?

Overlag forvanade publikrosterna - Sverige nara botten och italien trea?!

Cypern kändes väldigt off. Helt fel i tiden liksom.
 
Det har blivit mer extremt med åren. Ifjol, i år.
I år var det bedrövligt. Hönor hör hemma i hönsgården.

hahaha! Vad betyder ens det? "Honor hor hemma i honsgarden"?
Du menar alltsa att laten inte ar riktig musik for att bitar av laten inte var sprakliga ord? Vilket markligt kriteria!

Jag tyckte laten svangde, texten var "on point" och klubbarna och dansgolven kommer pumpa denna laten hela sommaren :D
 
hahaha! Vad betyder ens det? "Honor hor hemma i honsgarden"?
Du menar alltsa att laten inte ar riktig musik for att bitar av laten inte var sprakliga ord? Vilket markligt kriteria!

Jag tyckte laten svangde, texten var "on point" och klubbarna och dansgolven kommer pumpa denna laten hela sommaren :D
Jag menar att jag inte tyckte om hennes scenframträdande (härmade en höna) och låten som låt begriper jag mig inte på.
Hon vann för den goda sakens skull. Fint men nu är det ju inte en buskapstävling.

Tur att jag inte går på klubb.
 
Jag menar att jag inte tyckte om hennes scenframträdande (härmade en höna) och låten som låt begriper jag mig inte på.
Hon vann för den goda sakens skull. Fint men nu är det ju inte en buskapstävling.

Nej. Hon vann för att folk tyckte att det var en bra låt! Du har inte tolkningsföreträde utan det är uppenbarligen många som inte delar din åsikt.
Du begrep dig inte på låten, de flesta andra i Europa gjorde det :)
 
Kontrasterna mellan förra årets vinnare och årets kunde inte vara större. Ändå var det väl samma folk som satt vid tv-n och röstade i år, och samma typ av folk i jurygrupperna. Det visar nog att röstandet är totalt oförutsägbart.
Jag tycker att det tyder på att folk röstar för goda budskap.
 
Jag tycker att det tyder på att folk röstar för goda budskap.

Det är väl klart att texten i en låt spelar in? Den är ju en del av låten? Text och musik liksom. Sen är väl Eurovision inget nobelpris-litterärt forum för texter rent generellt :laugh: så tror inte vi ska ge texterna allt för stor cred här. Är alternativet att utesluta text helt? Ska artisterna nynna fram sina bidrag?
 

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 250
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 667
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp