Eurovision Song Contest 2019 - FINALEN

Vad tråkigt det blev. Jag gillar Nederländerna förvisso, men Johns var trevligare att lyssna på.

Rösträkningen var knepig, och den långdragna pausen innan resultatet räknades upp var sjukt onödig.

Men jag är glad att Italien inte vann i alla fall.
 
Såååååå kul med jämn final!!

Gillade hur de presenterade tittarrösterna!!

Kul för Norge!!

Förhandsfavoriten räckte hela vägen och jag är rätt ok med det ...

Men jag TYCKER SÅ SYND OM JOHN! Det kändes ju som han hade det där i slutet och så får han sååå låga poäng :(

Synd om makedonien också, gillade henne!

Tyskland 0, fick de inga röster alls? Stackare!
 
Det stör mig att urtrista Nederländerna vann men framförallt stör det mig att Italien kom tvåa :mad:
Gällande Sverige så hade jag tänkt mig topp fem så det blev ju nästan rätt.
 
Mina döttrar tycker jag har torr humor, när jag säger att Sister med Sisters kommer från Sistland....
och jag var ju inte helt fel ute heller...
även om Storbritannien kom sist i finalen (han sjöng inte bra idag, så det kanske var därför)
 
Såååååå kul med jämn final!!

Gillade hur de presenterade tittarrösterna!!

Kul för Norge!!

Förhandsfavoriten räckte hela vägen och jag är rätt ok med det ...

Men jag TYCKER SÅ SYND OM JOHN! Det kändes ju som han hade det där i slutet och så får han sååå låga poäng :(

Synd om makedonien också, gillade henne!

Tyskland 0, fick de inga röster alls? Stackare!
Men det är väl klart att folk röstat på Tyskland. De kunde ju fått något poäng åtminstone. Kan inte kännas roligt för dem
 
Har 89-nostalgi med den här, som den ska låta - till skillnad från det tragiska framförandet i kväll.


Madonna ska ha fått 1 miljon dollar i gage av en israelisk miljardär, släpper en ny skiva, har turné på gång - och en publik på 200 miljoner i Eurovision. Om nu någon undrade vad hon gjorde där.
 
Har 89-nostalgi med den här, som den ska låta - till skillnad från det tragiska framförandet i kväll.


Madonna ska ha fått 1 miljon dollar i gage av en israelisk miljardär, släpper en ny skiva, har turné på gång - och en publik på 200 miljoner i Eurovision. Om nu någon undrade vad hon gjorde där.

När en av poängpresentatörerna sa "Thank God for Madonnas autotune!" dog jag av skratt. :D Inte för att den hjälpte hela vägen (när rösten inte bär hjälper ingen autotune i världen), men jag vill inte veta hur det hade låtit utan den... :o
 
När en av poängpresentatörerna sa "Thank God for Madonnas autotune!" dog jag av skratt. :D Inte för att den hjälpte hela vägen (när rösten inte bär hjälper ingen autotune i världen), men jag vill inte veta hur det hade låtit utan den... :o
😮 Det hörde inte jag :rofl:

Däremot skrattade jag högt åt Edward af Sillén ett par gånger under poängräkningen. Dels när greken drog ett jävla gitarrsolo - ”Precis vad man vill höra tjugo i ett på natten”, dels när något land hade TVÅ killar i rutan: ”Bra att de är två, det är ett svårt jobb det där” :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 294
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 536
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 988
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 857
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Heltidsresan forts

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp