Bukefalos 28 år!

*färg* kavaj..

J

jojjo_blondin

Tänkte höra med er här på dressyrforumet.
Jag har en kavaj som jag tävlar hoppning i, med två sprud därbak, och den är 2-3 storlekar förstor så att jag kan ha västen under.
Så det går ju inte när jag rider dressyr utan väst. Den andra kavajen är grå, och det är också min hjälm.
Tänkte börja tävla dressyr lite smått (lokala) och vill ha en kavaj till det också, men vilken färg? ett sprud tycker jag själv, men är det OK att rida med grå kavaj i dressyr? eller ska jag försöka hitta en svart/marin med grå detaljer?
:confused:
 
Jag har en Svart Pikur kavaj när jag tävlar dressyr. Fick köpa en storlek mindre för den var stor i storleken. Kavajen är figursydd och det hade bara sett dumt ut med en förstor kavaj. Lycka till med ditt letande, men jag rekomenderar varmt Pikurs kavajer. :)
 
Klart en grå kavaj blir bra, men personligen skulle jag tycka det var snyggare med en svart med grå detaljer!
 
Jag har en grå Dracokavaj som jag köpte för att tävla dressyr i

Vill du att det ska se ännu snyggare så matcha med en grå kant på schabraket eller så.
Kanske gråa lindor på framridningen?
 
Ja.. :idea: . Klart jag ska använda mina gråa lindor. *Matchningsfreak*.. Har tyvärr inte grå kant på schabraket =(. Men jag har ett vitt med guldkant. Ska nog ut och tävla första lokala dressyr (Förhoppningsvis) i slutet av augusti!. Får låna min lillasysters kavaj som är svart med gråa kanter tills jag bestämt mej att jag verkligen vill hålla på med det (Lite snopet att köpa en kavaj, använda 2-3 ggr och sedan säja: Nääeee. ).
 
Jag kan nästan lova att det kommer bli fler än 2-3 ggr som du tävlar dressyr! Även om jag inte tävlat lokala dressyrtävlingar utan bara träningstävlingar så tycker jag att det är skitkul! :D Lycka till i för väg på din tävling!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 187
Senast: Cambrie
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 023
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 484
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Hästanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp