Omöjligt är det inte, men att tro att ensamstående (helt ensamstående då i alla fall) föräldrar har samma chans att få ett jobb som vem som helst, speciellt utan utbildning, är att vara lite blind. Självklart anställer de allra flesta arbetsgivare sådana som de tror fungerar och det spelar ingen roll hur ambitiös man är, en arbetsgivare VET att barn kan vara sjuka långa perioder till exempel, att det blir mycket vabb och så. Jag har upplevt att det legat mig oerhört till last att jag har barn. På varje intervju har man ifrågasatt hur jag löser barnens uppehälle över natt etc (jag har sökt även personlig assistent jobb).
Ingen förskola vill ha barnen där 50 timmar i veckan... Jag jobbar som sagt själv som timvik just nu och är runt på flera förskolor... Jag hör hur jargongen går vid vissa avseenden. Dock - man är ju tvungen. En normal dag för mina barn, fyra-fem dagar i veckan beroende på hur mycket jobb jag orkar ta, jag försöker vara ledig en dag i veckan, är just nu 06.30-17.00 då jag jobbar med restider. Det känns inget vidare, inte för mig, troligen inte för barnen och inte för pedagogerna skulle jag tippa på...