fällttävlans EM på tv??

Jag såg när det hände, och sen satt jag och väntade hela avbrottet på att något skulle hända. Tyvärr uppfattade jag inte riktigt vad som hände, det gick lite för fort. Och man fick ju inte se någon repris, fast det är ju i och för sig ganska förståligt :(
 
Jag stod pa andra sidan banan, sa jag sag inte vad som hande. Men banan var stangd i nastan en timme, sa det var allvarligt. Det var sa mycket askadare att man inte ens kunde komma nara for att se vad som hant.

Jag har precis kommit hem fran Punchestown, hoppades att det skulle vara nagonting pa nyheterna om det hela, men ingenting annu.

Annars var dagen helt suveran...det pissregnade, men hoppningen gick bra for de flesta, aven fast sa manga tog de enklare alternativen. Vissa hinder ar VERKLIGEN stora, vissa ar helt ok. Jag skulle tanka mej att hoppa 3/4 av banan ungefar. Det ar mycket som ser varre ut an vad det ar. Hur ser det ut pa TV??

Hoppas att de visar nagonting pa Irlandsk TV ikvall....sa far jag se utan att det sporegnar pa mej.

Det roliga ar att det var sol hela dagen hemma hos oss i Galway 2 1/2 timme fran Punchestown.
 
hästen gled rakt in i trappsteg 2 i trappan med pannan före och det sa pang... sedan gled den knalldöd ner för slänten... *usch* ville verkligen inte se något sånt igen, men den dog ju direkt i alla fall... Stackars ryttaren bara!! :(
 
har dom gått ut med att den e död nu eller???
Den såg ju verkligen stendöd ut.. men man hoppas ju att d bara va medvetslöshet..
Italienaren som gick ut först kom till Euro hindret o landade på mage på mitten..däräven magnus gällerdal hade problem.. o gjorde en kullerbytta.. stödde inte på ena frambenet efter d men sen fick man inte veta nått om d heller..
men på TV så hade dom inte avbrott i en timme.. nnär fabio krashade.

Ingen som hört om Fabio verkligen dog elle inte?
 
Okej...

Vet du hur det gick för svenskarna Dag Albert och Lundin (hette han så?, hästen hette iaf Major Tom) vi som såg det på tv fick aldrig veta det
 
Johan och Dag tog sej runt.Dag ligge rpå 39 plats o hade vad jag förstår ett stopp o massa tidsfel..26 ungefär.
Johan ligger 46 och hade 60 på hinder o 34 på tid tror jag.
har sett d här på EM sida..
ser inget om Fabio...
 
Jag tror att ni fick se mer pa TV an vad vi gjorde som var dar pa plats. Det sporegnade, vilket gjorde att lusten inte riktigt satt pa ratt stalle....det ar inget roligt att ga runt banan nar det regnar. Det hade varit battre om det varit solsken.

Jag sag bara en svensk, en tjej.....hon hoppade inte sa bra, hasten sag ut att backa av hindren och hon pushade inte pa. Satt bara dar....jag hade sparkat pa som fan till de hindrena!!!

Jag ska be pappa spela in det som ar pa TV i Sverige. Ar det fler program?? Nar? Vilken kanal?
 
Fabio e död.
Han avled på banan, huvet trycktes in i halsen .. så stod d på textteve.

Nästa sändning e idag vid halv 4..tror ja d va. på SVT 24.. digitala marknätet.
Banhoppningen.
 
Hej!
Fransannen vann... vikken läcker häst han hade!!
Linda tog silver..*tjoho va kul*
o Pippa Funell tog brons!
grattis grattis!
 
Tog hon silver?? De va ju jättebra.. Men usch vad hemskt det såg ut när Fabio gick in i trappen.. :cry:
 
Ang. Anna Hassö så antar jag att det var Badminton du syftade på..? :confused: Anledningen till att Anna var lite off var nog snarare att hon var sjuk & knappt hade tänkt starta om det inte hade varit för att Magnus fick bryta..
 
Ang. Anna Hassö så antar jag att det var Badminton du syftade på..? :confused: Anledningen till att Anna var lite off var nog snarare att hon var sjuk & knappt hade tänkt starta om det inte hade varit för att Magnus fick bryta..



nja det tror jag knappast på!! Hon hade ju redan ridit ut på distansen för längesedan när Magnus bröt , och är man på ett EM då rider man oavsett hur man mår.
 
Jag såg hoppningen på tv24. Jättespännande och urkul att Linda tog silver!
 
Jo d va Badminton jam enade.. då hon gick omkull..
alltså som fio sa... e man på EM så rider man nog ändå fast man e sjuk..
dessutom så va hon inte lite off utan väldigt mycke off.. bara anridningen på Euro hindret va ju pinsam.. hur kan man ens fundera på o rida så snävt.. :confused:

kul iaf att linda lyckades.. Bullen såg finfin ut han!
 
Men du tror väl inte att man i ett lagsammanhang och kval till OS kan säga att "nej jag mår inte så bra så jag skiter i att rida"!
Även om Magnus hade fullföljt så kanske inte 3 eller 4 ryttaren hade gjort det och eftersom Anna red som nr 2 så är det bara att rida oavsett.
OCh det är inte ens säkert att alla hästar hade gått igenom besiktningen 3 dagen eller så kanske någon hade vägrat ut sig i hoppningen.
Du är nog ute och cyklar lååångt bort med dina "märkliga" argument.
 
ja tror ingenting.. :smirk: Men visst, du är ju stensäker på att det är så, så varsågod å tro på det..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En journalist från danska TV2 tog jobb som hästskötare hos Andreas Helgstrand och filmade under sin tid där med dold kamera. Materialet...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Gunnar
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
919
Senast: sjoberga
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
781
Senast: Rosett
·
Samhälle Ska ni kolla? Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker. Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 431
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp