Eventuellt slöare hund?

Det jag köper är 100% glukosamin. Jag köpte först veterinärens hundtillskott som visade sig innehålla kyckling - vilket min hund är allergisk mot och Gurkmeja - som jag lätt kan köpa till om jag vill det.
Det tillskottet var hutlöst dyrt i jämförelse. Glukosamininnehållet var väl 50%.
Hunden väger 45 kg -och enligt enkel matematik ska 50 kg hund ha ett kryddmått så det får hon.
 
Enligt min burk är sammansättningen följande:
Glukosamin 467 g/kg
Cikoriainulin 444 g/kg (tycks vara en sockerart från den svenskväxande blomman Cikorias rot)

med följande tillsatser:
Mangansulfat 2.5 g/kg
Vitaminen Kalcium L-askorbat 16.5 g/kg
Aminiosyran DI-Metionin 70 g/kg

Det blir förvånande nog prick 1000 gram på ett kilo. :o
47% glukosamin, och har man en hund som väger mer än 25kg, så ska den enligt doseringen käka 4 ml pulver per dygn - dvs dubbla din dos.

Burken innehåller 750 gram, dvs 350 gram rent glukosamin för 650 svenska skattade pengar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite inspirerad av en annan tråd här på forumet som rörde relation till sin partner och hund. Jag är inne på att skaffa hund. Och min...
2
Svar
31
· Visningar
3 402
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 651
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 056
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej på er! Önskar få synpunkter och tips på vad man kan göra när ens ena hund inte vill gå på promenad i området där jag bor? Åker jag i...
Svar
7
· Visningar
4 563
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp