Få tillbaka bokmärken

N

Nate

Finns det något sätt att få tillbaka sina bokmärken? Någon mupp som lånade vår dator idag har lyckats radera allihopa och många av dom är viktiga sidor som jag ej kan hitta tillbaks till som jag behöver som referenser etc till uppsatser och arbeten. Webbläsaren är firefox förresten om det spelar någon roll....





:mad::mad::mad:
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Är de verkligen borttagna kan det bli svårt.

Men är du säker på att du är inloggad på samma konto som tidigare? Den som lånat datorn kanske loggade in som en annan användare, och att det är den användarens bokmärken du ser nu?
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Bokmärken brukar backupas automatiskt. Sök på bookmarkbackups och hittar du något där så kan du ersätta bookmarks.html med den filen... Lite luddigt kanske men du kanske förstår...
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Antar att du menar att jag ska söka med sökfunktionen under startmenyn? Har gjort det men får inga träffar. Varken ihopskrivet eller särskrivet... :(
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Testa att söka på bookmarks.html då (kolla även att du söker i dolda mappar) finns det inte i Application Data eller något sånt så kanske vederbörande har raderat allt där eller så...
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Hittar en fil som heter bookmarks som ligger under c: och firefox men har en explorerlogga (?). Klickar jag på den så öppnas den i webläsaren men det står bara i princip "lägg bokmärken i denna mapp för att visa dem i bokmärkesfältet".
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Det är samma användare btw. Vi har bara ett gemensamt användarkonto på denna datorn.
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

då finns det nog inte så mycket hopp.. men om du besökt sidorna den senaste tiden kan dom fortfarande vara loggade på documents and settings/dittnamn/lokala inställningar/temporary internet files
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

japp, det var det första jag gjorde.
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Allt är tomt. Precis som om någon har rensat alla cookies, history etc... ungefär som om de har varit inne på någon sida som dom inte vill att man ska se att dom varit inne på :devil:
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

I så fall kanske det kan vara läge att försöka med ett få-tillbaka-raderade-filer-på-hårddisken-program.

Men jag vet inte hur bra ett sådant skulle fungera i det här fallet. Ett sådant program bygger på att innehållet i raderade filer inte tas bort från hårddisken förrän utrymmet behövs till annat. Det är bara "innehålsförteckningen" som uppdateras när en fil tas bort. Men nu kanske inte filen tagits bort, utan den har tömts på innehåll. Då kanske det fungerar annorlunda.
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Hade problem med bokmärken på min gamla då datorn stängde av sig själv, men då fanns det backup filer på bookmarks-filen. I mitt fall ändrade jag bara filens namn till bookmarks.html och la den i rätt mapp så hoppade allt igång igen.
Sitter inte med XP själv men har för mig att det fanns filer både under Documents and settings-mappen och Program/Firefox-mappen. Är det helt borta kan det ju vara lite jäkligt.
Tänkte på det... du kan inte testa systemåterställning?
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Ett tips kan ju vara att använda sig av http://del.icio.us/ , som jag själv använder. På så sätt kan man alltid komma åt sina bokmärken trots att man inte sitter vid sin egen dator :)
Finns plug-in till firefox så att du enkelt kan "tagga" en ny sida :)
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Vad innebär systemåterställning? (jag är grymt duktig på att surfa runt och använda internet men är värdelös på allt annat :angel:)
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Ligger under Tillbehör|Systemverktyg i Programmenyn. Det återställer datorn till tidigare punkt (kan hjälpa i ditt fall) dvs närmaste punkt innan det blev fel så att säga.
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Hur vet datorn när det blev fel då? Räknas det som ett fel om någon raderar filer? Så att det inte återställs till typ igår alt. jan 2006.
 
Sv: Få tillbaka bokmärken

Du väljer vilken punkt den ska återställa till, inte datorn. Antar att du vet när det försvann så att säga.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 998
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 188
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 871
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp