Bukefalos 28 år!

Facebook och stall

Vi har också en FB-grupp, funkar jätte bra! Vi skriver inte super mycket där utan det är mest om någon vill byta pass eller om någon häst har tappat sko och någon undrar om någon hovslagare kommer till stallet inom de närmsta dagarna! Vi har stallmöte var 6:e vecka så då tar vi upp om vi har något problem med något och vill man ha ridsällskap brukar vi fråga när man ändå är i stallet!
 
Står man i ett större stall måste de vara jätte smidigt med en FB-grupp. De är bara en familj till som har hästar i vårat stall, så vi skickar sms i fall de skulle vara nått speciellt:)
 
Stallalmanacka på bordet i fikarummet där mindre meddelanden kan noteras, annars får man höra av sig via sms/tfn. Ingen FB-grupp såhär långt, får väl se om det behövs i framtiden (litet stall, 2 inhyrda utöver oss).
 
Ni som säger att ni hellre använder sms än fejan undrar jag bara-har ni inte messenger? Trodde alla hade det:o. Jag använder inte sms alls längre utan skickar allt just via messenger. Snabba meddelanden direkt i luren och perfekt för gruppkonversationer.
 
Ni som säger att ni hellre använder sms än fejan undrar jag bara-har ni inte messenger? Trodde alla hade det:o. Jag använder inte sms alls längre utan skickar allt just via messenger. Snabba meddelanden direkt i luren och perfekt för gruppkonversationer.
Haha, det finns faktiskt dom, har jag nyss upptäckt, som fortfarande har sånna där mobiler som inte ens har färg...
 
Ni som säger att ni hellre använder sms än fejan undrar jag bara-har ni inte messenger? Trodde alla hade det:o. Jag använder inte sms alls längre utan skickar allt just via messenger. Snabba meddelanden direkt i luren och perfekt för gruppkonversationer.
Jag har inte messenger, visste inte att det fanns :o har inte blivit kontaktad av någon som jag inte är fb-vän med via något messengersystem och inte blivit tillfrågad om jag har det heller.
Dessutom verkar appen för iPhone inte ha så höga betyg.
 
Vi har en grupp för gården, men all viktig info sker genom mass-sms vilket jag tycker är bra då folk ju kollar fejjan lite olika. Tycker det är absurt att man ska missa viktig info bara för att man inte vill ha facebook (som jag läste i en annan tråd)
 
@Korven dåliga appar är inte roligt, jag läser alltid recensioner. Just denna hade även väldigt många recensioner.
 
Vi har en stängd FB grupp för stallet sen ca 4 år tillbaka. Är verkligen guld som stallchef att kunna kommunicera via den, alla får samma info, men som flera skrivit, man måste ha ett väldigt tydligt format och vad som gäller ang. vad gruppen ska användas till för att det ska bli bra. Jag är supertacksam för möjligheten att kunna kommunicera på detta sätt jmf med sms och ringande osv. Samtidigt måste en av reglerna vara att man aldrig postar ngt akut där, för tanken ska inte vara att folk måste kolla FB hela tiden för information.
@Fiorano: om det är stallägare plus 2 inackar i ditt stall ser jag öht inget syfte med en FB stallgrupp öht. Det finns liksom ingen som helst anledning, tycker snarare det blir konstigt när ni är så få.
 
Vi har en stängd FB grupp för stallet sen ca 4 år tillbaka. Är verkligen guld som stallchef att kunna kommunicera via den, alla får samma info, men som flera skrivit, man måste ha ett väldigt tydligt format och vad som gäller ang. vad gruppen ska användas till för att det ska bli bra. Jag är supertacksam för möjligheten att kunna kommunicera på detta sätt jmf med sms och ringande osv. Samtidigt måste en av reglerna vara att man aldrig postar ngt akut där, för tanken ska inte vara att folk måste kolla FB hela tiden för information.
@Fiorano: om det är stallägare plus 2 inackar i ditt stall ser jag öht inget syfte med en FB stallgrupp öht. Det finns liksom ingen som helst anledning, tycker snarare det blir konstigt när ni är så få.

Vi har också en stängd fb-sida för stallet (och en för ridhuset eftersom vissa rider där som inte står hos oss). Vi postar allmän info, info om att ngn kommer senare och beh hjälp med insläpp och frågor om hjälp, liksom inbjudningar till uteritter, grillningar eller barrundor. Vi är tio inackorderingar.
 
@mackan Det är ingen grupp på fejan utan en gruppkonversation i messenger vi använder oss av. Är ju som sms, men mer överskådligt och smidigare eftersom man inte behöver ha luren runt sig om man sitter vid datorn hemma:).
 
@SaraMara: det låter väldigt snarlikt hur vi har det. Låter som det funkar bra utifrån dig också som jag tolkat inlägget?

@Fiorano: messenger ser jag inte så stor skillnad på iof jmf med sms eller FB men funkar det bra så är det ju jättebra för er som är så liten skala och det inte handlar om diskussioner osv i sig? Är det diskussioner så ser jag ingen skillnad mellan sms och messenger, det blir fel format för diskussioner , likaså som FB är fel för det. Sen känner jag väl lite att sitter ngn framför datorn så lär ju telefonen finnas med den också rent allmänt så att missa ngt som inte finns i telen men på datorn känns lite bakvänt för mig. Fler folk lär bära telen hela tiden jmf med att sitta framför datorn?

men det låter som det fungerar bra enligt de riktlinjer och de ämnen ni tar upp så det låter ju jättebra utifrån just era behov :)
 
@SaraMara: det låter väldigt snarlikt hur vi har det. Låter som det funkar bra utifrån dig också som jag tolkat inlägget?

@Fiorano: messenger ser jag inte så stor skillnad på iof jmf med sms eller FB men funkar det bra så är det ju jättebra för er som är så liten skala och det inte handlar om diskussioner osv i sig? Är det diskussioner så ser jag ingen skillnad mellan sms och messenger, det blir fel format för diskussioner , likaså som FB är fel för det. Sen känner jag väl lite att sitter ngn framför datorn så lär ju telefonen finnas med den också rent allmänt så att missa ngt som inte finns i telen men på datorn känns lite bakvänt för mig. Fler folk lär bära telen hela tiden jmf med att sitta framför datorn?

men det låter som det fungerar bra enligt de riktlinjer och de ämnen ni tar upp så det låter ju jättebra utifrån just era behov :)
Absolut! Väldigt smidigt sätt att kommunicera på och lättsamt.
 
Ena stallet har en grupp som funkar som saramara beskriver.
Andra stallet kör mail, jag föredrar fb där man inte blir bombad med mail coh har all info kvar och lätt att söka. Dessutom får man en bild av nya stallvänner fort vilket jag tycker är trevligt!
 
På tal om andra tråden tycker jag itne mna kan kräva info på det annat sätt, är det akut ringer man såklart men säger stallägaren fb är det fb som gäller.
 
I det förra stallet jag stod i fanns det en sluten grupp som var allt annat än rolig. Det som stod där var hästägare som klagade på varandra och en ganska arg stallägare (det enda vi hörde från henne, både på fb och vi verkligheten, var när hon klagade på oss). I det stallet skrev man saker på fb istället för att ringa varandra. Om x hade glömt att packa en kvällspåse stod det på fb. Det står 12 hästar i det stallet.

I det nya stallet står det enbart saklig information, resten tas med de berörda hästägaren. I det här stallet står 11 hästar :)
 
Ni som säger att ni hellre använder sms än fejan undrar jag bara-har ni inte messenger? Trodde alla hade det:o. Jag använder inte sms alls längre utan skickar allt just via messenger. Snabba meddelanden direkt i luren och perfekt för gruppkonversationer.

Eh, messenger? Har inte fb i mobilen utan kollar fbs hemsida i mobilen ibland. Annars på datorn. Där jag inte sitter så ofta.

Vi är bara två och tar allt (utöver när vi träffas) på sms. Tror inte ens vi pratat med varandra på telefon faktiskt :D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 909
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Whirlie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
Anläggning Hej alla Ni som har följt med vet jag har köpt en häst, underbart 5årigt sto från en seriös uppfödare. INNAN jag ens gick igång med...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 825
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp