Eurovision Song Contest 2019 - FINALEN

Vilket land var det som hade en tjej och en kille som stod och tittade på varandra hela sången, han låtsasspelade på en gitarr och hon sjöng typ entonigt hela låten?
 
Jag gillade verkligen hur dom visade tittarrösterna. Blev spännande. Annars så vet man vem som vunnit långt före alla lämnat röster.
 
Vilket land var det som hade en tjej och en kille som stod och tittade på varandra hela sången, han låtsasspelade på en gitarr och hon sjöng typ entonigt hela låten?
Slovenien.

Edit: tvåa på bollen. Jag gillade den! Tyckte det var en cool låt. Min enda invändning var att tjejen hade det som kallades SILKEPOLO när jag gick på högstadiet. Det var glödhett då, det är det inte i dag. I synnerhet inte i vitt. 🤢
 
Tittarrösterna:

Norway 291
The Netherlands 261
Italy 253
Russia 244
Switzerland 212
Iceland 186
Australia 131
Azerbaijan 100
Sweden 93
San Marino 65
Slovenia 59
North Macedonia 58
Serbia 54
Spain 53
Denmark 51
Estonia 48
Albania 47
France 38
Israel 35
Cyprus 32
Greece 24
Malta 20
Belarus 13
Czech Republic 7
United Kingdom 3
Germany 0
Tack!
 
Allvarligt talat, när jag började leta efter låten gick jag spontant till spotify, och började leta efter låten som jag knappt kom ihåg alls, och när jag går igenom låt efter låt så framträder låtarna på ett HELT annat sätt än när jag såg dem framföras i rutan. Jag tror att det är så vansinnigt mycket som distraherar i ett program som detta där alla ska SYNAS så mycket som möjligt att en inte lyssnar på musiken helt. Tror många låtar kan överraska på tid vartefter, att vi kanske får se och höra en helt annan framgång på låtarna än vad som blev resultatet igår. Slovenienlåten gillade jag inte alls igår, nu när min granne suttit och spelat låten fem gånger på youtube med min dator i sitt knä så märker jag att den där låten var ju inte så dum alls egentligen...
 
Jag kan leva med att Sverige kom på nionde plats bland tittarna, det är (fortfarande) andelen röster i relation till Norges löjliga tjohej-hurdygurdy-bidrag som jag inte kan sluta att ifrågasätta rimligheten av. Det blir tilt i hela huvudet när jag försöker hantera den informationen.

(Tillägg: jag ifrågasätter också placeringen/andelen röster för Sverige jämfört med San Marino)

Detta är på god väg att hamna på min tioitopplista över Livets och universums största mysterier någonsin. Dock inte så att jag grät mig till sömns som när jag var sju år och fel låt vann, men ändå omöjligt att ta in på ett intellektuellt och logiskt plan.
 
Jag kan leva med att Sverige kom på nionde plats bland tittarna, det är (fortfarande) andelen röster i relation till Norges löjliga tjohej-hurdygurdy-bidrag som jag inte kan sluta att ifrågasätta rimligheten av. Det blir tilt i hela huvudet när jag försöker hantera den informationen.

(Tillägg: jag ifrågasätter också placeringen/andelen röster för Sverige jämfört med San Marino)

Detta är på god väg att hamna på min tioitopplista över Livets och universums största mysterier någonsin. Dock inte så att jag grät mig till sömns som när jag var sju år och fel låt vann, men ändå omöjligt att ta in på ett intellektuellt och logiskt plan.
Jag är böjd att hålla med. Lutar åt att vi kan dra vinnaren med ett lyckohjul nästa år.
 
Här är den sorgliga analysen av Sveriges tittar- kontra juryröster som bekräftar det väntade, att det är grannländernas tittarröster som gjorde att vi ens skrapade ihop uppåt tresiffrigt antal. Kolla Tjeckien t ex, tolv poäng från deras jury, noll från tittarna. Också Frankrike, Lettland, Irland och Armenien höga jurypoäng och låga eller inga från tittarrösterna.

Bara Norge, Georgien, Belgien och Malta rankade tittarna Lundvik (marginellt) högre än vad juryn gjort.

https://eurovisionworld.com/eurovision/2019#sweden

Men nu ska jag försöka med lite trädgårdsterapi för att kanske kunna gå vidare från detta djupa trauma.
 
Slovenien.

Edit: tvåa på bollen. Jag gillade den! Tyckte det var en cool låt. Min enda invändning var att tjejen hade det som kallades SILKEPOLO när jag gick på högstadiet. Det var glödhett då, det är det inte i dag. I synnerhet inte i vitt. 🤢

Haha! Det var ett av bidragen som min dejt blev mest arg på.
Vad gör han ens där?! Varför står han bara och glor på henne?! De kan ju inte säga att de gör bidraget tillsammans! Det är som att säga att vi lagar mat när det är du som gör allting och jag bara tittar på dig 😡
 
Haha! Det var ett av bidragen som min dejt blev mest arg på.
Vad gör han ens där?! Varför står han bara och glor på henne?! De kan ju inte säga att de gör bidraget tillsammans! Det är som att säga att vi lagar mat när det är du som gör allting och jag bara tittar på dig 😡
De är ju en duo, gör väl musik tillsammans annars. Så jag tycker nog inte att det är konstigare än alla andra som fejkspelar på scenen. ;)
 
Läste att Island riskerar att diskas eftersom de hade halsdukar med texten Palestine i green room och viftade framför kameran.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 081
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 469
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 928
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 788
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp