Färg på dressyrsadel....

Centaur

Trådstartare
Vilken färg ska den ha tycker ni? Anser att mina hästar passar bäst i brunt (fux och vit) och har massor med bruna träns, men har även fem-seks svarta, så så är det ju inget problem. Men jag tycker som sagt att dom är snyggare med brunt läder.... Så kan man ha brun dressyrsadel?? Vilken färg har ni?
 
jag tycker att den vita ska ha brumt och fuxen spelar de nog ingen roll de är nog fint med båda.
 
Håller med!

Brunt läder är snyggast - alla kategorier! Är fint på alla hästar tycker jag :)

Fast för oss så blev det en svart, mest pga det otroliga priserbjudandet.
Men om det blir en ny dressyrsadel så blir det en brun(eller kanske london :d)
 
hmmm...
vet inte...
jag föredrar svart läder...eller d där ljusbruna vad det nu heter... :confused:
sen så ÄLSKAR jag sadlar som e både svarta och bruna...
lite barnsligt kanske men..jaja... :D

viktigast e ju att den passar på hästen.... :bump:
 
självklart kan du ha en brun dressyrsadel! huvudsaken är att du själv tycker det är snyygt och trivs men färgen. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en brun dressyrsadel men nu e den svart och allt annat läder med så det fär blir svart hos mig.
 
tycker man ska ha svart dressyr och brun eller tobacco hoppsadel =). svart ser så fräsht å "stilrent" ut, (försöker va duktig i svenska) :cool:
 
Svart tycker jag är snyggast på skimmlar. Håller med om att det blir mer stilrent.
 
Jag föredrar nog svarta sadlar om jag ska vara ärlig, därmed inte sagt att bruna är fula, utan de är jättesnygga de med, och min häst (svart) skulle garanterat klä utmärkt i en brun sadel, jag är nog bara tråkig ;)
 
Mmm. Svart är klart snyggast på skimlar med svarta/gråa inslag. Brunt på skimlar med bruna inslag (flug, brunskimmel osv). Säger jag, som har både svart uppsättning hopp och dressyr på min brunskimmel och brunt till bruna ponnyn som det skulle vara finast med svart på :smirk:

Av någon anledning så ser det också mest cleant ut med svart til dressyr och brunt till hoppning enligt mitt tycke. Så när jag slår till med ny hoppsadel blir det nog en brun. Har bruna träns men - ve och fasa - inte kan man ha detta till en svart sadel. ;) :crazy:
 
mm, det är det jag funderar på också...... men dom är snyggare i bruna träns ju..... och jag kan INTE ha olika färg på sadel och träns! Det är uteslutet... så blir det svart dressyr måste jag plocka fram dom svarta tränsen igen..... hmmm....

Och när ska då min lilla vita som inte hoppas ha på sig sitt vackra träns?? (se bild) Och alla andra bruna? Nä.... vad svårt det är..... ;)
 
Jag har lösningen :idea:

Köp en av varje. Dock krävs det en tjock plånbok till detta. :smirk:

Brunt är ju också fint, men det jag kan tycka vara svårt är att hitta samma nyans på sadel och träns om man inte köper av samma märke. Gillar fö din hoppsadel. Mkt fin färg. *snälla tomten* ;)
 
Haha, jag har kollat igenom varenda butik, katalog och mässa för att hitta matchande utrustning! Sen så måste spännor och bett matcha martingalringar osv... :D

Min Golden Star menar du? Den är kanske till salu... :angel: Har köpt än pessoa också, så har tänkt byta ut den med en dressyr. :) Känns lite onödigt att ha två hopp när ena hästen bara ska ridas lugnt och inte hoppas numera...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Utrustning Hej, fick syn på en nosgrimma med vit fodring för ett riktigt fynd pris så jag blev bara tvungen att ta chansen. Problemet jag har nu är...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: iNHALE
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 919
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp