F*N F*N F*N F*N F*N...............

jag tänkte på britten när jag såg den....
en sån där raggamuffin såg ju ut som en skogis...

men vad e skillanden på en Colorpoint Shorthair o en siames då??????????????????????????? :confused:
 
Ja, jag läste just om den. Ingen aning faktiskt.
Britten används tydligen i Selkirk-aveln och är i princip en Britt med rex-gen, så det är inte så konstigt om dom är lika. Sen används ju Britten här i Sverige också för att kunna avla på Scottarna som jag bara inte kan låta bli att älska. Kolla !! Är den pötig eller vad !!??
 
sokoken e riktigt läcker... själv har jag kärat ner mig i en snöspotted bengal.. men man får väl vara nöjd med dom man har :)
 
Nänä, de ovanliga och dyra asiatiska raserna har jag första tjing på!! :banana:
Håll dig du till din afrikanska katter... (Fast sokoken är jätteläcker...)
 
American curl tycker inte jag är söt. Där är gränsen igen för att avla på en genetisk defekt nådd igen tycker jag. Folk ojar sig ju över manxxatter att man avlat på en genetisk defekt för att få fram en ny ras. De där öronen är ju helläskiga. Tänk hur lätt det måste vara att få infektioner i kattens öron... :(
 
Innan jag började med aby så fanns den en snömarble till salu i göteborg nånstans.........¨

Jag var en halvmeter från att köpa dem ,tills hon(uppfödaren) förklarade att de inte var knäkatter.

jag vill inte ha en katt som jag kan titta på ...jag ska pussa o gosa med dem ,därför sket jag i den.

ångrar mig lite... :(
 
:mad:...hrpfmm,jag har faktiskt en siames oxå.... :p

Jag vill inte ha fler katter ,jag suktar bara lite. :D
 
Jag kommer förresten aldrig vara nöjd med de jag ahr.......

Jag skulle verkligen vilja ha en brun eller blåspotted ori,eller en blåtickad.

Just nu så är jag nog mest inne på sia o orikatter......så vackra. :love:
Eller en riktigt snygg engelsk aby,mkt lik ori/sia i nosen.

dock inte lika typad...hahahahhhahhahah,fast väldigt smal i nospartiet.
min ena aby är efter en engelsk hane,där har han fått sin något långa nos....gillas oftast inte av domare (förutom: eivor andersson)...o ej heller av andra abyuppfödare,ett tag .sedan inser de vilka kvaliteer han har gentemot de svenska som finns nu.

Han har mkt mer o intensiv färg,stora toffsar,mkt kraftig.stövlar.
dessa saker finns inte längre på de svenska abyssarna....
'
hans nackdelar är då,iom den intensiva färgen så har han även ett par ränder på frambenen,två halsband som är brutna,lång nos.
o väldigt stor. :smirk:


:love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
hahahhaha...sokoken kommer från KENYA!!!!!!! :p

*hands off!!!* :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
:o...fan det var singapuran du ville ha...hiihihihihi,pinsamt.... :angel:

den kan du få för den e fuuuuuuuuuuul! :devil:
 
RagaMuffin är en enfärgad ragdoll! Alltså icke-maskad ragdoll.
Fast det är lite knepigt det där. I usa finns det en del ragdollupfödare som föde upp ragdolls o både maskade och icke-maskade varianter, men då heter de fortfarande ragdoll. Men ibland läser man att från början när ragdollen skulle godkännas så bestämde man att den skulle vara maskad, men en del tyckte att ragdollens skulle få vara enfärgad också, så då kallades de enfärade raggisarna för ragamuffin. Men en del vekar ju sammanställa de bägge raserna... Förvirrande.. :confused:
 
men vad e skillanden på en Colorpoint Shorthair o en siames då???????????????????????????

kan du svara på det för jag undrar verkligen...... :confused: :confused:

mvh en vetgirig rallebralle.... :p
 
vadå UK......vad e det då?
jag ska anmäla mig till Örebro i januari...lovar!!!!
tar då med mig tre ,Marre,scilla o iris. :love:
 
Den lilla blå stannar hos mig..... :love:

jaha.....skulle vilja importera en aby ... :D

du ,i abyfärger så är o och p ,sorrel o fawn.

misstänker att det inte är samma hos britterna.... :confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 497
Senast: Killaloe
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 949
Senast: Gnist
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
156 380
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp