Eurovision song contest 2022 - Semifinal 2

Vilken tråkig scen Italien snickrat ihop! Tråkigt att det bara är publik på läktaren! Det blir mycket bättre stämning med publiken närmre scen.
 
Snabbinhopp!

Sverige
Israel
Australien
Finland
Tjeckien

Gärna vidare för mig!
Sverige var grym! Vilken härlig allsång!
 
We have a result

Sverige
var aldrig orolig! Vilken show! Och alla sjöng med! Mäktigt!

Finland inte superstark röst iverserna men förlät det snabbt i refrängen! Inte min musiksmak eg men gillart!

Australien årets röst! Wow! Och låten är sjukt mäktig!

Tjeckien gillar låten skarpt! Tycker tyvärr inte rösten håller hela vägen...

Polen gillade jag mer förut, live kändes den fina låten rätt opersonlig...
Samma gäller Azerbaijan....

Serbien
är mkt udda men fann mig själv lyssnandes hela låten.. Obegripligt men ändå hade den ngt....

Rumänien hade jag gärna bytt ut mot Israel, rumänien kändes som en blek kopia av den mkt tonsäkra israelen!

Belgien liten överraskning, kul!

Estland fin röst men charmades inte....


Så nöjd med resultatet! Främst pga Sverige o Australien!

Kommer bli en kanonfinal, speciellt då de mkt starka bidragen från big five!
 
Min stora behållning från gårdagens semifinal var Storbritannien trots att de inte tävlade. Så bra de fått till scenshowen! Sam Ryder är superbra och låten också men man litar ju inte helt på UK när det gäller nåt ESC så jag var rädd att de skulle sjabbla bort det med scenshowen. Men den är riktigt bra! Det här kan vinna på lördag!! Min röst får han iaf och jag tror att det här kan skrälla!

Men jag är också lite ledsen att vi inte får se San Marino i finalen! Sån galenskap borde belönas med en finalplats!
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 148
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 193
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp