Få bort blod ur golvspringor?

Alexandra_W

Trådstartare
Har någon något bra tips hur man kan få bort en större mängd blod ur golvspringor? Utan att byta golv eller bryta upp golvet. Är ett trägolv med ganska breda springor. Trossbotten under.

Jag har fått bort det från själva golvet men det är kvar mellan brädorna i springorna. Provade skura men det tryckte mest undan det längre bort i springorna. Försökte så istället torka med en vikt trasa men det är liksom lite för tjockt. Min nödlösning är att låta det torka, försöka peta bort och dammsuga upp. Men vore ju fint slippa ta till nödlösningen.

Så, någon som sitter på nåt bra tips?
 
Har du vart våldsam!

Skrapa det som går låter nog vettigt, det som sen blir kvar döljs av skiten så småningom. Är du väck med det som syns kanske det får vara bra nog.
 
Blod städar jag alltid bort med vatten eller koksalt. Absolut överlägset på att lösa upp det. Så jag skulle ta en fuktad trasa/vad som går ner mellan brädorna och sen torka efteråt och så göra det upprepat.
 
Har någon något bra tips hur man kan få bort en större mängd blod ur golvspringor? Utan att byta golv eller bryta upp golvet. Är ett trägolv med ganska breda springor. Trossbotten under.

Jag har fått bort det från själva golvet men det är kvar mellan brädorna i springorna. Provade skura men det tryckte mest undan det längre bort i springorna. Försökte så istället torka med en vikt trasa men det är liksom lite för tjockt. Min nödlösning är att låta det torka, försöka peta bort och dammsuga upp. Men vore ju fint slippa ta till nödlösningen.

Så, någon som sitter på nåt bra tips?
Grovdammsugare som suger vätska eller hushållspapper. Vad har hänt?
 
Skulle också säga fuktad trasa och salt som ovan.
Men vad 17 har du gjort?! Med tanke på ditt yrke lär du väl knappast ha styckat någon, svår olycka?? :(
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har du fått upp själva blodet, eller ligger det kvar och flyter? Tänker om trasa inte sög upp så kanske hushållspapper gör? Har spillt kaffe på mitt så det låg och plaskade i golvspringorna, då tog jag min isskrapa (en sån där fyrkantig i plast, ”reklamskrapa”, sen klämde jag ner hushållspappret med den.

Om det bara är missfärgningarna du vill få bort så skulle jag testat med vanlig hederlig skurborste och knäskura.
 
Jag har först torkat/lyft upp det levrade med papper, sen moppat med kallt vatten, sen handskurat med vatten och såpa. Det tog bort det från brädorna. Men ligger kvar i springorna. Tog då först torrtrasa och petade ner. Men för tjockt och halvstelnat för att sugas. Så då försökte jag få det lösare med vatten men nä. Då försökte jag med blöt trasa men sköt liksom bara det geledallriga framåt i springan. Där gav jag upp då jag hade slut på idéer

Det är alltså ursprungligen en hyfsat rejäl mängd blod, och när det blir mängder är blod jävligt tjockt och bökigt har jag insett. Det ger dessutom stopp i avloppet om man tänker att det i badrummet (ej trägolv) kan man ju bara spola bort 😨

Jag har inte slagit ihjäl någon, men lilla mamman har blött kraftigt och jag var och städade när hon är på sjukhuset. Hon bryr sig säkert inte om blodet i springorna men jag tycker det känns sådär. Att det är blod under trösklar och så må så vara men springorna känns mindre okej. Så skulle gärna få bort det.
 
VSDG.

Vad skulle Dexter ha gjort? Plastat allt innan!
Har någon något bra tips hur man kan få bort en större mängd blod ur golvspringor? Utan att byta golv eller bryta upp golvet. Är ett trägolv med ganska breda springor. Trossbotten under.

Jag har fått bort det från själva golvet men det är kvar mellan brädorna i springorna. Provade skura men det tryckte mest undan det längre bort i springorna. Försökte så istället torka med en vikt trasa men det är liksom lite för tjockt. Min nödlösning är att låta det torka, försöka peta bort och dammsuga upp. Men vore ju fint slippa ta till nödlösningen.

Så, någon som sitter på nåt bra tips?
Jag har...eh...typ erfarenhet av samma problem. En hink med grisblod puttades ner från en bänk av en hjälpsam katt. Vi ringde en saneringsfirma som sa att vi skulle hälla ut bakpulver i springorna i överdoserad mängd, låta det stelna och sen dammsuga upp. Det funkade.
 
Jag har först torkat/lyft upp det levrade med papper, sen moppat med kallt vatten, sen handskurat med vatten och såpa. Det tog bort det från brädorna. Men ligger kvar i springorna. Tog då först torrtrasa och petade ner. Men för tjockt och halvstelnat för att sugas. Så då försökte jag få det lösare med vatten men nä. Då försökte jag med blöt trasa men sköt liksom bara det geledallriga framåt i springan. Där gav jag upp då jag hade slut på idéer

Det är alltså ursprungligen en hyfsat rejäl mängd blod, och när det blir mängder är blod jävligt tjockt och bökigt har jag insett. Det ger dessutom stopp i avloppet om man tänker att det i badrummet (ej trägolv) kan man ju bara spola bort 😨

Jag har inte slagit ihjäl någon, men lilla mamman har blött kraftigt och jag var och städade när hon är på sjukhuset. Hon bryr sig säkert inte om blodet i springorna men jag tycker det känns sådär. Att det är blod under trösklar och så må så vara men springorna känns mindre okej. Så skulle gärna få bort det.
Antar att du redan provat typ blöt rotborste? Tänker att borsten kanske når blodet i springorna? Men ingen borste som repar förstås..
Stackars din mamma. Hoppas på snabb bättring.
 
Antar att du redan provat typ blöt rotborste? Tänker att borsten kanske når blodet i springorna? Men ingen borste som repar förstås..
Stackars din mamma. Hoppas på snabb bättring.

Japp. Då sköts blodgelen bara framåt i springan. Men kanske kan skuras bort när det är torrare. (eller om man gjort det direkt och inte försökt 14 h senare)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 865
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 492
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 284
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: Carolininen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp