Bukefalos 28 år!

Färg på builtup-pad och träns

C

CindyLou

Hej,
Vill ni komma med lite förslag vadför färg jag ska ha på padden till min Phigalle som även passar ihop med sadeln? och vart kan man köpa en bra built-up pad för under 1500kr? Vad för färg ska man ha på tränset så det passar med sadeln? Längre fram när vi hamnar på tävlingsbanorna vilken färg på hatt,chaps och övrig överdelsklädsel skulle vara snyggt på oss?

Lite bilder.

senaste_nytt_167_1186996237.jpg
1_1184348078.jpg


Nya sadeln: Continental Montana Arabian
senaste_nytt_175_1186996594.jpg
finmindre_1184952972.jpg

2_1185726472.jpg
senaste_nytt_372_1187073962.jpg

Skickade med en bild som jag var med på så ni ser hur jag ser ut:p Dock passade han inte i just den brunanyjansen på sitt nya täcke. Men vilka färger skulle passa på honom på täcken annars?

(första huvudbilden och sadelbilden är från helgen dom andra är ca 1-2 månader äldre)
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Ingen som har ngt förslag? ideér?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Hej!

Det är så svårt att säga, det beror på dig själv oxå vilka färger du faller för.. en brun häst passar ju oftast i alla färger..
jag är ju dock tokig i blått men smaken är som baken..
Den vinröda repgrimman du har på h*n, den färgen passar jätte bra på honom... sen chaps o hatt osv, det beror på vad för färg du väljer men svart är ju snyggt tycker ju ja!! men ja det är ju upp till dig själv.. Men om vi bara säger svarta chaps, svart hatt, blå el vinröd slinky med någon cool väst, eller någon riktigt snygg skjorta i nån av dom färgerna, samt ett ljust brunt träns, till den sadeln.. sen är du som klar!!

hoppas att ja hjälpte till lite iaf..
/C
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

jag tipsar som vanligt om:
http://www.ekedie.com/index.php?article_id=30&clang=0
dra bara färgen till det du vill färga och tada! :D

och självklart www.ebay.com

jag tycker att han är supersnygg i beige. även grönt hade han passat bra i. (och även du som är lite rödlätt(eller? :o))
blått tycker jag kan vara fint om man hittar en lagom nyans som varken är för mörk eller ljus. det är lätt att mörkblått blir lite trist tycker jag. Men som sagt beige på den hästen är bara:d kanske finns någon fin pad med både beige och brunt i? det hade nog varit tjusigt!
ursäkta rörigt inlägg! :o:D'

och just det! tycker att du ska ha ett mörkbrunt huvudlag på honom. Tror att det blir absolut snyggast!
 
Senast ändrad:
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Ja det är himla svårt med färger. Har i alla år gillat blått mest men dom senaste åren varit nästan enbart brunt och beiget mina favoritfärger men orange,rött och grönt börjar smyga in sej ganska mkt iaf som vardagskläder hos mej.

Så svarta chaps och svart hatt alltså. Hur vet man att en hatt är i bra kvalitè, det är svårt när man tittar på olika internetsidor. Man vet ju inte hur kvalie`n är ,vilken storlek man ska ha eller hur dom sitter.
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Jo det är sant jag är lite rödlätt:d:love::D
jag älskar i mina kläder själv brunt/beiget men är rädd att man kanske inte "syns" när man väl börjar tävla sedan. är det så?
Tycker även det är svårt med träns då det ofta står en massa olika bruna nyjanser och svårt att veta vilken man ska ha.
Tidigare hade jag en simco sadel men den såldes när jag köpte denna nya. har/haft tre olika westernträns till honom. Ett ljus/pranget vilket han inte passade i. Ett mörkbrunt som han passar i och ett brunt från Hööks men just det tränset passar honom inte för det har så breda sidostycken så han ser inte klok ut. Jag tror han behöver ha ett med tunna sidostycken.
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Alltså jag tycker att du ska åka och titta på tävlingar och åka till western butiker och kika.. För där hittar du hatt som passar dig och en hatt som du tycker är snygg.. det är väldigt svårt att säga här!!
Sen tycker jag absolut du kan ha beige på honom.. det passar han oxå jätte bra i, och det blir absolut inte tråkigt.. du kan ju hitta någon snygg beige slinky... så är det klart!!
trodde du ville ha lite mera färg glatt.. omdu förstår..
sen där med tränset så är jag en sån så det måste vara samma färg på tränset som på sadeln och ja tyckte att det var som en lite mer ljusare brun.. men alltså inte för ljust.. men samma färg som sadeln om du förstår...:idea:

//Carro
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Jag tycker om brunt/beiget men gillar starka färget oxå. Kan ju skaffa mej två uppsättingar, en av varje:idea:
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Jag tycker om brunt/beiget men gillar starka färget oxå. Kan ju skaffa mej två uppsättingar, en av varje:idea:

Det är klart att du ska köpa två uppsättningar, och jag kan nästan garantera dig att det kommer att bli fler:D
Väldigt snygg häst...
Har själv två araber som jag tränar och tävlar med...
Vad är det för stam på din, hur länge har du haft han osv?

//Carro
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

jag köpte honom som hingst i början av december förra året men han kastrerades efter en vecka:angel:
Återkommer om stammen, måste leta fram passet först;)
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

jag köpte honom som hingst i början av december förra året men han kastrerades efter en vecka:angel:
Återkommer om stammen, måste leta fram passet först;)

Okej!

får ja fråga varför du kastrerade honom?
Han är mycket snygg tycker jag.. men ja e ju arab galen oxå.. tycker alla araber är fina:angel:
haha
Hur gammal e han?

/Carro
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Hej, han är 2 1/2 år nu. Kastrerade honom för jag har två småbarn och min minsta var 6 månder när jag köpte honom. Efter kastreringen blev han verkligen ett monster och det varade mellan dec till april men efter det är han en ängel. Jag har verkligen blivit djupt förälskad i honom. Han är min första unghäst och kommer nog aldrig att göra av mej med honom och blir det någongång en häst till så blir det nog en arb ev quarter. Just min är så nyfiken och otroligt intelligent!
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Hej, han är 2 1/2 år nu. Kastrerade honom för jag har två småbarn och min minsta var 6 månder när jag köpte honom. Efter kastreringen blev han verkligen ett monster och det varade mellan dec till april men efter det är han en ängel. Jag har verkligen blivit djupt förälskad i honom. Han är min första unghäst och kommer nog aldrig att göra av mej med honom och blir det någongång en häst till så blir det nog en arb ev quarter. Just min är så nyfiken och otroligt intelligent!

okej! aaa men då förstår jag varför..
Jobbigt att han vart sån då, men bra att han är en ängel nu...
Jag kommer aldrig någonsin att kunna göra mig av med mina små änglar... dom är helt otroliga och otroligt smarta.. men det är dom flesta araberna... dom är helt otroliga att ha åå göra med...
Och om man en gång blivit vän med en arab så har du en kompis för hela livet, det vill ja lova ;)

/Carro
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Så kommer jag och lägger mig i som vanligt :D

LIME och TURKOSE :love:

Turkos det var ingen dum ide!:) Har precis köpt ett turkostlinne till mej själv och har upptäckt vad jag själv passar i det. Men ändå är det svårt att bestämma vilken färg. Inte någon som vet vart man kan köpa en builtup pad som är snygg?
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

om det är svårt att hitta pad i rätt färg så kan du ju lägga en showfilt över i rätt färg! :idea:
Nu har jag bara letat efter gröna och turkosa saker men missade jättemycket och det finns också jättemycket tex. beiga & bruna saker.

filtar med någorlunda rätt färger
turkospad.jpg

eller en sån här:
grnfilt.jpg


de padar jag hittade sådär på stuts var väl dessa:
grnpad.jpg

grnaktigpad.jpg

aquapad.jpg


alla är från http://www.gomeier.com/shop/openstore.htm
(under Zubehör till vänster)
jag älskar den sidan!! :love:
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

vet att www.bonanzawestern.com har built up pads för 595kr.
de ligger en bit ner på sidan. finns i brun/beige/svart, vinröd/gul/svart och blå/vit/svart (navajo)

sen har www.lilwesternstore.se en built up Navajo pad för 595kr också (blå/vit/svart). under butiken-paddar-sida1

det var de jag hittade racersnabbt för nu måste jag iväg! (ska hämta en hundvalp :banana:) och det måste jag självklart berätta för hela världen! :D:D:D
 
Sv: Färg på builtup-pad och träns

Hej,
Jag tänkte beställa från bonanza, den bruna builtup padden men den kom först om tre veckor och dom ville skicka den blåvita istället så jag funderar om jag ska vänta på den bruna, ta den blå istället eller leta efter någon annan.
 

Liknande trådar

Utrustning jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och...
Svar
9
· Visningar
2 019
Senast: Buck
·
S
Utrustning Jag har hittat en jättefint dyon träns som jag är väldigt inne på att köpa när jag får råd, men problemet är att min sadel är...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: LinnHolmbom
·
L
Utrustning Är i valet och kvalet om vilken färg på träns (pullarträns med platta remmar) jag ska köpa för att matcha sadeln.. Vill helst ha den...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Lawendel
·
T
Utrustning Jaha, säger ni nu en bomlös sadeltråd igen. Har läst gamla trådar men ej hitta svar på min fråga. Har provar bomlöst och är förvånad...
2
Svar
34
· Visningar
2 919
Senast: tigeranna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp