dee79

Trådstartare
Någon som är haj på excel?
Jag har döpt ett antal kolumner på rad 1 efter olika kriterier. På dessa har jag lagt ett autofilter för att lätt kunna sortera ut rätt rader.

Men

jag skulle även vilja att rad1 låg "fast" så att jag även på rad 300 någonting kan se vad varje kolumn är döpt till. Går det? och hur gör man?

Sv: Excel

På fliken "Visa" under Lås "fönsterrutor" finns "Lås översta raden". Eller om du använt funktionen för att formatera som tabell och därmed få in filter automatiskt kan du kryssa i "Rubrikrad" på fliken "Tabellverktyg/Design".

Sv: Excel

Tack! Jobbet sitter på en gammal version (excel 2003), men med din hjälp kunde jag använda sökfunktionen och hitta hur man låser rader!

Supertack :bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: gulan
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 650
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare... 9 10 11
Svar
204
· Visningar
11 035
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur