Excel-hjälp

Madick

Trådstartare
Halloj alla smarta datanissar.

Jag har en tabell, i en kolumn är det bokstavskombinationer t.ex. CB och i nästa kolumn ett tal som är kopplat till just den bokstavskombinationen, t.ex. 8,008. Idag får jag bokstavskombinationen och måste leta reda på talet för att använda i en formel. Jag vill kunna skriva bokstavskombinationen och Excel hämtar rätt tal.

Jag har provat DHÄMTA men får det inte att funka, jag förstår inte riktigt vad jag gör egentligen... nån vänlig själ som kan hjälpa till?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 160
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 583
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 779
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 049
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025