Eurovision Song Contest 2022 - Semifinal 1

Vi har ett resultat!

Norge -
våra favoriter ikväll! Inte bara skoj och ploj, de kan sjunga, låten fastnar och de bjuder på show!

Grekland - också väldigt bra ikväll! Hon sjunger bra och låten är väldigt fin.

Ukraina - de stora förhandsfavoriterna levererade! Gillar låten men svårt då dd kommer få så mkt sympatiröster så det ev leddr till vinst mest pga, det.

Schweiz - en av överraskingarna, men som jag ofta spelat i bilen då den är så fin! O han sjunger bra!

Moldavien - kul överraskning, gilllade verkligen deras energi o låten svänger ju!

Litauen - gillar verkligen Monika, och refrängen! Dock blir den lite seg i längden.

Nederländerna - en av förhandsfavoriterna, och det är fint, men lite ospännande. Lite repris på Duncan?

Island - trodde jag inte skulle gå vidare. Inte i min smak, ingen låt man minns.

Portugal - ungefär som med Island

Armenien - inte dåligt alls men ngt ospännande...


Helt ok resultat där mina viktigaste favoriter gick vidare, förutom Österrike!
Är dock inte förvånad då jag älskar låten men det var för svag sång... Tyvärr!

Albanien var hypad innan, och jag är på ngt sätt ej förvånad över resultatet då det spretande lite åt alla möjliga håll på scenen. Och trits att hon har en bra röst lät det forcerat. Synd!

Överlag en bra semi, med lite stela programledare, som sig bör :D
 
Dagen efter....

Mkt mkt kommentarer på sociala medier över att Albanien inte gick vidare!
Hon var mkt populär innan tävlingen och folk tycker folk röstat endast politiskt, dissar Albanien mm mm

Jag gillade låten innan showen igår! Verkligen! Men live var det väldigt spretigt och rörigrt och hon kändes för övertaggad, rösten höll inte då.
Synd verkligen men kah förstår att hon ej gick vidare. Tror att jurygrupperna inte gav så mkt poäng faktiskt.

Min favvo österrike har också saknats av många, kul att läsa. Men även där kan jag fatta ändå.. Pia Marias röst är inte den starkaste! Men.. Låten var dock bättre än många finalisters!
 
Dagen efter....

Mkt mkt kommentarer på sociala medier över att Albanien inte gick vidare!
Hon var mkt populär innan tävlingen och folk tycker folk röstat endast politiskt, dissar Albanien mm mm

Jag gillade låten innan showen igår! Verkligen! Men live var det väldigt spretigt och rörigrt och hon kändes för övertaggad, rösten höll inte då.
Synd verkligen men kah förstår att hon ej gick vidare. Tror att jurygrupperna inte gav så mkt poäng faktiskt.

Min favvo österrike har också saknats av många, kul att läsa. Men även där kan jag fatta ändå.. Pia Marias röst är inte den starkaste! Men.. Låten var dock bättre än många finalisters!

Jag tycker alltid att Albanien låter likadant varje år och det är inte riktigt min stil.
 
Dagen efter....

Mkt mkt kommentarer på sociala medier över att Albanien inte gick vidare!
Hon var mkt populär innan tävlingen och folk tycker folk röstat endast politiskt, dissar Albanien mm mm

Jag gillade låten innan showen igår! Verkligen! Men live var det väldigt spretigt och rörigrt och hon kändes för övertaggad, rösten höll inte då.
Synd verkligen men kah förstår att hon ej gick vidare. Tror att jurygrupperna inte gav så mkt poäng faktiskt.

Det var också väldigt otur att hon tappade sin höga ton samtidigt som hon valt den sekvensen som repris om och om igen...:eek:
 
Jag är en av de som tror att Urkraina vinner alltihopa på lördag. Gillar inte låten och hör ingen storhet alls. I går satt jag och väntade på deras låt och hoppades att jag skulle bli omvänd när jag såg framträdandet. Men nej föll platt, så nu är jag besviken.

Kan inte förstå hur Island och Potugal kunde gå vidare, rena sömnpiller. Byter låt varje gång de kommer upp.

Norge var bäst i går.
 
Jag är en av de som tror att Urkraina vinner alltihopa på lördag. Gillar inte låten och hör ingen storhet alls. I går satt jag och väntade på deras låt och hoppades att jag skulle bli omvänd när jag såg framträdandet. Men nej föll platt, så nu är jag besviken.

Kan inte förstå hur Island och Potugal kunde gå vidare, rena sömnpiller. Byter låt varje gång de kommer upp.

Norge var bäst i går.

Fast det pratas knappt om Ukraina bland fansen. Skulle resten av folket ha en så annorlunda åsikt? De enda som verkar tro att Ukraina vinner är bettingbolagen.

På Wiwibloggs är Ukraina just nu på 8:e plats. 1-3 är Spanien, UK och Sverige. Förvånande nog är Italien bara på 6e plats.

I OGAEs omröstning kom Ukraina på 11e plats. 1-3 kom Sverige, Italien och Spanien.
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 154
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 209
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp